Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kuggur schreef:Ik wist vrij weinig van fretten (ze worden hier niet gehouden), maar na dit topic doorgelezen te hebben worden mijn vermoedens bevestigd, niet écht geweldige huisdieren....

kriistellx schreef:Knagen ze aan kabels van bijv. de tv? En aan hout?
Juangi schreef:kriistellx schreef:Knagen ze aan kabels van bijv. de tv? En aan hout?
Fretten zijn over het algemeen geen knagers, wel slopers. Denk aan aarde uit de planten halen (liefst met wortels er nog bij), veel omgooien, overal achter of in komen (hier een die een tv meubel open kan doen door te krabben aan de deurtjes...) en niet stoppen tot het gelukt is.
Het zijn net kinderen, kunnen ontzettend leuk zijn maar ook ontzettend op je zenuwen werken en totaal niet luisteren!
Moet nog wel even kijken of ze niet ergens kunnen ontsnappen.
Benfan schreef:Ik dacht dat je geen huisdieren mocht? Maar het ontsnapping proef maken van een complete tuin betekend een stuk uitgraven. Daar beton platen/bielzen inzetten om te voorkomen dat ze zich uitgraven. Daarnaast uitkijken met giftige planten, kunstmest en troep in de tuin.
en die vraag over het knagen aan kabels was een vraag van haar dus vandaar
Benfan schreef:Jou moeder zoekt info, en jij. Want de standaard uit te zoeken en te lezen informatie vraag je namelijk telkens hier. Daar krijg ik als ex-frettenopvanger een heel naar bijgevoel bij.