Mensen met aussies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:26

Miryamk schreef:
Dank je, dat vind ie zelf ook :D
Hoe ziet jouw pup eruit?

Dat is nog de grote vraag, krijgen pas in week 7/8 te horen welk pupje naar ons komt. Weten zelfs niet eens of het een reu of een teef word. Hebben de voorkeur voor een reu omdat dat met mijn teefje iets makkelijker kan, maar karakter is het belangrijkst, dus als er een teefje tussenzit die beter bij ons past zeggen wij geen nee. Dus dat is nog even spannend, het is een nest met 4 reuen en 4 teven, dus dat is netjes verdeelt :P

Twister is trouwens ook erg mooi om te zien, een Bleu merle met weinig bruin <3 Vind dat veel mooier als met bruin :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 10:26

Ik vind bleu merle ook heeeel mooi!
Wat jammer Feiko dat je nog niet weet welke pup je mee naar huis mag nemen.
Mijn vriendin verwacht over 3 weken weer pups in alle kleuren, ga ik wel effe op kraamvisite :D

http://www.evulons.nl/index.php?pg=aus-verwacht

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:02

Feiko schreef:
Chocobroodje: even off-topic maar hoe en waar test je of een hond autisme heeft? Zeg altijd dat mijn husky teefje een vorm van autime heeft, maar wist niet dat daar ook testen voor waren?

Ja er zijn een beperkt aantal plaatsen waar je terecht kunt :j in Wageningen zou iemand zitten maar dat is wat uit de buurt van mij dus ben nog opzoek naar een andere optie iets dichterbij :7 Er is verder nog erg weinig over bekent, ik weet dat mijn hond van angsten, routines/gewoontes en obsessies aan elkaar hangt :D

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:23

leuk om te lezen dat er aussies zijn hier op bokt! mijn vriend en ik willen er over een tijdje een gaan aanschaffen,, in de kleur tricolor of blue merle.. weet iemand nog fokkers die raszuiver en gezond fokken?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 12:41

Je hebt pb :D

Hier ben ik iedere dag weer blijer met Fynn, de eerste weken waren wel zwaar :+
Maar het begint echt een superleuke hond te worden (die luistert :D )

Afbeelding

<3 Heerlijk varken

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:33

<3 wat een plaatje...

Ahh helemaal happy, fokster belde vandaag om een een voorlopige 'tussenstand' door te geven, wou ze eigelijk niet doen, maar toch ervoor gekozen om dit wel te doen... Tot nu toe erg tevreden met de keus (kan er nog niks over zeggen, en is ook nog totaal niet definitief, maar wel heel spannend!)
zaterdag mogen we weer puppy knuffelen... Kan nou helemaal niet meer wachten :-P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:54

Wat leuk Feiko, ik vroeg me al af hoever je was met jullie pup!
Maar het blijft nog even spannend dus? :D

Feiko

Re: Mensen met aussies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:55

Haha ja... Weten de 'voorlopige' keus, maar met ophalen weten we dus pas 100% zeker wie we krijgen.. Wel super leuk, zaterdag zijn ze al weer 5 weken en het worden al steeds meer echte honden.. :-D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:31

Topic is al even niet op gereageerd maar ik meld me ook even. Ik heb 2 aussies, een red tri reu van 7 maanden (Buck) en een black tri teefje van 17 maanden (Zoey). Ik herken dat drammerige en hele drukke niet zo.... Wel vind ik dat je je echt moet verdiepen in 'de hond' als je een aussie hebt, want ze zijn veel te slim en anders gaan ze inderdaad hun eigen plan trekken. Ik vind het echt geweldige honden en zou nooit meer iets anders willen! Het liefste zou ik ook nog een blue merle en red merle willen.... Buck en Zoey komen beide van http://www.big-sky.nl, Ingrid fokt echt mooie Aussies met een fijn karakter, een aanrader!

Buck
Afbeelding

Zoey
Afbeelding

Buck en Zoey samen (Buck is op de bovenste foto 5 maanden oud, op de volgende 6 maanden en de onderste 7 maanden)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 21:06

Mooie honden Astrid! :j

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat Fynn ook is weggedaan omdat ze hem gewoon niet
aankonden..Gelukkig gaat hij hier met sprongen vooruit! Hij is gisteren niet ongeschonden uit
een gevecht met een AmStaf gekomen, hij zoekt de verkeerde uit om ruzie mee te krijgen :roll: Achteraf viel het mee, hij zit nu aan een ab-kuurtje. De sufferd.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:42

Hoe oud was Fynn toen hij bij jullie kwam? Het valt mij op dat de meeste pups rond de 6 t/m 9 maanden herplaatst worden. Ze zijn dan ook al groter en in de puberteit, oftwel zoals ik het altijd noem, de tijd dat er bananen in de oren groeien. :+ Voor veel mensen een moeilijke periode, want men denkt dan, hij is al groot en moet nu toch goed gaan luisteren. Maar dat is juist de periode dat je een stapje terug moet doen en alles drie keer uit moet leggen en heel consequent moet zijn, en geduld moet hebben. Buck zit nu ook in die puberteit en die zie je bij bepaalde commando's echt denken van: Uuuuh, 'down' wat was dat ook alweer? Veel van wat je ze geleerd hebt lijkt 'tijdelijk buiten gebruik' te zijn. De hormonen vliegen alle kanten op en alles is interessant behalve jij. Als jij als baasje daar verkeerd mee omgaat kan vooral een slimme aussie daar hele vervelende dingen van gaan doen die heel moeilijk te corrigeren zijn.
Zoey is dus anderhalf en zit ook in de puberteit, dus ik zit met 2 puberende Aussies. :D Maar ik heb niets te klagen, ze doen het allebei heel goed. Af en toe wel moeite natuurlijk om die banaan uit die oren te krijgen, maar verder ben ik heel tevreden en geniet ik met volle teugen van ze.

Wij hebben de paarden aan huis staan dus ze zien de paarden de hele dag. Ze willen er alleen achteraan rennen (met veel kabaal inderdaad) als de paarden gaan rennen, dan menen ze dat ze de paarden even de goede kant op moeten sturen. Verder laten ze de paarden met rust. We hebben het wel afgezet met gaas zodat ze niet de wei en bak in kunnen lopen. Want dat vond ik toch iets te riskant aangezien ze bijna de hele dag los buiten lopen en allebei nog jong zijn.

Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:46

die van mij is dikke maatjes met mijn pony's!
hier was ie nog pup :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:47

Ik heb er een als oppashond gehad. Heerlijke hond met een superdrive! Erg baasgericht, moest iets minder hebben van andere reutjes. Als ik een foto vind zal ik die hier plaatsen!

Vind het erg mooie honden!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:54

Oooh gaaf met die pony's!! En je pony's zijn ook zo voorzichtig met je Aussie. Mooi om te zien hoor! Gaat dat nu nog steeds goed? Hele mooie Aussie trouwens.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 06:43

Hier een Australian Cattle dog, wát een fantastische hond! (als ze slaapt... :+ )

Ze is nu 1,5 maar nog steeds lichtelijk adhd, heb wel echt een enorme klik met haar.
Ze is ontzettend intelligent, behendig, snel; maar ook echt een familiehond die er gewoon graag nij is.
Al hoewel ik haar vaak genoeg achter het behang wil plakken zou ik echt niet meer zonder mijn grappenmaakster kunnen :+:

Ze kan trouwens ook verbazenwekkend goed met de katten, paarden en kleine kinderen om.
ondanks haar te veel aan energie heeft ze wel door wanneer ze even moet dimmen :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:16

Astrid Fynn kwam met 14 maanden bij ons, is al die tijd koning, keizer admiraal geweest :D

Ik kan het filmpje niet kijken, jammer...Als ik de reacties lees mis ik echt wat :D

Cattle's zijn ook leuk :j Vriendin van mij heeft er 1 waar Fynn veel mee speelt. Die decibellen vond ik eerder vreselijk, maar die produceert mijn aus ook :+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:38

14 maanden is ook een lastige leeftijd idd want dan is al een groot deel van zijn karakter gevormd. Nog lastiger om het dan om te buigen. Kan me voorstellen dat je er dan heel wat mee te stellen hebt gehad!

De Cattle Dog is niet mijn type hond. De Cattles die ik ken hebben idd dat hoge schelle blafje wat ze in hun enthousiasme heel vaak laten horen. Mijn Aussies blaffen niet zoveel, alleen op het erf hier als ze waken en als de paarden gaan rennen. En Buck heeft een hele zware blaf, klinkt als een grote herdershond. ;-)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:40

Wow, die zijn mooi!

Haha ja ik dacht al, die trainingspakken zijn toch uit de tijd?!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:42

Heeft Buck ook geen hoog 'drijversblafje'? Dan bof je :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:43

En hoe. Heeft die van mij wel en die gebruikt hij ook om dingen af te dwingen. Helaas trappen sommige mensen er nog steeds in.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:43

Fynn gisteren op zijn favoriete plekje, ergens in het water :D

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:06

Fynn is ook een hele mooie Aus trouwens!

Nee Buck heeft zeker geen hoog drijversblafje, die blijft zwaar blaffen, volgens mij kan ie niet hoog blaffen. :D Buck blaft ook niet om iets gedaan te krijgen, Zoey heel af en toe maar ik corrigeer dat meteen. Ze doet dat dan ook niet bij mij maar probeert dat af en toe bij vreemden. Ik corrigeer dat door een vuist te maken, ik heb ze allebei als pup geleerd dat vuist-rust is (alleen Buck heeft dat niet nodig, die is zelden druk). Ze word dan ook meteen rustig als ik een vuist laat zien. Ik heb ze dit geleerd dmv beloning (brokjes, daar leer ik ze alles mee), werkt heel goed om een drukke aussie rustig te krijgen. Eigenlijk is het dus een commando wat ik haar geleerd heb, al meteen vanaf pup.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:10

Mijn Aus kent het commando relax. Ideaal maar met zijn ADHD blijft hij soms lastig te sturen. De cursussen waren ook echt een uitdaging van rust...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 12:13

Wat slim om daar van pup af aan mee te beginnen :j
Ik stuur hem gewoon naar zijn kleed (dat doet ie sinds kort ook braaf :D ) en dan blijf hij ook rustig liggen.
Daar heb je alleen niet veel aan als je weg bent :+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:25

Die van mij zijn juist heel rustig als ik ze ergens mee naartoe neem en op cursus. Alleen in het begin even druk als ze al hun hondenvriendjes weer zien, maar daarna geconcentreerd en relaxed voor de training.
Wat ze allebei doen is dat als ik ergens langer dan een minuut stilsta gaan ze rustig bij me liggen, ongeacht de afleiding.
Mijn Aussies zijn thuis (buiten dan tenminste, binnen niet dan slapen ze meestal) het actiefste.

Miryamk blaft jou Aussie dan veel als jij weg bent?