Hond is niet zindelijk te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:17

ik vind 5 a 6 uur per dag alleen voor een jonge hond van 8 maanden heel erg veel :o daarnaast is hij doodsbenauwd dat hij op zijn kop krijgt (gezien hij naar een hoekje van de bench rent en daar gaat zitten)
ik denk dat je heeeelemaal terug moet naar het begin, heel veel buiten zetten, op het zelfde plekje, als hij wat doet meteen heel erg belonen! en ook het alleen laten opbouwen.. hij kan nog zo veel speeltjes hebben dat interesseert hem geen drol want hij mist jullie

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:52

Wooow wat een reacties.. Ik ga proberen om op iedereen antwoord te geven.

kohtje: Hij krijgt brokken van het merk Smulti

anneliesdj: Het is maar 1 hoop poep, maar hij maakt dus een heel spoor, en poept nogal wat het is natuurlijk een grote hond. En er ligt 1 plas.

DaniBanani: Als wij thuis of beneden komen en hij heeft gepoept op geplast weet hij zelf al wel dat hij fout zit, want we zijn inderdaad wel eens boos geworden. (En nee we hebben hem niet mishandeld voordat ik heel bokt over me heen krijg).. Hij is nu inmiddels 8 maanden en geen 4.

Sassol: Als mijn vriend smiddags thuis komt laat hij hem uit en geeft hem dan zijn eten. De dierenarts adviseerde ons om 3x per dag eten te geven omdat de porties dan beter verdeeld zijn.

BarbaLala: Het water weg zetten vind ik niet zo'n goed idee. Ik vind dat mijn hond ieder moment van de dag vers water moet kunnen drinken.

Dierenfan: Wij hebben het alleen thuis zijn opgebouwd vanaf pups af aan.

A_man: Wij hebben inderdaad wel een tuin, maar ik wil niet dat Devil daar gaat zitten poepen en plassen. In de zomer zitten wij daar namelijk ook :)

8nnemiek: De bench hebben we nooit als straf gebruikt, en het is voor hem gewoon een veilige plaats. Ik denk dat hij daarom ook gaat 'schuilen' in de bench. Het is dus niet dat hij gespannen is in de bench, want als wij thuis zijn staat het deurtje altijd open en dan gaat hij er ook soms in liggen.

essiesilly: Ik kan helaas geen jaar vakantie nemen :D De uren hebben we opgebouwd, dus het is niet dat hij ineens alleen zit.

Nadat ik gisteren dit topic heb geopend, had hij vandaag niks gedaan :=

Voor de duidelijkheid:
-We gebruiken de bench niet als straf
-Met uitlaten beloon ik hem altijd als hij wat doet, heb altijd snoepjes bij

Ik heb sinds 2 nachten een oud hemdje in ons bed gelegd als we gaan slapen. Over een weekje geef ik die aan Devil als we weggaan zodat hij onze geur bij zich heeft, en ik laat de radio aanstaan. Kijken of het dan beter gaat.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:43

Ah zo dan heb ik hem verkeerd begrepen. Het is dus de ochtendmaaltijd die jouw vriend 's middags al tegen komt. Dan zou ik hem 's ochtends iets minder eten geven en dan wel verwerkt in een mentaal spelletje wanneer jullie weggaan.

Zo kun je ze verstoppen en 'zoek' tegen de hond zeggen en dan zelf weggaan zodat de hond druk bezig is met zoeken naar zijn eten.
Of geef het in een kongetje met een stukje banaan voor de opening van de kong.
Doe het in een voerbal.
Doe een doos in een doos in een doos etc. met in het kleinste doosje brokjes. Vantevoren even goed laten zien en een paar keer mee rammelen en als de hond het echt heel leuk vindt, geef je de doos en ga je de deur uit.

Speeltjes zal een hond zelf niet zo snel pakken om mee te spelen. Etensgerelateerde dingen vaak wel. Probeer je hond dus iets te doen te geven voordat je weggaat en dat dan ook heel leuk te maken.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:54

Mijn teef is nu bijna vier! jaar en heeft periodes dat ze haar plas niet kan ophouden.
Dus staar je niet al te blind op dat die van jou 'al' 8 maanden is.
Het is in feite nog steeds een pup met een compleet andere achtergrond dan de honden 'hier'
Heb geduld met hem,het lijkt me een kanjer van een hond,als ik het zo hoor en de foto's zie.

Hoe ik het zou aanpakken....
Inderdaad,wat al gezegd is,terug naar de basis van zindelijk maken.
Werken met kranten,je kent het ritueel vast wel.
Dan lijkt het me ook zeker geen gek plan om terug te gaan naar 2 keer per dag voeren,morgen en avond.
En probeer eens met voeren voor het uitlaten.
Als je hem aan de riem uitlaat kan hij echt niet al te gekke fratsen uithalen om een maagdraaiing te veroorzaken.

Heb je dit probleem al besproken met je DA?
Zij kunnen je ook handige tips geven;)

Maar asjeblieft,heb geduld met hem!
En dump hem niet in een asiel,dat zou zo triest zijn voor hem.....

Als je het echt niet meer aankunt,neem dan contact met mij op.
Ik kan er zelf niet nog een bij hebben,maar ken zat boerderijen hier in de omgeving.

Wat mijn teef betreft,in haar slechte periodes laat ik haar toch echt zes keer per dag uit.
Ik ga van mijn werk naar huis om haar dan even te laten plassen.
En geloof me,ik heb ook, weleens zitten janken als ik net mijn huis gedweild had,of haar net had uitgelaten,en madame pieste de boel weer onder....
Maar straffen heeft geen enkele zin,werkt vaak zelfs averechts.

Booooo

Re: Hond is niet zindelijk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 22:07

Sassol: Dat is wel een leuk idee!

Danielle: Hij gaat echt niet weg hoor :D Mijn vriend wordt er gewoon moedeloos van dat hij iedere dag als hij thuis komt poep/plas staat te ruimen, en zei gisteren dus uit boosheid dat hij eruit gaat. Maar ik laat Devil echt niet weg gaan! Die blijft de rest van zijn leven bij mij haha :)

Ik ga nu toch maar weer 2x per dag voeren. 's ochtends geef ik hem dan eten vóór het uitlaten, want 's ochtends is zijn wandeling niet echt intensief. En dan 's avonds ga ik het eten geven na het uitlaten want dan kan hij los en ravotten en rennen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:18

smulti is dus onder de hondenbrokken de grootste troep die er maar zijn kan, veels te veel zout, granen en heel weinig voedingswaardes die de darmen van een hond optimaal kunnen opnemen.

door het vele zout gaat de hond meer drinken en meer drinken is meer plassen

door de granen en niet verteerbare andere stoffen hebben de darmen vrij weinig te doen als van de maag transporteren zo snel mogelijk naar buiten... en daarna zijn ze weer werkeloos, dit geeft ws grote onrust, geestelijk bij jouw hondje, is al stress voll vanwege wat het al meegemaakt heeft, het alleen thuisblijven en het besef dat ie zijn nest bevuilt heeft wat ook intinctief een onrustgevoel geeft.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:29

Een hond kan uitsluitend weten dat hij fout zit door hoe jullie reageren. Boos worden omdat hij niet zindelijk is is nóóit eerlijk t.o.v. de hond, hij doet het immers ook niet expres. Dat heeft niks met mishandelen te maken maar het blijft niet fair. Een kleuter straf je toch ook niet omdat hij in z'n broek plast nadat je al 10 keer hebt verteld dat hij naar de wc moet?

En ik weet dat hij 8 maanden is. Maar toen jullie hem kregen niet. En als jullie in díe tijd wel eens boos zijn geworden of hebben gestraft kan dat ervoor zorgen dat hij nu nog steeds niet goed zindelijk is. Dan is hij misschien wel heel onzeker als jullie weg zijn omdat-ie niet weet of je vriend blij of boos zal zijn als hij thuis komt.

Hoe dan ook: camera plaatsen lijkt me niet overbodig, dan weet je wanneer en hoe het gebeurt. Op deze manier stomweg doorgaan lijkt in ieder geval geen oplossing, al zou het met de tijd vanzelf over kunnen gaan, maar ik verwacht dat je weinig zin hebt daarop te wachten (en begrijpelijk). Dan is de enige manier toch echt het alleen-zijn weer enigszins goed op te bouwen, denk ik. Als hij 't wel kan ophouden als jullie thuis zijn lijkt me toch dat het probleem 'm in dat alleen-zijn zit. Of zijn de tijden tussen de uitlaatbeurten kleiner als jullie thuis zijn?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:31

Probeer eens tijdelijk farmfood of goedkoper maar volgens mij soortgelijk cavom. Over het algemeen hebben ze daarop een stuk minder ontlasting, misschien houdt hij het dan wel droog. Zoniet dan kan je dat in ieder geval al uitsluiten. Soms heb ik ook tijdelijk goedkoop hondenvoer en dan wil de hond veel vaker uit.
Farmfood is wel duurder dan smulti denk ik maar voor de kwaliteit absoluut niet duur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:34

Een camera plaatsen lijkt me zeker een goed idee, hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn. Je kunt bv je pc aan laten staan met de webcam erop en dat opnemen.
Komen jullie op vaste tijden thuis? Kun je eens zien wat er gebeurd als je een half uurtje eerder bent?

@ Lepeltje; waarom vind je de kwaliteit van farmfood zo goed?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 22:43

Danibanani: ik ga eens kijken of ik iets kan regelen met een camera. Lijkt me sowieso wel leuk om te kijken wat hij allemaal doet op een dag.
Hij heeft vandaag niks gedaan :D
Als wij thuis zijn blijven de uitlaatbeurten hetzelfde om zoveel mogelijk ritme erin te houden.

Lepeltje: heb net even gekeken. Maar cavia is dus te vergelijken met farmfood?

Anneliesdj: mijn vriend is de ene keer om 2 uur thuis en de andere keer om half 3

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:45

Vraagje waarom zegt iedereen 2x per dag voeren?
Wij voeren onze hond 4x per dag zo heeft een hond minder honger omdat hij het netjes verteerd.en niet alles in een x verteerd doordat hij een grote porsie in een x krijgt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:57

Gelukkig dat je hem niet weg doet;)
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook van aan dacht als ik net alles had gewassen en weer van voor af aan kon beginnen....

En het woord voor een hoeveelheid voer is porTie,just saying^^
(Niet op een persoon gericht,ik zag het al vaker in die spelling voorbij komen)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:00

Cavia haha cavom :P . Het idee van farmfood en cavom is hetzelfde, minder granen en minder toegevoegde stoffen, natuurlijker zeg maar. Cavom heb ik zelf nog nooit geprobeerd (ze hebben hier alleen grote zakken) maar ze zouden alleen wat kleine verschillen (vetgehalte vooral geloof ik) hebben.

Even daargelaten of granen en toegevoegde kleurstoffen/e-nummers etc nou wel of niet slecht zijn, mijn hond (en vele anderen die ik ken) doet het er gewoon goed op. Van de andere soorten brok die ik geprobeerd had, had ze regelmatig diarree of last van misselijkheid (veel gras eten). Ook even daargelaten of het slecht is dat een hond veel poept, maar ik vind het zelf fijner als ze minder ontlasting heeft. Met ander voer komt het regelmatig voor dat ik er midden in de nacht uitmoet omdat ze perse moet schijten/plassen, met farmfood slaapt ze rustig door. Ook geen last van misselijkheid of diarree, altijd een mooie farmfood donkerbruine stevige drol :P een keer per dag, versus 3 keer ofzo met goedkope meuk.

Enige nadeel vind ik het gruis dat achterblijft in de zak, maar dat zou met cavom minder zijn.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:05

Je zegt dat je vriend s'ochtends vroeg begint, en jij iets later?
Als je vriend s'ochtends nou even 5 minuten naar buiten gaat voor een plas, daarna voer geeft en naar werk gaat.
Dan kom jij naar beneden en laat je hem uit, daar zit neem ik aan genoeg tijd tussen?

Dan als je vriend thuis komt weer uitlaten en eten, daarna zitten jullie niet met een probleem toch?

Dan kan hij bij jou ronde al zijn ontbijt lozen?
En s'ochtends vroeg even voor het drinken van de vorige avond?

Verder hebben wij bij onze hond gemerkt dat als ze onbeperkt water heeft ze dat veel beter kan ophouden, en ook bijna niks drinkt na het uitgaan, wel even daarvoor..
Kwa voer heeft onze hond ook altijd haar brokken staan en krijgt niet per portie dus kan ik je niet adviseren..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:22

Lepeltje schreef:
Cavia haha cavom :P . Het idee van farmfood en cavom is hetzelfde, minder granen en minder toegevoegde stoffen, natuurlijker zeg maar. Cavom heb ik zelf nog nooit geprobeerd (ze hebben hier alleen grote zakken) maar ze zouden alleen wat kleine verschillen (vetgehalte vooral geloof ik) hebben.

Even daargelaten of granen en toegevoegde kleurstoffen/e-nummers etc nou wel of niet slecht zijn, mijn hond (en vele anderen die ik ken) doet het er gewoon goed op. Van de andere soorten brok die ik geprobeerd had, had ze regelmatig diarree of last van misselijkheid (veel gras eten). Ook even daargelaten of het slecht is dat een hond veel poept, maar ik vind het zelf fijner als ze minder ontlasting heeft. Met ander voer komt het regelmatig voor dat ik er midden in de nacht uitmoet omdat ze perse moet schijten/plassen, met farmfood slaapt ze rustig door. Ook geen last van misselijkheid of diarree, altijd een mooie farmfood donkerbruine stevige drol :P een keer per dag, versus 3 keer ofzo met goedkope meuk.

Enige nadeel vind ik het gruis dat achterblijft in de zak, maar dat zou met cavom minder zijn.

Honden die ik ken en farmfood krijgen poepen meermalen per dag en een heel ranzige klei-ige, slijmerige zwarte drol.

Farmfood bevat nog steeds veel granen en enkel rundvlees, imo te eenzijdig voor de hond.
Daarbij vind ik het apart dat ze zichzelf tegenspreken door te zeggen dat farmfood he complete voeding is met toegevoegd prebiotica en onder het kopje farmfood fresh wordt gezegd dat geperste brok verhit is waardoor aanwezige enzymen en bacterien vernietigd worden.
Ze weten hoe het moet en toch blijven ze brok verkopen ;)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:37

Prijs je hem ook als hij het buiten doet?? En wij hebben die van ons iedere keer gezegd ga maar plasje doen. Op gegeven moment kende hij het op commando. Misschien dat dit zou helpen?? Die van ons had dat vrij gauw door.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:29

anneliesdj schreef:
Honden die ik ken en farmfood krijgen poepen meermalen per dag en een heel ranzige klei-ige, slijmerige zwarte drol.

Farmfood bevat nog steeds veel granen en enkel rundvlees, imo te eenzijdig voor de hond.
Daarbij vind ik het apart dat ze zichzelf tegenspreken door te zeggen dat farmfood he complete voeding is met toegevoegd prebiotica en onder het kopje farmfood fresh wordt gezegd dat geperste brok verhit is waardoor aanwezige enzymen en bacterien vernietigd worden.
Ze weten hoe het moet en toch blijven ze brok verkopen ;)

Ik moest zelf ook even denken maar volgens mij haal je prebiotica en probiotica door elkaar, prebiotica is een niet verteerbare stof die stimulerend is voor bacterien in de darmen, probiotica zijn de bacterien zelf toegevoegd aan voedingsmiddelen. Maar het nut van probiotica is zowiezo een ander onderwerp en de hoeveelheid granen ook. Het enige dat ik kan zeggen is dat mijn hond van een voer met minder granen minder schijt, en ik zelf vind dat fijner. Dus ik zie een verband tussen hoeveelheid granen en hoeveelheid kak, maar dat kan er ook aan liggen dat ik minder voer omdat het voer meer energie per gram oplevert. Een conclusie over de invloed van granen op de gezondheid kan ik niet maken, volgens de laatste onderzoeken verteren ze dat zelfs helemaal niet zo slecht.
Hier hoor ik dan weer alleen positieve dingen :P en van smulti naar farmfood is naar mijn mening toch al een stap vooruit wbt kwaliteit. Dat jij overtuigd bent van versvlees is hartstikke prima, maar brok is echt niet dodelijk. Off topic ook. :P

Eerlijk toegegeven, ze mag iets slanker maar verder vind ik haar er niet zo verschrikkelijk uitzien. :P

http://img.photobucket.com/albums/v210/ ... 29a947.jpg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:43

Ik zeg toch helemaal niet dat brok dodelijk is ofzo?
Jij noemt specifiek farmfood en ik hoor daar vaker jubelverhalen over maar wat ik hier zie, daar wordt ik niet blij van, dan kan ik wel betere brok bedenken.
Granen zijn niet verkeerd als je het in kleine hoeveelheden voert, alleen bestaan brokken uit grote hoeveelheden granen als vulmiddel en kleine hoeveelheden bruikbaar materiaal, want een hond kan niet zoveel met alleen maar graan.
Enja, als je het beste wilt, dan voer je gewoon vlees, staat zelfs op de site van farmfood ;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:58

Is het geen incontinentieprobleem?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:10

Was toch ook niet serieus bedoeld :P .
Ik geloof trouwens best dat er betere brok is, maar ik als arme student moet een beetje op de prijs blijven letten, aangezien het hondenvoer van ts niet de duurste is leek het me een goed alternatief als het niet te duur moet zijn. En aangezien de hond het er goed op doet vind ik het zelf niet nodig anders te voeren.

Er staan wel meer dingen op de website van farmfood trouwens waarbij ik zoiets heb van sjah (ontgiften is ook zoiets), maar als ik elke fabrikant die ongefundeerde uitspraken maakt moet uitsluiten kan ze alleen nog met de pot mee eten. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:16

Met de pot mee-eten schijnt ook helemaal zo slecht niet te zijn voor een hond.
Vroeger werden ze daar ook stokoud op ;)
En dan ben je je eigen fabrikant, bij vlees voeren ook, dus kun je fijn in jezelf geloven :)
Overigens is kvv niet duurder dan farmfood hoor ;)

Mja, ontopic maar weer.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:35

Een klein zandbakje in de kamer?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:50

jasmijnlove schreef:
Wij voeren onze hond 4x per dag zo heeft een hond minder honger omdat hij het netjes verteerd.en niet alles in een x verteerd doordat hij een grote porsie in een x krijgt.

Omdat een hond geen paard is, een hond is er op gebouwd om in 1x een grote hoeveelheid prooi naar binnen te werken en vervolgens een tijd niks, kunnen gerust een dag niet eten
Een pup geef je vaak 4x of 3x per dag omdat hun maagje nog te klein is maar bij volwassen honden is het grote onzin om zo vaak te voeren

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:07

essiesilly schreef:
jasmijnlove schreef:

Omdat een hond geen paard is, een hond is er op gebouwd om in 1x een grote hoeveelheid prooi naar binnen te werken en vervolgens een tijd niks, kunnen gerust een dag niet eten
Een pup geef je vaak 4x of 3x per dag omdat hun maagje nog te klein is maar bij volwassen honden is het grote onzin om zo vaak te voeren

Bij ons is het door de dierenarts gezegd. omdat onze hond na haar eten nog steeds alles opeet

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:56

Hoe bedoel je dat, ze eet nog steeds alles op?