Ik wil...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Re: Ik wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:11

Ik! Mijn moeder en ik zouden heel graag een shiba inu willen :j
Maar we hebben 2 katten. De ene zou het nog wel goed vinden. Maar de ander is al zo ongelukkig omdat we er een 2e bij namen. Ze vechten nu weer :')
Dus een hond, no way! Helaas ;(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:15

Amaris schreef:
Dat is toch heel anders dan een eigen huisdier te hebben.

JA dat is heel anders, maar wat wil je dan?
Je kunt niet alles hebben.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 13:18

Amaris schreef:
Dat is toch heel anders dan een eigen huisdier te hebben.

Ja, vind ik ook.. -O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:19

Dan is de enige oplossing om minder te gaan werken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:21

anneliesdj schreef:

:j

Alleen is de hypotheekmeneer daar weer minder blij mee denk ik... -O-

Het is gewoon een gevalletje van 'schikken in het lot' (en hopen op eindelijk die rijke vent, waar blijft die toch!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:23

Ja dan moet je je schikken, maar dan heb je helemaal niets.
Kun je beter gaan wandelen met de hond van familie of asiel, zeker als je het dier daar ook nog mee helpt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 13:25

Amaris schreef:
anneliesdj schreef:

:j

Alleen is de hypotheekmeneer daar weer minder blij mee denk ik... -O-

Het is gewoon een gevalletje van 'schikken in het lot' (en hopen op eindelijk die rijke vent, waar blijft die toch!)

Haha :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:43

Prrrr schreef:
Dan word je toch vrijwilliger bij het asiel? Die zijn bij ons in elk geval erg gelukkig met iedereen die een hond wil uitlaten/aandacht wil geven.

Dat zit ik serieus te overwegen inderdaad. Maar ik heb niet altijd een vast schema, het zal vrij spontaan moeten. En vinden die het dan niet vervelend als je alleen komt om te wandelen (en misschien wat kleine andere dingen), maar niet om schoon te maken ofzo? (meende dat ze daar ook wel behoefte aan hadden?)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:53

Dat zal van asiel tot asiel verschillen. Daar kom je maar op één manier achter...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:58

Da's waar ;) Ik zal binnenkort eens informeren. Ook geen idee waar het dichtsbijzijnde asiel zit, ik zal eens googlen..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:02

Prrrr schreef:
Dan word je toch vrijwilliger bij het asiel? Die zijn bij ons in elk geval erg gelukkig met iedereen die een hond wil uitlaten/aandacht wil geven.

Dat had ik drie jaar geleden ook eens gedacht. Maar helaas kon ik dat bij het asiel in de buurt niet doen. Ze wilde namelijk dat je minimaal 2 uur per dag gedurende twee doordeweekse dagen tussen 9.00 en 18.00 uur beschikbaar was. Tja piepeltjes, dat is nou juist het probleem! :Y) Heb daarna geen contact meer gehad, ze waren namelijk nogal onbeschoft aan de telefoon. (nou zal het misschien een uitwas zijn geweest, het zal vast niet overal zo gaan). Ik houd het voorlopig maar bij de stalhonden knuffelen...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:07

imd schreef:
Prrrr schreef:

Dat zit ik serieus te overwegen inderdaad. Maar ik heb niet altijd een vast schema, het zal vrij spontaan moeten. En vinden die het dan niet vervelend als je alleen komt om te wandelen (en misschien wat kleine andere dingen), maar niet om schoon te maken ofzo? (meende dat ze daar ook wel behoefte aan hadden?)

Bij het asiel waar ik werk kom je niet alleen voor de leuke dingen ( honden uitlaten dus) dat is ook niet eerlijk tegen over de mensen die wél eerst schoonmaken. En als ze daarna eventueel willen wandelen is alles al uitgelaten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:14

imd schreef:
Da's waar ;) Ik zal binnenkort eens informeren. Ook geen idee waar het dichtsbijzijnde asiel zit, ik zal eens googlen..

Heb jij een rijbewijs?

In het asiel in Zuidhorn zoeken ze nog een chauffeur voor de dierenambulance, maar wellicht dat je ook ander werk kunt doen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:14

SAKKIA schreef:
imd schreef:

Heb jij een rijbewijs?

In het asiel in Zuidhorn zoeken ze nog een chauffeur voor de dierenambulance, maar wellicht dat je ook ander werk kunt doen?

Ja ik heb wel een rijbewijs ja. En ervaring met busjes :P Dankje voor de tip, zal daar eens informeren!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:54

Vivian__ schreef:
Welk ras willen jullie dan fielychie?

Nou, IK wil graag een Basset Fauve de Bretagne, zo eentje:
Nederlandse Fauve de Bretagne Club

Maar mijn vriend wil graag iets 'meer' hond, dus die zou graag een Rottweiler of een Labrador Retriever willen. :D

Gelukkig kan ik mijn hart ophalen bij de hondjes van mijn zus (Cyrilletje hierzo :) ) en van mijn ouders én natuurlijk alle lieve honden die ik op mijn werk zie en liefde mag geven! :j

Rytir schreef:
Toch maar die staatsloterij winnen vanavond! :D

Maar euhm.. die planning hadden wij ook al! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:55

Labrador! <3 Sorry, ik moet het met je vriend eens zijn O:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:10

hennienke123 schreef:
Hier ook het tegenovergestelde :p
We hebben 3 honden en één van die honden heeft puppys gekregen. Daar houden we er ook één van..veelste druk :p

.... waarom hou je er dan 1, of waarom fok je dan? of begrijp ik het verkeerd..

vind het erg knap hoor ts dat jullie de beslissing nemen om het niet te doen :j misschien kan jij je ergens aanmelden als uitlater op de tijdstippen dat jij kan voor 1 bepaald hondje in de buurt dan heb je toch een beetje een band met het beestje :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:11

Citaat:
vind het erg knap hoor ts dat jullie de beslissing nemen om het niet te doen :j misschien kan jij je ergens aanmelden als uitlater op de tijdstippen dat jij kan voor 1 bepaald hondje in de buurt dan heb je toch een beetje een band met het beestje :)

Het gaat me niet alleen om wandelen hoor. Meer om een maatje, een waarmee je een speciale band heb. Een waarbij je gelijk na hem voor het eerst gezien te hebben denkt; dát is hem! :j Dat je denkt, deze blijft voor de rest van zijn of mijn leven bij me...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:17

toen ik net op mezelf was gaan wonen kreeg ik een rottweilerteefje aangeboden welke anders een dag later ingeslapen zou worden,van nog geen 2 jaar oud..

deze heb ik toen savonds laat nog opgehaald.

ik werkte full time en woonde op een flatje,alle ingredienten waarvan mensen zullen zeggen dat het dier geen leven zou kunnen hebben.

nu mocht ze van mij de hele flat gebruiken als ik aan het werk was( werd dus niet zoals inmiddels vele honden anno 2013 in een kooitje van 1m2 opgesloten voor uren) ,en tja,mijn hele leven draaide verder om haar..

ik ben vrij snel gaan trainen met haar : politiehond 1 ,3x per week,en daar leerde ze geweldig goed van luisteren,dat ze heel snel goed kon fietsvolgen,en toen heb ik haar geleerd "paard volgen" en zo liep ze dus elke avond uren mee naast het paard.

uiteindelijk liep ze zo'n 5 a 6 uur per dag ( smorgen half uur,smiddags half uur en savonds van half 7 tot bijna 11 mee naar trainingen/stal),en in de weekenden liep ze soms 3 paarden per dag mee...
( zoals een vriendin weleens zei: die hond ligt gewoon 3 dagen bij te komen van een weekend :+ )

snachts sliep ze bij mij op bed,dus eigenlijk was ze alleen die 9 uur per dag alleen als ik ging werken.

personeels feestjes ben ik nooit heen geweest,ja 1x,was een strandfeest en daar mocht ze naar mee naartoe ...ik werkte op een OK,dus had wel spoedjes,dan had ik het zo geregeld dat ze achter de receptie mocht liggen,en zo was ze eigenlijk nooit meer alleen als de uren dat ik normaal werkte.

ik nam weleens een paar uurtjes voor haar op zodat ik lekker vroeg thuis was,en ze kwam de bank echt niet af,was nog niet dat ze op haar horloge keek om me te vertellen dat ik "te vroeg" thuis was.

later heb ik een 2de hond erbij genomen zodat ze niet alleen meer was,maar of dat nu echt voor haar een verschil maakte.. Afbeelding

geloof dat ze best tevreden was met het leven wat ze had,maar goed,ik voldeed wel aan alle foute eisen die aan een het "hond houden"gesteld zijn : full time werken + grote hond in een flat...

zou ik het zo over doen,: ja zeker,ik had een geweldig maatje eraan ,leefde gewoon voor mijn hond,en kan gewoon niet zonder hond...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:58

Het is precies zoals Kimmie zegt, het ligt er maar aan hoe je er zelf in staat.
Als je echt met je hond bezig gaat, weer of geen weer en niet voor 10 minuten, dan is het al een heel ander verhaal. Normaal is een hond toch ook de halve dag aan het luieren, ook als je thuis bent.
En er zijn ook nog steeds mensen die de hele dag thuis zijn, de hond de hele dag in de bench of gang hebben liggen en er alleen 's morgens voor het werk en 's avonds voor de koffie even snel een rondje mee lopen als het weer goed is en de kinders hebben er zin in, mag hij 's middags nog een half uurtje mee naar het park.
Er moet niet zo zwaar getild worden aan de uren dat je thuis moet zijn, want als je nu 2 dagen minder zou werken, ben je dan de hele dag met de hond aan het lopen?

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:58

essiesilly schreef:
hennienke123 schreef:
Hier ook het tegenovergestelde :p
We hebben 3 honden en één van die honden heeft puppys gekregen. Daar houden we er ook één van..veelste druk :p

.... waarom hou je er dan 1, of waarom fok je dan? of begrijp ik het verkeerd..

Het is mijn moeder s hobby :p en het is de eerste keer een nestje . Dus ze vind het leuk om er één te houden. :+

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:56

Ikke! Mijn vriend wil een Rottweiler en ik een Black and Tan Jack :). Werken allebei dus het kan gewoonweg niet.. Misschien over een aantal jaar!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:51

Ik werk ook 4 dagen, en mijn man 5, en toch hebben we nu 3 honden.. Waarvan de jongste een half jaar oud. De eerste weken heeft Abby (de jongste) overdag bij een collega in huis gezeten samen met een jack russel, zij woonde dicht bij het werk en kon ik in de middagpauze heen om uit te laten, schoon te maken :D enzo. Nu zitten ze met zijn 3en overdag thuis, en dat gaat prima.

Je zou dus kunnen overwegen 2 (desnoods kleine) hondjes te nemen, dan zitten ze niet alleen en hebben ze ruimte genoeg overdag in huis..

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:28

Ik herken dit ook.
Mag helaas geen huisdieren van mijn huisbaas (heb wel konijnenkeutels in de container buiten gezien maar ik denk dat hij met honden en katten niet akkoord gaat :P )
En het is niet eerlijk tegenover het beestje, ik studeer nog dus dan zou hij veel thuis zitten.
Maar ooit (later als ik groot benxD) komt er sowieso een hond :)
En tot die tijd moet ik die bij m'n ouders maar elk weekend lekker uitgebreid aandacht geven..