gaan de oren nog omhoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:21

Dat tippen heb ik vaker gezien maar daar deden ze het met lijm (Schotse collies en shelties)
Weet wel dat het bij de chihuahua wel eens getaped word zodat ze gaan staan.
Hier was het zo dat van de 5 pups bij 4 pups de oren stonden met 9 weken, (chihuahua's) 1 reutje had 1 hangend en 1 staand oor toen hij ging verhuizen (dik 10 weken was hij toen) ik heb hier niks mee gedaan, ga er ook vanuit dat ze allebei gaan staan als dat nog niet zo is, hij is nu bijna 12 weken, ik zal morgen eens vragen of ze al staan.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:27

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:59

Kuggur schreef:
kohtje schreef:
Vind het zelf mooier en het heeft ooit een functie gehad .

Een functie? Bij bordercollies? Nooit van gehoord, maar interessant, wat voor functie?

Ik kan het zo snel niet vinden waar ik het heb maar door de tip bescherm je tegen bv regen . Een hang oor en een staande oor heeft meer kans op bv oorontsteking.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:33

kohtje schreef:
Ik kan het zo snel niet vinden waar ik het heb maar door de tip bescherm je tegen bv regen . Een hang oor en een staande oor heeft meer kans op bv oorontsteking.

Klinkt verdacht veel als een bedachte rechtvaardiging voor een esthetische voorkeur. Tenminste tav staande oren, dit is tenslotte de natuurlijke stand.
Hangoren hebben inderdaad hun gezondheidsproblemen. Dat van twee gecreeerde varianten de getipte beter is dan de hangende wil ik wel aannemen. Dat de getipte een verbetering is van een miljoenen jaren evolutieproces gaat er bij mij echter niet in.

kohtje

Re: gaan de oren nog omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:45

Volgens mij waren er juist vroeger meer getipte en de prikoor kwam later.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:19

weet iemand of de blauwe ogen blijvend zijn?
1 van zijn ogen is groenig en ander fel blauw

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 02:46

Dan zal dat blijven denk ik. Ze kunnen nog wel wat vervagen met de tijd. Maar als je al duidelijk 2 verschillende kleiren ogen ziet op deze leeftijd dan mag je er bijna van uit gaan dat hij altijd 2 kleuren ogen zal hebben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:18

Echt hel blauw blijft wel zo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:24

ironic__ schreef:
kohtje schreef:
Denk het wel ligt er aan wat van oren de moeder heeft. Lijkt me geen makkelijke combi van deze rassen.

ze zegt dat de moeder staande oren heeft net als de vader

Er komt meer bij kijken dan alleen maar de 2 ouders :) Zou je ook naar ooms en tantes en overgrootouders moeten kijken om te kunnen kansberekenen.