Nee nee van het idee om 1 rat houden was ik al afgestapt toen ik hier heb gelezen dat dat eigenlijk niet kan. (ik wil tenslotte geen dierenbeul zijn,) en in mijn studententijd wist ik gewoon niet beter.
Ik had als kind altijd 1 muis waar ik vreselijk aan gehecht was en toen ik ging studeren kocht ik 1 rat (in de dierenwinkel) wist ik veel...
vosjevos schreef:Nu zou ik voor mijn zoon graag een rat kopen.
Maar ja dat kan dus niet...'Tegenwoordig' hou je ratten per twee.
Dan hoort er dus ook een grote kooi bij, want ze moeten elkaar niet zo in de weg lopen dat ze elkaar iets doen.
Nu kwam ik naar aanleiding van dit topic deze kooi tegen.
Maar ik had zo'n schattig (blauwgrijs) Dombo ratje in de dierenwinkel zien zitten. daar zaten nog meer bij, dus daar kon ik nog een 'vriendin' bij uitkiezen.
Wat me een beetje argwanend maakte was dat ik niet zag staan of het mannetje of vrouwtjes waren.
Toen ik het de verkoper ging vragen zei hij, nou dit is een vrouwtje en nu deze even kijken.
Ik was echt stomverbaasd en riep, hebben jullie ze door elkaar zitten?
Ik moest me toch eerst gaan bezinnen, maar ik weet natuurlijk ook dat dit geen goed teken is.
Maarjaah ze was zo leuk, (vergelijkbaar dat je een pony op een paardenmarkt koopt zonder garantie omdat je weet dat je hem een goed perspectief kan bieden). Begrijp je wat ik bedoel.
Inmiddels ben ik me al een paar dagen aan het orienteren welke stappen ik moet maken om het zo verstandig mogelijk te doen met de ratten en mijn zoon, dus waarschijnlijk is dat ratje in tussenliggende dagen al verkocht.
Ik ga zo even op het rattenforum kijken of er ervaren rattenmensen (die me aanspreken) met een nest in mijn buurt zitten.
Wellicht is dat wat, want, op marktplaats kunnen ze zich wel rattery noemen, maar iedere hondenfokker is ook niet integer en kwalitatief goed.