Zwangere kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:18

Dit klinkt niet echt als een ongelukje, meer als een smoes om een overwogen keus te verdoezelen. :+
Maar goed, de kans is er natuurlijk zeker. Bezuinig aub niet op dierenartskosten en hou haar goed in de gaten. Je weet niet wat zo'n kater (of jouw poes) voor ziekten of mankementen heeft die de kittens ook kunnen krijgen. Ik neem aan dat geen van beiden getest is?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-04-13 06:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieset23

Re: Zwangere kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:22

En vergeet niet jullie kat die dus waarschijnlijk drachtig is op kittenvoer te zetten. Moederpoes zal het nodig hebben...

Weenck

Re: Zwangere kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:41

Ik zal het nog 1 keer uitleggen: onze poes is naar buiten ontsnapt de eerste dag, toen is ze meerdere malen gedekt. De 2 dagen erna is ze inderdaad door ons naar buiten gelaten, dus ik heb helemaal nergens een smoes voor bedacht. Bovendien wareb wij toch van plan om een nestje te fokken. Ik weet dat dit stom is, maar ik heb geen topic geopend om daar alleen maar commentaar op te krijgen. Er wordt door een aantal mensen nu gereageerd alsof ik totaal geen verstand van katten heb, maar dat is echt niet waar. Ik heb alleen geen verstand van zwangere katten en daar vraag ik hulp om. Niet om telkens weer op mijn fouten gewezen te worden. Ik ga vanaf nu ook niet meer verder op die opmerkingen in.

Nee de katten zijn niet getest, onze poes heeft verder geen mankementen. Zij is niet helemaal langharig, maar meer een soortvan halflangharig. We gaan haar idd zeker op kittenvoer zetten! Bedankt voor de tips!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:00

Ik hoop voor jullie poes dat die kater gezond was... Sorry, maar het is ..... om je kat te laten dekken door een kat die je niet kent. Wat als dat dier een besmettelijke ziekte bij zich heeft en je poes en de kittens ziek maakt?

Jonge dieren zijn leuk, alleen jammer dat die jonge dieren geen keus hebben over hun start en mensen die start ook niet echt serieus nemen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:41

sorry maar een poes die ontsnapt a la maar dat je dan ook nog ziet dat ze meerdere malen gedekt wordt zonder dat je haar binnenhaalt....
en ze is 3 en nog niet gesteriliseerd??

afijn.... lees je goed in en hoop dat de kater (en nu ook je poes) geen aids of leukemie heeft. Schrijf de datum van de dekking op in je agenda en tel daarbij 65 dagen op (dag 63 tm 70 kan, hoewel ik niet graag wacht tot dag 70)

ga een lijst maken van alle dingen die je nodig hebt, koop het boek katten fokken van Esther Verhoef, spaar je geld bij elkaar voor een evt keizersnede (incl sterilisatie dan), 13 weken voer/kattenbak vulling (koop aub de eerste weken geen klonterend spul) inentingen e.d.

bekijk geboorte filmpjes op youtube en lees je nog meer in