hond reageert op ruzie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:00

Mijn hond is heel erg op mij gericht. Wanneer ik in huis zit en er komt een ( voor hem ) vreemde. Dan gaat hij voor me liggen. Met verjaardagen houdt ik hem buiten, wanneer iemand aan mij komt wordt hij soms een beetje bezitterig. Ik voel me wel heel veilig bij hem. Wanneer ik niet thuis ben en mijn ouders hebben ruzie dan kruipt hij wel weg onder de tafel of in zijn mand.

Ik straf hem niet voor het beschermende wat hij heeft. Ik stuur hem wel naar de mand en hij luisterd prima dan. Er hoeft ook geen vreemde bij ons op het erf te komen. Dan staat hij er meteen en kom je er niet langs. Als ik of mijn ouders er zijn dan is hij heel alert maar doet niets...

fjordie333

Re: hond reageert op ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:05

1 hond reageerd niet op ruzie, de ander is bereid te bijten ! Die ziet mijn vriend als baas en staat bij spanning al voor mij ! dan ga ik naar boven om verder ruzie te maken :')

my_precious

Re: hond reageert op ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:08

heel herkenbaar, de teef springt ook tussen beide en beschermt mij heel erg.. de reu doet altijd mee met de teef door te blaffen maar als je boe zegt is hij weg.. de teef daarintegen is echt een beschermhond ook als ik over straat loop is ze heel stoer.
bij ons in huis is er nooit geen ruzie of stem ophef want de hond gaat te keer en springt echt bovenop mijn man.
zelf met pesten van de kinderen als mijn nichtje kwam die mijn zoontje zat te dollen dan sprong de hond ertussen om mijn zoon te beschermen.
het is heel fijn als je een hond hebt die je beschermt maar sommige honden kunnen er te ver in door gaan en dan is het hap.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:34

Mijn hond is zeer beschermend, maar weet dat ik de baas ben en ik het oplos. Wanneer er vroeger thuis ruzie was kroop ze altijd weg tot de bui voorbij was.

Als ik met haar aan de wandel ben en ruzie krijg blijft ze keurig naast mij zitten. Ze gromt en blaft dan absoluut niet.

Het enige moment waarop zij (tegenwoordig) reageert is wanneer ik aangeef dat ze dat mag en hoever ze dan mag gaan. Zij mag pas zelfstandig reageren wanneer ik of niet aanwezig ben (inbreker) of ik niks meer kan (bewusteloos ben). In beide gevallen mag ze dan alsnog pas bijten, nadat de persoon na haar waarschuwingen niet blijft stilstaan.