Kat met nierproblemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilie

Re: Kat met nierproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 16:43

Maandag moet hij terug voor een echo. Dan weet ik meteen meer. Spannend weekend gaat dit worden. :(
Het konnen poliepen zijn, kristallen idd, of een gezwel kan ook. Ze durfde het nog niet goed zeggen, ze voelde ook niet meteen iets maar ja, je weet nooit.
Ik ga dus in ieder geval niet meer naar mijn gewone dierenarts. Ze zei net dat de onstekingsremmers de nieren ook kan verhogen en die had hij die week van het bloed afnemen gehad. De nieren waren ook niet zo erg verhoogd dus. Dat is al iets positief.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:50

In elk geval nemen ze het serieus, en ze zullen je heus niet laten wachten tot maandag als ze denken dat het ernstig is :) Ik heb ook eens een echo voor een kat laten doen, kost wel wat maar je krijgt wel veel duidelijkheid. Ik in elk geval wel.

Succes TS!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 10:09

Ze behandelde het in ieder geval een pak beter als mijn gewone dierenarts idd, ze vond het ook raar dat ze zelf nog geen echo genomen had. Mij ziet ze niet meer.

Ik heb geen idee wat het kost, ben ik vergeten te vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:01

Ik heb destijds een euro of 80 betaald als ik me goed herinner, maar is meer dan 1,5 jaar geleden en ander stukje kat (buikholte)

Je kat hoeft niet verdoofd, ze leggen 'm gewoon neer als het goed is, op een soort beanbag. En ze moeten een stukje vacht wegscheren. Zo was dat in elk geval allemaal bij Zoë.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:08

Fijn Zilie, nu wordt je tenminste niet afgescheept !!!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 11:10

Ja, verdoven gingen ze wel doen zei ze, gezien hij constant tegen mij aankroop gisteren en in mijn nek kroop omdat hij te angstig was.

Ik vind het ook fijn al zit ik nu al vol zenuwen en ben ik bang wat het gaat worden. Maar goed, afwachten maar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:12

Zoë kroop ook altijd helemaal opgefrommeld in mijn armen, of dook onder het meubilair. Meestal zijn katten zo overdonderd door het hele gebeuren dat ze wel stil blijven liggen, is mij verteld. En met mijn angsthaasje is het helemaal goed gegaan (behalve dat ze een tepel kapot hebben geschoren #) ) Maar de DA zal het wel weten :) Succes!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:52

Hoe is het nu met hem?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:23

Prima eigenlijk!
Hij was de afgelopen dagen wel wat moe, maar dat gaat vooral liggen aan het feit dat hij maandag een hele dag bij de dierenarts gelegen heeft voor die echo. En dat is voor hem echt een marteling, begint al in de auto, 1 straat verder en hij heeft al geplast/gepoept of overgegeven. Is echt teveel stress.

Maar hij eet goed, drinkt ook goed, speelt zelfs dus. Hij plast nog wel bloed maarja.

Op de echo was eigenlijk ook alles in orde. Geen te dikke blaaswand ofzo zelfs de nieren zagen er prima uit. Er was niks afwijkends gevonden, gelukkig.

Het gaat waarschijnlijk FIC zijn omdat alles er verder goed uitziet enzo.
In combinatie met beginnende nierfalen.
Had hij geen bloed geplast hadden we ook de nierfalen nog niet geweten.

We zullen zien, ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat hij nog lang mee kan. :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:30

Gelukkig dat je naar een andere dierenarts bent gegaan, hopen dat alles nu goed komt dan.
Onze kat heeft het vorige maand helaas niet gered dankzij onze dierenarts, zijn na een week midden in de nacht naar een andere geweest en die kwam opeens met 50 procent kans om de nacht te halen en helaas is hij de ochtend erna ook overleden.

Begon met lichte blaasontsteking zei de eerste dierenarts en hebben urinary voer gekregen terwijl dat allemaal dus onzin was want het zat in de nieren en na enkele dagen heeft hij zichzelf dus vergiftigd.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:38

Het gaat waarschijnlijk FIC zijn? wat wil dat zeggen?

Ik hoop voor je dat hij het goed blijft doen. :j

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:41

Even geknipt van internet.
FIC: betekent onbekende oorzaak en cystitis betekent een blaasontsteking. Uw kat heeft dus een blaasontsteking, maar er is geen oorzaak voor deze ontsteking te vinden.

Sterkte JurdyWonanx, is niet niks zeg.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:57

Eigenlijk hartstikke fijn dat je nu al weet dat hij beginnend nierfalen heeft, want nu kun je er nog wat aan doen, speciaal voer enzo. Die van mij heeft nu prima waardes en nergens meer last van ook niet van het blaasgruis. Dat hoop ik voor jou kat ook en dat hij dan maar snel van de blaasonsteking af is. Veel beterschap en plezier van je kat!