Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:54

Ouder topic, maar ik schop 'm even omhoog :)

Ik heb sinds ongeveer een halve week de band om bij mijn twee honden en sinds die tijd twee teken uit mijn huis en drie van de honden gehaald. Hoe lang duurt het ongeveer tot de band optimaal werkt? Ik ben in een week tijd meer teken te lijf gegaan dan vorig jaar in drie maanden tijd :r

Ik woon aan het bos dus hou mijn hart vast voor de aankomende periode... of zou ik de band niet goed om hebben gedaan? Ze zitten redelijk strak vind ik. De gewone halsbanden zitten losser in ieder geval. Ze worden sowieso van de week geschoren, zou de werking dan beter worden?

KimD

Re: Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:57

Het is sowieso niet aan te raden voor honden met lange haren, daar werken ze een stuk minder goed bij. Ik heb hem bij Guinness in huis niet om, enkel als hij naar buiten gaat. Werkt prima. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:02

Ik vind ze super op mijn langharige honden en kat. Heb je wel voor je hem om deed de band even iets uitgetrokken? Hier vielen binnen een dag alle vlooien er dood vanaf. We hadden hier een vlooienplaag vorige zomer.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:05

Is men er echt heel tevreden over bij katten? We hadden regelmatig teken bij onze poes, maar vandaag werdenw e er helemaal gek van, 4 grote joekels eruit gehaald en 3 losse lopende dood gemaakt. We blijven aand e gang. Maar de poes binnen houden gaat niet een week lukken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:08

zeer tevreden over bij de katten.

Op een schaal van 0 tot 10 geef ik ze een 12.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:10

En zijn ze gemakkelijk af te krijgen? De poes is niet heel tevreden met een bandje, zal sowieso eerst even oefenen met haar gewone bandje, maar het moet niet heeel gemakkelijk gaan. Dan is het een duur grapje.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:13

tot op heden is er geen een verloren.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:42

Bedankt iedereen! Ik zal de band nog even iets uitrekken ( had ik inderdaad niet gedaan) en ik wacht nog maar even met andere maatregelen tot ze geschoren zijn ( een van de twee moet even wachten tot begin mei, hij is examenhond voor mijn zusje die de trimopleiding doet). Tot die tijd is iedere aaibeurt ook maar gelijk een extra teken controle :')

KimD schreef:
Het is sowieso niet aan te raden voor honden met lange haren, daar werken ze een stuk minder goed bij. Ik heb hem bij Guinness in huis niet om, enkel als hij naar buiten gaat. Werkt prima. :)

Werkt zo'n band gelijk dan? Ik dacht altijd dat het even duurde. Stom, ik heb de bijsluiter ook gewoon weggegooid...beter niet kunnen doen -O- Nou ja, we slepen ons er wel doorheen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:44

Zoals ik begrepen heb wel, en zo ervaar ik dat ook. Onze hond komt in huis in aanraking met katten en met al ons meubilair. Dan vind ik zo'n band niet echt een prettig idee in huis.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:50

Die van ons heeft de eerste week toen nog een teek gehad. Daarna eigenlijk niet meer.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:06

Ik kijk het gewoon nog maar even aan maar hou ze wel standaard om denk ik. De deur staat bijna altijd open en ze kunnen dus de tuin in wanneer ze willen. Lijkt me wat onhandig worden dan. Nogmaals bedankt!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:19

Hier ook een tevreden gebruiker. Vorig jaar getest op 1 kat, de andere katten gewoon druppels gegeven. De kat met de band had echt minder teken. Dit jaar dus voor alle katten besteld. Hier verliezen de katten niet snel hun bandjes, en deze zijn echt wel veilig met het breekbaar stuk, en ze schuiven ook gewoon gemakkelijk open.

Vorig jaar zaten er mini reflectoren bij die je aan de band kon vast maken. Die zaten er nu niet bij, dat vind ik erg jammer want onze katten lopen ook in het donker buiten. Daar moet ik nog maar even naar op zoek of die ook los te krijgen zijn.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:55

Mijn 2 teek-o-fiele katten hebben sinds een week een seresto om en ik heb helemaal nergens last meer van..............Helemaal super!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:13

Ik heb 1 kat ook sinds een week of twee een band om. Mijn andere drie katten krijgen gewoon druppels en hebben vrijwel nooit teken, terwijl ik er meerdere per dag van mn kater kan verwijderen.
De eerste dagen had hij er last van (is bejaard en nog nooit een band om gehad) en had hij ook wat kale plekjes, maar inmiddels is dat al weer weg. Hij is niet 100% teekvrij, maar dat kan ook niet. Staat ook in de bijsluiter, dat in ongunstige omstandigheden er af en toe toch eentje kan zitten, maar deze zijn binnen 48 uur dood en vallen er af. Een enorme tekenplaag noem ik wel ongunstige omstandigheden. Van vijf teken per dag naar 2 in twee weken vind ik toch een zeer goede werking!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:13

Wij hebben ze getest ivm een hardnekkige kattenvlooienbesmetting van onze honden vanwege een zwerfkat in de tuin. Onze kleine hond wordt er fink beroerd van, sloom hangerig. Die heeft hem 3 weken omgehad en daarna overgestapt op de scalibor weer.

Onze witte herder kan ertegen, vlooien waren ook vlot weg en tot nu geen teken. Alleen de banden gaan hier snel af bij het spelen. Als deze over een maand aan vervanging toe is gaan we weer terug naar scalibor. Die werken ook goed maar blijven in ieder geval zitten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:31

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik nergens een antwoord online kan vinden. Iemand hier ervaring met het verstellen van zo'n band? Je moet het kunnen verwijderen en wijder kunnen maken, maar ik zou echt niet weten hoe. Je schuift het over zo'n uitsteeksel heen en de andere kant op lukt dus niet.
Ik heb namelijk mn kater er weer eentje omgedaan. Of eigenlijk de Da heefy dat gedaan en voortaan doe ik het dus altijd zelf! Zit namelijk nog net zo'n vervelend restpuntje aan de binnenkant waar de kat dus steeds jeuk aan heeft. En als hij de band om heeft, krijg ik dat er niet afgeknipt/gesneden.

Oh en ik zei vorig jaar dat hij nog af en toe een teek had, maar dat was echt die eerste paar weken. Hij heeft de rest van het jaar geen enkele meer gehad! En dat terwijl hij een tekenmagneet is en we hier echt veel op het terrein hadden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:24

Bij mij zit de rest aan de buitenkant. Je kan ze gewoon weer wijder maken door te trekken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:43

Bij deze zit er dus net zo'n vervelend puntje van waar de band in de verpakking aan elkaar zat. Zit precies op de sluiting, dus kriebelt continu.
Maar kan je het echt gewoon trekken? Ben bang dat ik dan de band kapot trek.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:54

Je kan gerust aan die band trekken hoor, ik vind ze erg sterk in ieder geval. Met trimmen haal ik de banden natuurlijk ook af, het kost mij wat moeite omdat ik iedere keer net iets te zachtzinnig ben. Mijn zusje daarentegen ( die ze trimt) rukt gewoon met een rotgang die dingen los

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 08:41

je kunt trekken en met je duim dat nopje wat induwen waar die nu achter haakt.
Maar je kunt ze idd gewoon groter maken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:02

Tnx voor de reacties! Ik was idd gewoon te voorzichtig. Band is nu ruimer en ik kon daardoor dat verrekte dingetje ook 'wegkrabben'. Kater is er zeer tevreden mee! Vorig jaar heeft hij er geen last van gehad, dus ik ga er nu ook van uit dat dit het probleem was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:30

Even oud topic omhoog,

Mijn seresto banden werken na 4 a 5 maanden niet meer bij beide honden, iemand die dit herkent?

Afgelopen jaren geen problemen mee gehad.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:38

Hier werkte de seresto band absoluut niet afdoende, al ruim voor die vier maanden al niet meer.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:51

Ik herken het niet, maar mijn kat komt niet buiten op het moment dus dat is geen goede referentie.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:58

Ik gebruik ze niet maar het zou me niet verbazen als de vlooien resistent zijn geworden.