Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Eierstokcysten schijnen inderdaad verschrikkelijk te zijn.. Ik heb er geen ervaring mee, maar wel heel veel over gelezen. Heb jij er zelf ervaring mee? Zo ja, hoe is dat verlopen? (puur een geïnteresseerde vraag )
Mallorka schreef:Citaat:
Misschien een tipje voor de medecaviaeigenaren hier....
eierstokcysten kun je als je je goed concentreert al in een vroeg stadium voelen. Regelmatig de buik controleren dus. Sommige cysten zijn dan nog met hormonale medicatie te behandelen.
Sorry Lowara, voor t offtopic gaan
Mallorka schreef:Citaat:Eierstokcysten schijnen inderdaad verschrikkelijk te zijn.. Ik heb er geen ervaring mee, maar wel heel veel over gelezen. Heb jij er zelf ervaring mee? Zo ja, hoe is dat verlopen? (puur een geïnteresseerde vraag )
Ja, ellendig. Niet goed![]()
Ik heb verscheidene keren een operatie geprobeerd, maar uiteindelijk hebben ze het toch niet gered. Het probleem is dat ze van die cysten erg ziek en miserabel kunnen zijn, met bijkomstig probleem verminderde eetlust. De operatie op zich is al erg zwaar en om ze daarna weer goed aan het eten te krijgen erg moeilijk.
En het lijkt me mentaal ook niet goed voor een cavia, want ze zitten 'gevangen' in hun hormonen wereld als het ware.. 

) en zeldzaam goede tanden voor een 5 jarige.