Hond (pup) moe krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 03:53

Fellor schreef:
Zorg dat je hond kan kluiven!!! (recreatiebotten versvoeding bijvoorbeeld, niet van die 5 minuten idngen van de dierenwinkel), mentale stimulatie krijgt (mee naar plekken waar hij niet fysiek bezig is maar wel nieuwe dingen ziet), zoekspelletjes, commando's, even spelen met andere honden, enz. Als je hem over de dag korte momenten bezig houdt ben je goed bezig. Eigenlijk vind ik dat hij verder al iets te lang beweegt..

Kluiven heeft hij een heleboel, is hij ook wel regelmatig mee bezig maar na een tijdje is hij het beu en gaat weer iets anders doen. Raakt er ook niet echt zijn energie van kwijt.
Ik ben het met je eens dat we al redelijk veel met hem wandelen maar het is een beetje kiezen tussen twee kwade in dit geval.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 03:54

Sammyoo schreef:
Meenemen naar je paard als het kan?
Onze cattle dogs 'helpen' altijd mee met de paarden, zo kunnen ze lekker hun energie kwijt.

Jammer genoeg vind hij de paarden nogal eng, mijn shet vind hij nog wel oke maar nog best spannend. Daarbij vind ik het heel akelig om hem los te laten lopen of een riem in mijn handen te hebben tussen de paarden.

Biepmiep

Re: Hond (pup) moe krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:14

Gebruik je ook bench of andere rustplaats?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:11

eigenlijk is het zoeken naar speeltjes apporteren met een extra moeilijkheidsgraad, hij moet um eerst opzoeken.

voor het brengen van het speeltje bij jou, om het spelletje weer te kunnen hervatten mag en kan je hem belonen, zo krijg je het speeltje veel vaker en kan je het spelletje veel vaker doen, dat is voor de hond ff een linkje leggen door het gewoon vaker te doen en het zo leuk mogelijk te maken.

maak het spannend, het verstoppen van het speeltje, doe dat niet wanneer je hond bv naar boven zit te kijken of de andere kant op, hij moet naar jou blijven kijken en het liefst helemaal gefocust, dan pas het speeltje verstoppen en de hond los laten, wanneer ie dat snapt en de lol komt er in kan je daar een hoop mee doen, moeilijker maken en verstoppen wanneer het niet ziet, maar weet dat je weg bent gegaan.