8nnemiek schreef:Bij de fokker waar mijn hond vandaan komt lopen meerdere reuen gewoon bij elkaar en bij de teefjes, nooit problemen mee daar.
Maar een stafford is wel een veel sterker ras, een hond die gefokt is om te vechten heeft natuurlijk veel minder aanleiding nodig om een gevecht te beginnen/mee te doen. Ik denk dat het zeker mogelijk is als je zelf maar echt de leiding hebt.
Maar dan krijg je dus roedel gedrag. En roedelgedrag is iets anders dan 2 reuen bij elkaar zetten zonder wat anders. Immers 1 reu die de andere aanvalt is iets heel anders dan 1 reu die een andere aanvalt en daar kunnen zich nog 10 honden mee bemoeien. Ik ken honden die niet met andere honden om kunnen gaan in 1 op 1 spel bijv. Echter in een groep honden gaat dat weer super omdat ze dan echt geen ruzie gaan zoeken. Veel teveel andere honden.

En met jongere honden moesten we ook uitkijken met 'm. Pas toen hij 9 jaar en gecastreerd was, durfde we een teefje aan. Hoewel hij qua karakter niks was veranderd. Tot onze verbazing vond hij haar wel leuk. Die 2 zijn nu 8 poten op 1 buik
. Wij waren ook geen teefje-fan maar het is nu echt ons meisje! Met het teefje ben ik naar een hondenschool geweest die ervaring heeft met Staffords. En ik heb heel veel Cesar Milan gekeken en van geleerd.
. Jij ziet dit als een sprookjesverhaal omdat je die hond zo graag wil hebben ben benieuwd hoe je het vind als ze gaan vechten en je krijgt ze niet uit elkaar.