Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark, update p.4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 09:54

Ik hoop trouwens niet dat ze hem in zo'n betonnen hok met tralies hebben gestopt....

Ik vond nog een stukje over de hond:
Verwaarloosde Sloterparkhond maakt het 'goed'
http://www.rtvnh.nl/nieuws/101443/Verwa ... t+het+goed

Flevolander

Re: Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:41

Vaak worden zulke dieren door een pleeggezin opgevangen Arrabel. Ik vermoed dat deze ook het geval is overigens.. de betonnen vloeren van bijna alle asiels in nederland zijn voorzien van vloerverwarming en hebben netjes een mandje staan..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:44

ahh echt vreselijk zeg, wat zielig

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:44

Als je die hond z'n uitdrukking zo ziet, zal het hem momenteel ook weinig kunnen schelen waar hij precies is, als hij het er maar goed heeft.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:46

brrr krijg er kippenvel van,zag het gisteren op het journaal langs komen..
Kan daar zoooo boos om worden -:(- , hoop dat de dierenbeulen snel worden gepakt , van mij mogen ze hetzelfde doorstaan , maar dan 10 x erger !!

Echt vreselijk....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:41

Shirley schreef:
En dan ook nog dierenartsen vinden die wat minder zouden rekenen voor mensen die het echt niet kunnen betalen :j

Die is er! :j In Rotterdam heb je dierenartsenpraktijk Minimax die werken met gereduceerde tarieven voor mensen met een (aantoonbaar) laag inkomen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:49

Shirley schreef:
En dan ook nog dierenartsen vinden die wat minder zouden rekenen voor mensen die het echt niet kunnen betalen :j

Waarom betaal jij niet voor mensen "die het echt niet kunnen betalen"?
Mensen die het echt niet kunnen betalen moeten echt geen dieren houden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:55

zo triest die hond.
Kugger sommige mensen belanden in situatie's buiten hun wil om.Er zijn mensen die eten uit hun mond sparen om hun dieren te kunnen houden.
Niet alles is zwart wit,er is ook nog een grijs gedeelte.

Uit ervaring ,ben ik mensen tegen gekomen die zwemmen in het geld en slechter voor hun dieren zijn,als mensen die in armoe leven en hun laatste cent aan hun geliefde huisdier geven

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:10

beatje schreef:
Kugger sommige mensen belanden in situatie's buiten hun wil om.Er zijn mensen die eten uit hun mond sparen om hun dieren te kunnen houden.

Weet ik, maar wat ik irriterend vind is de attitude dat dus de dierenartsen vanzelfsprekend gratis moeten werken om dat soort ellende op te dweilen. Als je zo begaan bent met het lot van dergelijke dieren, zoals Shirley, moet je zélf de beurs trekken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:46

Kuggur schreef:
beatje schreef:

Weet ik, maar wat ik irriterend vind is de attitude dat dus de dierenartsen vanzelfsprekend gratis moeten werken om dat soort ellende op te dweilen. Als je zo begaan bent met het lot van dergelijke dieren, zoals Shirley, moet je zélf de beurs trekken.

Ik schreef niet gratis, ik schreef "wat minder rekenen" !

Lezen, Kuggur, voordat je commentaar levert op iets dat er niet staat ;)

Er wordt voor de dierenbescherming ook voor een lager tarief gewerkt, dus zou het voor mensen met een iets lager inkomen, die wellicht toch heel veel plezier aan een dier kunnen beleven, ook kunnen.

Blijkt ook wel uit de dierenarts hierboven uit Rotterdam.

En voor jouw informatie: ik help inderdaad heel veel mensen met hun dieren, op velerlei gebied
en ja, dat kost mij inderdaad ook geld en moeite :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:49

Ja ja en de mensen die dan weer wat meer verdienen die moeten een beetje meer betalen als nu om dat te compenseren ?

Een dierenarts wordt echt niet schathemeltje rijk hoor ... Ik heb idd weleens een dierenartsbezoek voor mijn vriendin betaald of voor mijn zus die krap zat. Als je het slecht hebt moet je geen dieren nemen, krijg je het slecht zonder snel vooruitzicht dat het beter wordt moet je afstand van je dieren doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:52

ik zou deze hond nooit kunenn herkennen als ik hem gekend zou hebben. Neem namelijk aan dat de eigenaars nooit met deze hond gewandeld hebben in deze staat en misschien wel toen deze hond het goed had.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:00

Agossie arm ding! :(:)
die lieve en bange blik in de ogen tegelijkertijd -O- echt zielig :x
ik wil later een hond die zo mishandeld is opvangen en verzorgen voor de rest van zijn leven! :+:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:04

Verschrikkelijk |( , beesten zijn het die dit hun dier aandoen eigenlijk zouden ze op dezelfde manier behandeld moet worden. -:(-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:08

dit heeft toch niet met de tarieven van dierenartsen te maken?
Het arme beest is vastgebonden aan een boom en heeft 40 dagen geen eten gehad.
Hoe ernstig de crisis ook is een zak goedkope brokken van de Lidl had er voor kunnen zorgen dat hij niet zo vreselijk mager was geweest.
Dat kost toch niks?
We hebben het hier niet over een ingewikkelde operatie van duizenden euro's...nee gewoon eten.

Ondertussen word er wel op vakantie gegaan,tablets gekocht en nieuwe telefoons aangeschaft.
Het is maar net waart je prioriteiten liggen....schandalig dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:13

geerke schreef:
dit heeft toch niet met de tarieven van dierenartsen te maken?
Het arme beest is vastgebonden aan een boom en heeft 40 dagen geen eten gehad.
Hoe ernstig de crisis ook is een zak goedkope brokken van de Lidl had er voor kunnen zorgen dat hij niet zo vreselijk mager was geweest.
Dat kost toch niks?
We hebben het hier niet over een ingewikkelde operatie van duizenden euro's...nee gewoon eten.

Ondertussen word er wel op vakantie gegaan,tablets gekocht en nieuwe telefoons aangeschaft.
Het is maar net waart je prioriteiten liggen....schandalig dit

Helemaal mee eens, het is idd prioriteiten stellen, als je in de problemen komt moet je je dieren weg doen is wel heel makkelijk.. Ook al moet ik elke dag brood met pindakaas eten, mijn dieren gaan echt niet weg..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:17

Nou Geerke,
Mensen die zo arm zijn dat ze geen geld hebben voor de dierenarts hebben over het algemeen helemaal geen tablet of vliegvakanties. Je haalt dingen door elkaar. Dat man A een tablet heeft en man B de dierenarts niet kan betalen heeft geen reet met elkaar, of met prioriteiten, te maken.

Overigens weten we van de eigenaar van deze hond helemaal niks!! Misschien is hij helemaal niet arm maar wilde hij/zij de hond simpelweg niet meer. Of kon hij de hond niet aan of joost mag weten wat.

Gelijk speculeren dat de man/vrouw geen geld heeft is nergens op gebaseerd en vervolgens ook maar concluderen dat iedereen die zijn dier niet kan verzorgen is verkeerde prioriteiten heeft en wél tablets e.d. heeft slaat al helemáal nergens op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:18

ach hou toch op...honderden euro verbellen mensen per maand....daar is wel geld voor en voor een zak brokken niet?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:23

dees_daan schreef:
Helemaal mee eens, het is idd prioriteiten stellen, als je in de problemen komt moet je je dieren weg doen is wel heel makkelijk.. Ook al moet ik elke dag brood met pindakaas eten, mijn dieren gaan echt niet weg..

Ja hoor.. :')
Ook als je je kinderen elke dag brood met pindakaas moet geven...?
Of als je 40 uur per week moet werken voor een schamel loon en geen uitlaatdenst kan betalen en het dus béter voor het dier is om ergens anders heen te gaan?

Niet zo naief doen hoor. Wat niet gaat dat gaat soms niet. Wel heb je dan de verantwoordelijkheid om een goed tehuis te vinden en je dier niet te dumpen of te verwaarlozen.

@Geerke: hoe weet jij nou wat mensen verbellen die niet meer voor hun dieren kunnen zorgen?? Werkelijk, heb jij inzage in iedereens bankafschriften ofzo? Freaky hoor! Je doet je onderschrift in ieder geval eer aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:25

nee dat weet ik inderdaad niet...ik heb het over een zak brokken kunnen kopen en niet over een operatie van duizenden euro's.
Ik kan mij voorstellen dat mensen daar geen geld voor hebben.
Maar een zak brokken van 10 kilo voor 7 euro dat zal toch wel gaan of niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:25

Al kan je je hond of kat niet meer betalen, dan nog hoef je hem niet in het bos aan een boom te knopen. Zet hem dan (desnoods) 'snachts vast aan het hek van het asiel of winkel of school, zodat het dier snel naar het asiel wordt gebracht en i.i.g. eten en drinken krijgt. Ik heb de foto vanmorgen al gedeeld op FB, ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:28

geerke schreef:
ach hou toch op...honderden euro verbellen mensen per maand....daar is wel geld voor en voor een zak brokken niet?

Helemaal mee eens Ik kom door mijn werk regelmatig in zgn arme huishoudens Geen geld voor eten of goed voor je dier zorgen. Maar wel een grote flatscreen (die de hele dag aan staat) aan de wand en voor ieder een eigen PC omdat ze de hele dag achter dat ding willen zitten. allemaal de nieuwste telefoon, Kost dat? En nee dat is niet overal zo, maar geloof me juist heel vaak bij mensen die onderaan op de maatschappelijke ladder staan. Maar dit is off topic. De hond.. Hoe kunnen ze weten of het dier 40 dagen niet gegeten heeft. mi zou hij dan al dood geweest zijn, hoe bereken je dat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:28

Electra63 schreef:
Al kan je je hond of kat niet meer betalen, dan nog hoef je hem niet in het bos aan een boom te knopen. Zet hem dan (desnoods) 'snachts vast aan het hek van het asiel of winkel of school, zodat het dier snel naar het asiel wordt gebracht en i.i.g. eten en drinken krijgt. Ik heb de foto vanmorgen al gedeeld op FB, ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt.

ook niet chique maar dan heeft het beest inderdaad nog een kans,inplaats van hem op een afgelegen plek vast te binden.Hoe kom je er op. :(

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:31

Schandalig dat mensen het zover laten komen! Ik begrijp best dat je soms in een situatie terecht kan komen dat je niet meer voor je dieren kunt zorgen, maar trek dan aan de bel en laat het niet zover komen. Dat heeft zo'n dier niet verdiend.

Ik hoop dat deze hond het red en dat hij een gouden mandje krijgt bij mensen die wel veel van hem houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:32

Waves schreef:
dees_daan schreef:

Ja hoor.. :')
Ook als je je kinderen elke dag brood met pindakaas moet geven...?
Of als je 40 uur per week moet werken voor een schamel loon en geen uitlaatdenst kan betalen en het dus béter voor het dier is om ergens anders heen te gaan?

Niet zo naief doen hoor. Wat niet gaat dat gaat soms niet. Wel heb je dan de verantwoordelijkheid om een goed tehuis te vinden en je dier niet te dumpen of te verwaarlozen.

@Geerke: hoe weet jij nou wat mensen verbellen die niet meer voor hun dieren kunnen zorgen?? Werkelijk, heb jij inzage in iedereens bankafschriften ofzo? Freaky hoor! Je doet je onderschrift in ieder geval eer aan.

Ik heb geen kinderen, daarnaast ga ik geen 40 uur werken omdat ik honden heb. (die 40 uur is ook niet beschikbaar dus dat word em voorlopig sowieso niet)
Zou ik wel 40 uur kunnen werken dan kan ik een oppas/uitlaatdienst ook wel betalen. als je uitgaat van 8 euro per dag x 5 dan werk je dus een uurtje per dag voor die oppas.
Daarnaast heb jij ook geen inzage in mijn bankafschriften en heb ik het ook niet bepaald ruim, ik zet mezelf dan op zij als ze zorg nodig hebben (en een herder van 11 met spondylose heeft dat)