Hond met spoed naar de dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:31

jeetje wat een verhaal.
Dan schrik je je ook te pletter.
Ik hoop dat het snel weer goed komt :(:)
Als honden echt willen ontsnappen dan doe je daar over het algemeen niet veel tegen..........

ik duim mee

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:04

Iedereen nog heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb het erg druk gehad en wilde een update doen op de telefoon, maar die liep iedere keer vast.
De hond is er nog.
We zijn s'avonds bij hem langs gegaan, omdat op deze manier mijn tante haar hond nog kon zien.
Dit was op half 10. Toen was hij daar al aan het blaffen en was hij aan het kwispelen toen we daar aankwamen.
Dit was een goed teken, want hij was er weer. Hij was namelijk toen ik hem de laatste keer had gezien niet meer bij.
Zijn temperatuur was ook weer goed en hij heeft zelf een klein rondje mogen lopen om te plassen. Had al aardig veel infuus gehad, dus dat was ook wel nodig.
Hij was op dat moment erg wiebillig van de valium die hij had gehad en hij was nog niet buiten levens gevaar, maar we mochten gematigd positief zijn.
Toch wel een fijn gevoel na het zicht hoe hij in eerste instantie daar was achtergebleven.

De volgende ochtend om 9 uur gebeld hoe het ging en of we mochten komen.
Het ging goed. Hij had zijn hele hok verbouwd. Kussen en plastic gesloopt en hij was met zijn infuus bezig. De arts zei dat ze dat als een goed teken zag, want een hond die dat doet zal het dan waarschijnlijk niet meer nodig hebben.

Hij is dus sinds gister ook weer thuis. Nog wel suf, maar wel aanwezig en als je hem roept reageert hij ook.
Maar zijn lichaam heeft moeten vechten voor zijn leven en alle medicijnen zullen ook wel invloed hebben.
We houden hem goed in de gaten, omdat we niet exact weten wat er is gebeurt, maar hij is in elk geval weer thuis.

@ quartel: Dat is zeker zou als ze willen gaan ze toch wel. Je kunt roepen wat je wilt mij ze hebben dan toch echt banaantjes is hun oren.
@ Utixo: Deze dierenarts wilde het zeker niet opgeven, want zij wilde hem de kans geven om te vechten op het moment dat ik vroeg of het wel eerlijk was voor de hond.

Shirley

Re: Hond met spoed naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:10

Fijn !

Van harte beterschap met 'm, kan inderdaad best even duren voordat hij weer de oude is, maar het klinkt hoopgevend :)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:19

Allereerst hoop ik uiteraard voor je dat hij er weer bovenop komt!
Maar daarnaast misschien nog een idee: wij hebben verderop in de polder bij een boerderij een tweetal honden die ook regelmatig aan de wandel gingen. Daarvan weet ik dat er een soort 'ringleiding' rondom het erf is aangebracht. De honden hebben hun halsband om en krijgen een signaal (stroom?) als ze de grens passeren. Zo blijven ze op het erf zonder problemen. Misschien is zo iets ook voor jullie een oplossing?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:20

We hebben deze lijn liggen en ik hoop dat ik zaterdag kan beginnen met deze plaatsten. over een update zie mijn vorige berichtje;)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:26

Succes dan; ik hoop dat het lukt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:13

oh...wat fijn dat de lobbes weer lekker thuis is.
Het zal nu best goed komen allemaal........toppie *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:11

hoe is het met de hond?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:04

Pfoe, gelukkig heeft de hond het gered en is nu weer lekker thuis.

Kost wat, maar misschien een idee om 'onzichtbare stroomdraad' te regelen? Dit is verbonden aan de hond zijn halsband en dus alleen als die halsband over 'de lijn' komt krijgt de hond een stroomschokje.
Wordt veel gebruikt bij erfhonden en later heb je de halsband niet eens meer nodig.

Misschien wel fijn als de hond toch op het erf blijft, gezien je niet weet wat er gebeurd is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:45

Hoe is het nu?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 09:04

Helemaal de oude weer;) hij is weer lekker vrolijk en druk... Super dus

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:09

Gelukkig <3