Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
welshje68 schreef:ach maak het ook helaas al te vaak mee..ik heb een boerboel (altijd aan de lijn)..komt er een muts aangelopen met 2 keffers los en haar riem om dr nek...komen die krengen luid blaffend en grommend op ons af...boerboel kijkt echt van wat hebben jullie nu deed verder helemaal niets ...mens kwaad waarom??...gezegd dat als er wat gebeurd de gevolgen voor haar zijn en dat ze de riem niet als ketting om moet doen maar haar honden aan de lijn moet doen als ze niet luisteren...ook een keer had iemand de hond los lopen naast haar invalidekarretje,,,vliegt haar hond mijn Boerboel aan zonder enige reden..die had ik zit gecommandeerd omdat ik een gekneusde knie had en niet zo lekker liep...zij schreeuwen naar haar hond......haar verteld dat de rekening naar haar zou komen als haar hond de mijne ook maar een schrammetje had gegeven...en dat als ze haar hond niet onder controle had een riem wellicht een goed idee was...pffff sommige mensen...
Of, iets vriendelijker, heel hard brullen dat je hond vlooien heeft, of schurft. Wedden dat ze 'm dan ook ineens ver uit de buurt kunnen houden?DaniBanani schreef:Zo'n strikje helpt natuurlijk geen drol. Ik zou niet weten wat het betekent als ik een hond daarmee zag lopen.
Als je echt drastisch wil doen moet je de aanstormende hond een rotschop verkopen. Is heel zielig maar de baasjes kunnen daarna ongetwijfeld hun hond ineens wél bij zich houden. Alternatief is het báásje een rotschop verkopen, maar ja..Of, iets vriendelijker, heel hard brullen dat je hond vlooien heeft, of schurft. Wedden dat ze 'm dan ook ineens ver uit de buurt kunnen houden?
Mensen begrijpen gewoon niet dat een aangelijnde hond wel eens agressief kon reageren. Want 'hij ziet er zo lief uit' of 'maar vast niet tegen mijn koetsiewoetsielieffie', of 'dan mot-ie maar een muilkorf!' Die van mij is vreselijk lief met andere honden maar bij alles wat aangelijnd (of strak onder appèl) loopt gaat-ie mooi wel aan de lijn. Weet ik veel wat die andere hond wil..

Hij rent dan uit speelsheid graag naar andere honden toe, zal dan ook niet bijten, maar krijg hem dan met geen mogelijkheid meer mee.. Helaas komt hij blijkbaar onzeker (of juist dominant?) naar andere honden over en wordt hij vaak gegrepen door de andere honden.
Kijken of we andere honden tegen komen e.d