Allergisch voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:16

wij hebben een hond en allergiën. wij hebben een kortharige hond, en we stofzuigen regelmatig. maar ze zeggen toch ook als je allergisch bent voor een hond of paard ofzo dat je er naar een tijdje beschermd (of hoe noem je dat) tegen bent? of zeg ik nou iets heel raars..
maar verder is het ook echt een buitenhond, loopt een groot deel van de dag gewoon lekker buiten rond te rennen enzo

Frankaas

Re: Allergisch voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:10

Ik ben allergisch voor mijn hond die ik nu 9 jaar heb. Heb mij vorig jaar september laten testen en er kwam uit dat ik allergisch ben voor honden, huisstofmijt en dat ik hooikoorts heb. Ik heb er medicijnen voor, dus eigenlijk haast nooit ergens last van (alleen met die polleninvasie van een week geleden). Alleen als mijn hond d'r haar een lange tijd op mijn huid ligt krijg ik daar heel erg jeuk en dus ook bultjes. Meestal trekt dit na een kwartiertje wel weer weg. We hebben geen aanpassingen gedaan qua de hond ;). Ze leeft dus gewoon lekker binnen.

MirandaMalik

Re: Allergisch voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:20

Ja, ik ben ook allergisch, voor honden, paarden, stofmijt, kippen en ganzenveren...en zo nog wat..
We hebben gewoon twee honden en twee paarden, weinig last van.
Meestal tijdens de verharing wordt ik wat snotterig..
Maar sommige mensen zijn extreem allergisch dus het is voor iedereen anders, ik zou eerst 's kijken of je lang bij een hond in de buurt kan blijven, dan zal het wel meevallen.