ik heb ruimte voor een kip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: ik heb ruimte voor een kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:05

Mocht je wel in Groningen of Amsterdam wonen...... wij willen straks wel kuikens van onze Brahma's. Dus dan kan ik je wel wat leuks leveren!!!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:57

Urielle schreef:
zoutenootjes schreef:
Het kippenforum is een leuke en informatieve website. Ook heb je de website van 'mutske de kip' (is erg leuk) en zo zijn er nog wat. Ik heb nu wat araucana kippen, ze leggen mintgroene eitjes. Ze zijn niet erg broeds. Nu heb ik een broedmachine en af en toe heb ik kuikens. Het is erg leuk.

Ik weet niet waar jij ergens woont, maar als je dit jaar Araucanakuikens hebt die klaar zijn om het nest te verlaten dan koop ik er graag van je over! (tenzij je echt ergens in Groningen of bij Amsterdam woont dan :+ )

Wat leuk! Ik heb nu 16 eitjes in de broedmachine. Ik woon in het oosten van het land, en kom ze graag brengen :D .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:10

zoutenootjes schreef:
Wat leuk! Ik heb nu 16 eitjes in de broedmachine. Ik woon in het oosten van het land, en kom ze graag brengen :D .

Ik woon in Belgie dus ik zal je de reis maar besparen en zelf komen := Als het nog aan te rijden is (Gelderland ofzo? (hoopvolle toon)) dan kom ik wel eens bij je langs eens het zover is. Ik zat van de week toevallig te zoeken naar Araucana's maar het dichtstebij was ergens in Limburg tegen de Duitse grens dus da's vanuit hier net zo goed een takkeeind weg.
Maar ik moet eerst mijn ren ook weer in orde maken, in de winter laat ik de kipjes in de buitenstallen en de paarden hebben mijn ren gesloopt (durven ze niet met de kippen erin :roll: ) maar mijn schoonvader zou binnenkort als het weer beterde, komen helpen met een nieuwe ren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:13

Wij zijn nog op zoek naar krielkipjes in het Noorden van het land :D Mijn moeder houdt al jaren krielkipjes (verschillende rassen door elkaar, dus ook rasloze kipjes) en de eitjes zijn zooo lekker. We hebben een nieuwe haan maar meer kipjes mag altijd! Vooral Wyandottes kriel vindt ze erg fijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:19

Ik heb nog wel een broedmachine te koop voor de liefhebber!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:23

Is Ommen, Overijssel nog te doen? Deze eitjes zijn al voor een deel gereserveerd voor de buren verderop, maar je hebt sowieso de kans dat er veel meer kuikens komen dan dat zij willen hebben. Ze zitten nog maar net in de broedmachine. In principe komen ze over precies drie weken uit. Dan gaan we voor het raampje zitten kijken hoe ze uit hun eitje kruipen. En dan onder de warmhoudplaat. Het duurt nog wel even voor ze naar buiten kunnen. Ze hebben geen kloek die ze warm houdt, dus dat werk is de eerste tijd voor ons, mensen. Ze worden er wel heel tam van.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:24

set_elkol schreef:
Wij zijn nog op zoek naar krielkipjes in het Noorden van het land :D Mijn moeder houdt al jaren krielkipjes (verschillende rassen door elkaar, dus ook rasloze kipjes) en de eitjes zijn zooo lekker. We hebben een nieuwe haan maar meer kipjes mag altijd! Vooral Wyandottes kriel vindt ze erg fijn.

Sorry, heb alleen deze kipjes. Ik wil wel wat krieleitjes in de broedmachine doen voor je. Krijg je je eigen krielkuikens. Het is zo leuk die kuikens te zien opgroeien.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:32

Wij hadden vroeger ook kippen 2 stuks, Kaasje en Mokka.
Verschrikkelijk lieve en tamme beestjes, lieten zich graag oppakken en liepen altijd met je mee.
S'nachts bleven ze in het hok en overdag mochten ze lekker buiten scharrelen ook bij de buren, die vonden het geen enkel probleem.
Kregen van de buren vaak ook wat lekkers, stukje brood of appel.
De kippen kwamen bij de kinderboerderij vandaan als kuikentje. Ze zijn opgegroeid in de woonkamer bij ons.
De brutale apen gingen bij ons ook graag naar binnen als we de deur per ongeluk open lieten... :D
Legde lekkere eieren, elke dag 1 per kip. Teveel om op te eten met een gezin van 4 personen, dus de buren kwamen ook wel een lekker eitje halen.
De kippen zijn er helaas niet meer, zijn vlak na elkaar overleden van ouderdom.
Daarna hebben wij geen nieuwe kippen meer genomen, helaas.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:33

http://www.kippenforum.nl

bokt der kippen

Hou er wel rekening mee dat ook hennen veel herrie kunnen maken.

Kuikentjes zijn leuk en schattig, maar als straks de helft of meer uit haantjes blijkt te bestaan moet je daar weer vanaf. Ik zou altijd voor dieren kiezen die oud genoeg zijn om te zien of het hen of haan is. Let ook op broedsheid. Als je niet zelf wilt laten broeden is het makkelijker om een ras te kiezen dat niet/nauwelijks broeds wordt. Anders moet je de hennen om de haverklap broeds-af maken (kan heel gedoe zijn).
Laatst bijgewerkt door Amaris op 10-04-13 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:34

haha sorry, moet een beetje lachen om je openingsbericht := Like! :))

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:30

Zou gewoon op marktplaats rondspeuren.
Zelf zet ik ook altijd alles op marktplaats te koop die ik niet wil aanhouden voor de fokkerij.
Zelf verkoop ik ze pas als ze zonder warmtelamp kunnen, dan zijn ze dus al ruim 2 maanden, maar nog altijd kuikens :).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:09

Omg Ommen is wel serieus ver :oo

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:40

Kippen zijn zo ontzettend leuk!!
Ik begon met twee wyandottes maar heb ondertussen al flink wat uitbreiding gedaan :D
Ik heb wyandottes, cochins, twee geen idee wat het zijn kipjes, maar ze leggen wel flink en zijn mooi en lief :P en twee kuifkipjes, denk ook een mixje van het een en ander met bijpassend haantje. Allemaal wel in de kriel uitvoering, eerste keer dat ik kippen heb dus moest niet te groot zijn meteen ;)
Ze moeten naar mijn mening wel lekker buiten rond kunnen scharrelen, daar worden ze echt heel blij van :j
Overigens vind ik de wyandottes ideale beginners kippen, zijn heel rustig, lief en leggen goed!
Veel plezier met het uitzoeken van leuke kipjes!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:26

@Amaris: er zijn meerdere soorten die wel vanaf dag 1 geslachtsonderscheid laten zien. Ik heb Faverolle krielen, daar is het meteen zichtbaar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:00

Mja, maar als je voor de meer 'standaard' beginnerskrieltjes gaat, dan is het wel wijs om te wachten tot je zekerheid hebt over hen of haan. De uitzonderingrassen dus daargelaten.

botoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:05

Ik weet niks van kippen

" ze leggen eieren "

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:03

Wyandotkrieltjes zijn leuke beginnerskippen. Rustig scharrelen graag, weinig gevoelig voor sommige ziektes en worden meestal best oud. nadeel van red een legkip is dat je toch de industrie steunt daarmee. Kun je beter ze voor die tijd aanschaffen.

Wat hebben kipjes nodig, gezelschap, een tochdicht en droog nachthok goed voer, schoon water en grit en de ruimte om kip te zijn. Let verder op roofdieren s nachts (hok dicht) en eventueel roofvogels overdag. En idd kippenforum, heel nuttig en je kunt er zo vaak aan kipjes komen.

Urielle in belgie zitten heel goede fokkers van araucana s. Vooral de staartloze.

Wij hebben 1 staartloze zitten eigen fok leuk dier. Verder een mix van alles maar vooral wyandot.