lieve kippen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: lieve kippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:05

Ook de gewone grote legkippen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:10

Het is ook wel heel praktisch als je je kippen tam genoeg hebt dat je ze zonder veel stress kunt oppakken ed. Bijvoorbeeld bij (veer)luis, dan is het wel handig als je het middel tegen luis goed op de kip kunt aanbrengen. Of als er een keer een kontje gewassen moet worden bijvoorbeeld.

Mijn kippen zijn niet zo tam, en dat vind ik wel jammer. Ze lopen wel de keuken binnen en eten uit mijn hand, en lopen me genadeloos voor de voeten, maar oppakken: nope.

TS je zou op google kunnen zoeken naar dubbeldoel rassen. Dit zijn rassen die rustig genoeg zijn om veel vlees aan te zetten, maar ook zo gefokt zijn dat ze goed eieren leggen.

Daar zijn er genoeg van. Zelf vind ik Wyandotjes érg leuk. Kon er destijds thuis niet aan omdat ik de katten niet vertrouwde, maar heb er op stal nu twee lopen. Hoe koddig zijn die!

Nu denk ik eraan om ze alsnog thuis ook aan te schaffen, naast mijn dubbeldoel new hampshire (zie profiel)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:13

Ik heb een cochin krieltje, echt een super lief beest! Als ik haar heel lang over haar rug aai gaat ze lekker liggen slapen <3

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:17

Mijn zijdehoen, cochin en wyandotte krieltjes leggen om de dag een heerlijk eitje en mijn legkip iedere dag.
Overigens verkoop ik ook regelmatig broedeieren en af en toe wat kuikentjes (heel kleinschalig), mijn haan is krulvederig en ziet er een soort van ontploft uit. Moet je van houden, ik vind het erg grappig en hij vererft het aan de helft van de kuikens.
Kijk gerust op mijn site http://www.konijnenhotel.nl en dan bij eigen dieren, daar staan foto's van mijn cochin's.

Mijn cochinkriel Apple heb ik al vanaf dat ze een kuikentje is en die heb ik zelfs met een speurtocht meegenomen, werd toen door een hele hoop kinderen geaaid en heeft zeker 1,5 uur bij mij op schoot/schouder gezeten zonder een poging te doen tot wegvliegen (zijn niet gekortwiekt ofzo) <3
Ook zit ze vaak op mijn schouder en "praat" :')

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:00

Waarom zouden kippen geen knuffeldieren kunnen zijn? Als ik mijn stoeltje bij de kippen neer zet en ze springen op schoot om geknuffeld te worden dan moet ik ze dus wegsturen omdat ze daar zogenaamd niet van houden ? :? Onzin, ze doen dit uit zichzelf, is ze niet aangeleerd dus ze zullen het op de één of andere manier toch als plezierig ervaren, lekker laten gaan toch ?

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:10

Wij hebben hier Chabo krielkipjes rondlopen, zowel krul- als gladverige. Ze hebben een zacht karakter en zijn erg aanhankelijk. Zodra ik de tuin inloop, komen ze naar me toe rennen en vliegen ze me op de schouders :=

Als je wil, heb ik een adresje voor je waar ze broedeieren / kuikens hebben.