buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Didoe

Re: buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:50

Ik zou op de jongens af gaan en ze even FLINK aanspreken ! Ze moeten van je honden afblijven !
Pfoe niet normaal dit ! Als iemand dat mijn honden aan zou doen maakt me t niet uit of de politie na me toe komt !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:51

Ik zou die snotapen eens flink bij de kladden pakken ze aan hun oren naar hun ouders slepen, en het verhaal doen. Het zijn per slot nog kinderen.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 11:25

BarbaLala schreef:
In je profiel staat (in slecht Nederlands :o ) dat je alleen katten hebt en in een appartement woont?

Het is simpel, als je bewijs hebt dat ze je hond aanvallen, naar de politie stappen.
En ik zou m'n honden strikt op het erf houden.

ja klopt woon in appartement maar ben eigenlijk dagelijks bij de paarden dus hoofdzakelijk woon ik zowat op stal :')

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 11:30

zoals de meeste zeggen dat ik ze goed moet aanpakken...
mijn moeder heeft ze ook al heel streng aangesproken en de boer ook al ze zeiden dat ze dat niet meer zouden doen.
mijn moeder daar in tegen is al helemaal uitgescholden door de kids... en wat tegen de kinderen zelf doen is denk ik niet zo verstandig dan zijn de ouders weer boos ect.
Aangifte doen zonder bewijs in zowat onmogelijk en de ouders daar in tegen zijn ook aangesproken maar de kinderen luisteren daar niet naar!
de honden zijn zowel al alleen maar binnen en onder toezicht buiten alleen maar zoals iemand anders al zei dadelijk de paarden ook en als een van onze beesten trappen of bijten zijn die het schuld uiteindelijk (terwijl natuurlijk de schuld niet bij de dieren ligt)

Iemand gewoon nuttig advies :n
weet het gewoon niet... toch maar weer met de ouders spreken of gewoon aangifte gaan doen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:36

Nou dan ga je toch weer het gesprek aan? Communicatie is het enige wat werkt.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:36

Als ik jou was zou ik het toch proberen te filmen of foto's maken, hiermee naar de ouders van de kinderen gaan met de mededeling dat je de volgende keer aangifte gaat doen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:41

Voorleggen aan de wijkagent?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:54

Ik zou het wel fijn vinden als je wat meer op je Nederlands en leestekens let. Ik moet soms echt mijn best doen om je te volgen.

Maar zorg eens voor een goede afscheiding van de terreinen. En hun hond niet meer op jouw erf, en jouw hond niet meer op hun erf. Als ze nog wel op jullie terrein komen misschien even een stroomdraadje spannen. Zorg wel voor (verschillende) bordjes, zoals een verboden toegang en een "hier-waak-ik"-bordje. En inderdaad een filmcamera neerhangen. En probeer het in elk geval bij een agent neer te leggen. Die kan de ouders er ook altijd nog op aanspreken.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:01

Toch proberen filmen en met die film naar de politie!
Komop zeg! Jij moet je honden gewoon vrijheid kunnen geven en niet laten afpakken die die rotjonkies!
Aah, ik heb hier echt een haat aan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:33

In eerste plaats zorgen dat jullie honden en kat niet van jullie terrein afkunnen. (petsafe o.i.d.) Erg irritant als de dieren van je buren op je terrein komen. En dan idd proberen te bewijzen dat die jongens jullie dieren mishandelen. Dreig met camerabewaking of zo....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:40

Zorg dat de honden niet meer daar kunnen komen, door een schrikdraad te gaan spannen, dat de honden tot daar komen en niet verder.

En dat die irritante buurhond niet op jullie erf kunnen om alles op te vreten wat voor jullie katten bedoeld is, Ik zou zeggen: als je het dier toch betrapt, zorg ervoor dat het niet meer graag bij jullie komen.

Ik zou gewoon die rotkoters gewoon flink rammelen hoor, dan maar een politie op me dak. Als die rotouders er niets tegen doen en ze niet opvoeden dan moet iemand anders het maar doen.

Pfff waar gaat het heen zeg tegenwoordig? erg vervelende kinderen en dierenmishandeling en de ouders doen heel slap.

Stel dat het mijn kinderen was die andermans dieren pesten en of mishandelen, nou dan krijgen ze een flinke straf hoor (huisarrest en geen tv en erg vroeg naar bed + duidelijk maken dat zoiets niet kan en mag).
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-04-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:41

Dyanara, heb je geen mogelijkheid een webcam op te hangen?

Dan heb je het bewijs live op tape staan, kun je het meteen aan de politie en aan de ouders voorleggen..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:43

Of gewoon camera's ophangen TS, zo kun je ze op heterdaad betrappen en heb je bewijs. Belachelijk wat die kinderen doen, dit kan gewoon niet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:50

upendo schreef:
Dyanara, heb je geen mogelijkheid een webcam op te hangen?

Dan heb je het bewijs live op tape staan, kun je het meteen aan de politie en aan de ouders voorleggen..

Dit is waarschijnlijk het enigste waarmee de politie maatregels kan nemen, wel erg dat je hond eerst nog een keer mishandelt moet worden voor er wat aan gedaan kan worden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:54

Stiekem opnames maken is niet rechtsgeldig tenzij je een bord ophangt dat er camera's hangen.

Even los wat je tegen die jongens kan doen....Zorg er in ieder geval voor dat je honden ook niet op het zandpad kunnen komen.

Zou toch foto's maken van de verwondingen en steeds meldingen blijven maken bij de politie. Als je geen aangifte kan doen, kan je wel vaak een melding doen. Hoe meer meldingen hoe groter het dossier als er straks wel iets gebeurd wat aangifte waardig is.

Wijkagent al gesproken?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:03

Wat zijn dat voor ouders zeg die hun kinderen zo hun gang laten gang? Moesten mijn kids echt niet proberen om zulke rottigheid uit te halen !!! Opvoeden lijkt tegenwoordig niet meer nodig te zijn. Bah wat een waardeloze lui eigenlijk.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:18

(allereerst: heb niet alle reacties gelezen) Ik zou eens een hartig woordje spreken met de ouders van die kids. Foto's maken van de verwondingen en ze die eventueel laten zien? Dierenarts rekening doorsturen aan hun. Ook zou ik bordjes neer hangen met verboden terrein voor onbevoegden ofzoiets en een bordje over dat je honden daar waken. Misschien een idee om met 1 of andere wijkagent hierover te praten als de ouders niks willen doen? (wat dom eigenlijk ook, is niet echt goede opvoeding zo zou je zeggen). En anders camera's/webcams hangen op jullie terrein en kijken of je ze zo kan betrappen. Wat belachelijk ook dat de politie er nu niks aan wil doen trouwens, ook niet als je foto's laat zien van je honden van wat er gebeurd is? Dit houd dus in dat je honden eerst weer mishandeld moeten worden voordat ze actie ondernemen (en dan is het dus nog eerst weer de vraag of je het op camera hebt weten te krijgen). Pffff nee met mij zouden ze nog lang niet klaar zijn, mijn dieren zijn me alles dus daar moet je gewoon afblijven. Veel sterkte voor je honden meid!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:36

Als hun hond langskomt, vangen, wachten tot ze hem op komen halen en dan eens stevig met de ouders spreken. Misschien dat ze in de ongerustheid over hun eigen hond een beetje meer inlevingsvermogen hebben.

Of idd filmen en meenemen naar de politie. Is geen bewijs in een rechtszaak maar die ging je toch al niet aanspannen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:42

Nee maar je kan het wel laten zien idd aan die ouders dus inderdaad wel slim om toch proberen beelden vast te leggen

TS, het terrein is dus van jouw pension eigenaar? Heeft hij al met die ouders gesproken?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:06

Ik zou persoonlijk ook niet zo netjes reageren als ik dat iemand mijn hond zou zien aandoen.

Wat ik niet helemaal snap TS, er wordt al aangegeven dat je bewijs moet verzamelen dmv video/fotobeelden (en waar je op moet letten om het rechtsgeldig te laten zijn) óf ervoor moet zorgen dat die jongens niet zomaar jullie erf op kunnen wandelen. (Door een hoog hek of stroomdraden)
En nog zeg je dat je niet weet wat je moet doen?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 17:19

stroomdraad spannen is geen optie omdat paarden er ook overheen moeten...
tractors en auto's gaan nog wel maar moet nog wel met mijn paard van het terrein kunnen.
Een hek plaatsen is niet mogelijk omdat het een openbare weg is dus zomaar een hek plaatsen is niet mogelijk.

maar een cam zou inderdaad een optie zijn :j zal het proberen...

ps. ik heb mijn topic niet geopend voor op mijn schrijfwijze te letten ;)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:26

Colway schreef:
Nee maar je kan het wel laten zien idd aan die ouders dus inderdaad wel slim om toch proberen beelden vast te leggen

TS, het terrein is dus van jouw pension eigenaar? Heeft hij al met die ouders gesproken?

Ik weet niet waar jij pension hebt zien staan :')
Maar het is gene pension. Ik heb al eerder geplaatst hoe het zit :j

Maar inderdaad TS. Ik zal als ik jou was eens rond kijken voor cameratjes :j

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:30

Ik vind het jullie taak om jullie honden op eigen erf te houden.

Ze horen niet op andermans erf te komen!
En nee tuuuurlijk vind ik het afgrijselijk als iemand zoiets een hond aandoet, maar ik vind het jullie eigen verantwoordelijkheid.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:32

stvieee schreef:
Ik vind het jullie taak om jullie honden op eigen erf te houden.

Ze horen niet op andermans erf te komen!
En nee tuuuurlijk vind ik het afgrijselijk als iemand zoiets een hond aandoet, maar ik vind het jullie eigen verantwoordelijkheid.

Als je leest waren hun honden toch op hun eigen erf? dacht ik?

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:47

JasmijnJoy schreef:
Als je leest waren hun honden toch op hun eigen erf? dacht ik?

tijdens de mishandeling, ja. Maar daarvoor zijn de honden (denk ik) al vaak zat op hun erf geweest, anders doe je zoiets niet. Hun zien de honden waarschijnlijk als last, en dat kan ik me voorstellen als je zelf ook honden hebt..