Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:50

De poes iets doet??
Dat zou er nog is bij moeten komen _-:(

Het gaat er eigenlijk om dat ze in eerste instantie, toen Beppie nog geen benul had van haar kattenluik, Beppie naar binnen heeft meegenomen en haar te eten heeft gegeven.
Ze heeft nu in totaal 5 katten ofzo en ik weet niet hoe ze aan alle katten komt maar ik weet wel dat er in ieder geval 1 bij is die ze ook zo heeft gelokt en die is dus nooit meer naar huis gegaan.
Misschien geeft ze wel elke dag verse vis ofzo of iets wat heel erg lekker is zodat ze terug komen.
Bij mij krijgt Beppie gewoon brokken en om 17:00 een zakje met zacht voer.
Het lijkt wel een soort sport van die vrouw om katten af te pakken...
Daar zal ook wel weer iets achter zitten, misschien is ze eenzaam of wilt ze steeds bevestiging dat ze gewaardeerd word ook al is het door katten, er kan van alles achter zitten maar ondertussen raken mensen wel hun kat kwijt.
Ik weet niet hoe die andere mensen er over denken maar misschien is het wel een plan om samen met die andere mensen is bij haar langs te gaan en het rustig uit te leggen dat dit echt niet kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:51

Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!

Diane65

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:53

Gewoon je kat binnenhouden. Is niets mis mee en het scheelt je vast een heleboel frustratie en ongerustheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:54

of iig je kat even een paar weken binnenhouden, misschien dat ze hem daarna met rust laat

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:54

gohya schreef:
Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!

:r

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:55

Binnenhouden is niet echt een optie dat heb ik al een keer geprobeerd maar ze gaat dan net zo lang een luchtalarm nadoen bij de voordeur tot dat ze naar buiten mag....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:01

Tja...
Hier ben ik heel makkelijk in:
Zorgen dat jou beesten lekker op jou terrein blijven of niet zeuren.
Ik heb een hekel aan al die mensen die hun kat rond laten lopen, geen idee hebben wat die beesten uitvoeren en gaan lopen zeuren..

Sorry, maar zonder tuin heb je toch een kat gekocht, met de intensie dat ze de tuin van de buren wel als kattenbak mag gebruiken.. en nu verwacht te natuurlijk wel dat je buren dat super vinden voor jou.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:02

Ik zou er ook wel melding van durven maken bij de politie. Wellicht gaan ze alleen maar eens een gesprek aanknopen met de vrouw zonder dat ze er echt iets aan kunnen doen, maar een gesprek alleen al met de politie kan haar mischien bang genoeg maken ?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:04

Pffff heel vervelend en irritant. Ook wij hebben dit vroeger meegemaakt met zulke buurvrouwen.

Mijn ouders maakten ze duidelijk dat wij daarvan niet gediend zijn, dat ze zelf een poes moet kopen als ze het zo'n leuk huisdier vindt.

Toen wat het gauw afgelopen.

Wat je zelf ook kan doen is (hier is het ook al gezegd ergens in deze topic) dat je ervoor zorgt dat ze je kat niet zo graag meer wilt hebben, smeer het in met paardenstront en noem maar op.

En gooi veel vlooieneitjes bij haar door de brievenbus enz. enz.

En daarna, hou je kat voorlopig binnen en maak je je tuin ontsnappingsproof kattentuin, zoiets. Het is een huisdier he en dat hoort eigenlijk niet vrij en overal te lopen en in andermans tuinen hun behoeften te laten doen en of bij iemand binnen te kunnen lopen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-04-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:09

Eigenlijk vind ik de mensen die opperen om maar vlooien, eitjes, paardenstrot op de kat of in de brievenbus te gooien 100x erger dan die buurvrouw.

Klopt, het is haar kat niet..daar hoort ze niet aan te komen.
Maar jou kat hoort ook niet op andermans terrein te komen. Binnen houden of niet zeuren.

Mijn katten komen ook niet (meer) buiten, en ja dat maakt vaak meer lawaai dan het luchtalarm.. E dat moet je dus negeren.. Elke x dat jij je kat naar buiten laat als ie begint te janken weet ie dat ie uiteindelijk z'n zin krijgt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:12

roxiie schreef:
Eigenlijk vind ik de mensen die opperen om maar vlooien, eitjes, paardenstrot op de kat of in de brievenbus te gooien 100x erger dan die buurvrouw.

Maar jou kat hoort ook niet op andermans terrein te komen. Binnen houden of niet zeuren.

Mijn katten komen ook niet (meer) buiten, en ja dat maakt vaak meer lawaai dan het luchtalarm.. E dat moet je dus negeren.. Elke x dat jij je kat naar buiten laat als ie begint te janken weet ie dat ie uiteindelijk z'n zin krijgt.

Tja moet ze maar van andermans huisdier afblijven, en als ze niet luisteren wilt, tja dan moet TS toch wat.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:14

Citaat:

Ik weet niet wat jullie voor ogen hebben waar ik woon... dat er allemaal grote prive terreinen zijn ofzo..
Maar ze loopt gewoon in het openbare parkje en in de openbare straat, dus ze komt helemaal niet op prive terrein.
Ja daar komt ze natuurlijk wel als mensen haar met eten gaan lokken.
Als je je kinderen buiten laat spelen en iemand lokt je kind mee naar binnen met snoep zeg je dan ook dan moet je je kinderen maar binnen houden??
Beppie vind het heerlijk buiten, ze klimt in bomen, sluit achter vogeltjes aan, speelt met de andere katten, en dat moet ik haar gaan verbieden omdat er een kattenlokker in de straat woont?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:14

Ragdollcat schreef:
roxiie schreef:

Tja moet ze maar van andermans huisdier afblijven, en als ze niet luisteren wilt, tja dan moet TS toch wat.

Dat is wel zo maar bovenstaande ideeën zou ik nooit uitvoeren.. dat vind ik wel erg ver gaan.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:16

Ik zou bij iedereen in de buurt een brief in de bus doen met de vraag of men katten heeft.
Zoja, of ze dan misschien ook bij die vrouw zitten,als dat ook het geval is met alle slachtoffers er na toe en kort en krachtig duidelijk maken dat het niet gewenst is.
En maak melding bij de wijkagent.
Laatst bijgewerkt door liesjecryos op 15-04-13 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:16

Ragdollcat schreef:
roxiie schreef:

Dan moet TS zorgen dat haar huisdier niet in andermans huis/tuin kan komen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:17

[code][/code]
Arrabel schreef:
Citaat:

Ik weet niet wat jullie voor ogen hebben waar ik woon... dat er allemaal grote prive terreinen zijn ofzo..
Maar ze loopt gewoon in het openbare parkje en in de openbare straat, dus ze komt helemaal niet op prive terrein.
Ja daar komt ze natuurlijk wel als mensen haar met eten gaan lokken.
Als je je kinderen buiten laat spelen en iemand lokt je kind mee naar binnen met snoep zeg je dan ook dan moet je je kinderen maar binnen houden??
Beppie vind het heerlijk buiten, ze klimt in bomen, sluit achter vogeltjes aan, speelt met de andere katten, en dat moet ik haar gaan verbieden omdat er een kattenlokker in de straat woont?

Ja. Sterker nog je had nooit aan katten moeten beginnen als je ze niet op eigen terrein buiten kan houden.
Waarom hebben zoveel mensen toch moeite met voor hun eigen beesten zorgen en toezicht op ze houden?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:20

nu word het opeens de schuld van de TS...
de buurvrouw haalt die kat toch aan

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:21

Niet opeens hoor ;)
Als de ts gewoon op haar eigen dieren zou letten zou de buurvrouw ze niet binnen kunnen halen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:21

Volgens mij lezen een paar mensen hier niet al te best..
Die vrouw heeft die kat dus naar binnen gelokt, kat kwam niet uit zichzelf daar naar binnen. Dat vind ik nogal een verschil. Kat kan prima in de straat en parkje lopen, maar als beesten met voer naar binnen worden gelokt is het toch een lastig verhaal.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:25

Moet je een camera om je kat hangen om hem op hje werk te kunnen volgen..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:26

Hoewel ik ook een 'hekel' heb aan katten die in mijn tuin poepen, vind ik dit toch een heel andere situatie. Als een buur van TS nu had gezegd, joh, jouw kat zit hier binnen, want die poept mijn hele tuin vol, was het een ander verhaal geweest. Maar dit mensje lokt de katten zelf naar binnen. Om dat te gaan discussiëren over het overlast hebben van de kat, lijkt me onzinnig. De vrouw zal ongetwijfeld geen overlast hebben van de kat, als ze ze zelf naar binnen lokt met lekker voer.

Toch is het wel een lastig probleem, TS. Je zou inderdaad kunnen kijken of je samen iets kan organiseren met andere katten liefhebbers. Je kunt de wijkagent er opmerkzaam op maken, maar zeker nu de kat zelf bij de vrouw naar binnen gaat, betwijfel ik of ze wettelijk gezien een poot hebben om op te staan. En als de vrouw dan ook niet wil luisteren...
Ik zou persoonlijk toch eens langs gaan bij de bewuste vrouw. Niet meteen boos reageren, zoals je zelf al schreef, weet je niet welke reden er achter zit. Is het een ouder vrouwtje? Is ze eenzaam misschien? Vraag haar eens op de vrouw af waarom ze de katten naar binnen lokt. Geef daarbij aan dat jullie het niet prettig vinden, zeker omdat je zelf wilt beslissen wat er gegeten wordt en dat ze 's avonds/'s nachts thuis is. Misschien kun je uiteindelijk toch een overeenstemming bereiken. Anders wordt het, denk ik, een erg moeilijk oplosbare 'zaak'.

Succes TS.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:31

djinnie schreef:
Hoewel ik ook een 'hekel' heb aan katten die in mijn tuin poepen, vind ik dit toch een heel andere situatie. Als een buur van TS nu had gezegd, joh, jouw kat zit hier binnen, want die poept mijn hele tuin vol, was het een ander verhaal geweest. Maar dit mensje lokt de katten zelf naar binnen. Om dat te gaan discussiëren over het overlast hebben van de kat, lijkt me onzinnig. De vrouw zal ongetwijfeld geen overlast hebben van de kat, als ze ze zelf naar binnen lokt met lekker voer.

Toch is het wel een lastig probleem, TS. Je zou inderdaad kunnen kijken of je samen iets kan organiseren met andere katten liefhebbers. Je kunt de wijkagent er opmerkzaam op maken, maar zeker nu de kat zelf bij de vrouw naar binnen gaat, betwijfel ik of ze wettelijk gezien een poot hebben om op te staan. En als de vrouw dan ook niet wil luisteren...
Ik zou persoonlijk toch eens langs gaan bij de bewuste vrouw. Niet meteen boos reageren, zoals je zelf al schreef, weet je niet welke reden er achter zit. Is het een ouder vrouwtje? Is ze eenzaam misschien? Vraag haar eens op de vrouw af waarom ze de katten naar binnen lokt. Geef daarbij aan dat jullie het niet prettig vinden, zeker omdat je zelf wilt beslissen wat er gegeten wordt en dat ze 's avonds/'s nachts thuis is. Misschien kun je uiteindelijk toch een overeenstemming bereiken. Anders wordt het, denk ik, een erg moeilijk oplosbare 'zaak'.

Succes TS.

Het is een vrouw van middelbare leeftijd, maar dat zegt natuurlijk niks.
Ik heb persoonlijk een groot empathisch vermogen en wil daarom ook echt niet meteen oordelen of heel boos worden.
Ik vind inderdaad bovenstaande oplossing de beste, ik ga er vanavond meteen werk van maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:31

Het lijkt mij dat er met die mevrouw iets mis is (dementerend?). Ik denk dat TS haar kat binnen moet houden als ze haar eigen probleem op wil lossen, maar ook dat er hulporganisaties moeten worden inschakelen om te kijken wat er met die vrouw aan de hand is. Iemand die een kattenluikje in haar huis laat maken en 5 katten van anderen lokt, daar is geestelijk iets niet goed mee. Daar ga je met praten niets aan doen, daar is meer en andere hulp voor nodig. En misschien lost zich dan het algemene probleem vanzelf wel op als blijkt dat ze eigenlijk gewoon niet meer zelfstandig kan wonen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:35

Ibbel schreef:
Het lijkt mij dat er met die mevrouw iets mis is (dementerend?). Ik denk dat TS haar kat binnen moet houden als ze haar eigen probleem op wil lossen, maar ook dat er hulporganisaties moeten worden inschakelen om te kijken wat er met die vrouw aan de hand is. Iemand die een kattenluikje in haar huis laat maken en 5 katten van anderen lokt, daar is geestelijk iets niet goed mee. Daar ga je met praten niets aan doen, daar is meer en andere hulp voor nodig. En misschien lost zich dan het algemene probleem vanzelf wel op als blijkt dat ze eigenlijk gewoon niet meer zelfstandig kan wonen.

Ik vind dit wel heel snel geoordeeld.. ik heb ook nergens gezegd dat ze al die 5 katten naar binnen heeft gelokt, in ieder geval 1 daarvan.
Dement is ze zeker niet, geestelijke problemen zou kunnen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:38

Wat enorm vervelend zo buurvrouw!
Ik zou toch een belletje plegen naar het politie bureau, het is in mijn ogen toch een soort van 'stelen'