Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Kugger sommige mensen belanden in situatie's buiten hun wil om.Er zijn mensen die eten uit hun mond sparen om hun dieren te kunnen houden.
Niet alles is zwart wit,er is ook nog een grijs gedeelte.
Kuggur schreef:beatje schreef:Kugger sommige mensen belanden in situatie's buiten hun wil om.Er zijn mensen die eten uit hun mond sparen om hun dieren te kunnen houden.
Niet alles is zwart wit,er is ook nog een grijs gedeelte.
Weet ik, maar wat ik irriterend vind is de attitude dat dus de dierenartsen vanzelfsprekend gratis moeten werken om dat soort ellende op te dweilen. Als je zo begaan bent met het lot van dergelijke dieren, zoals Shirley, moet je zélf de beurs trekken.
geerke schreef:dit heeft toch niet met de tarieven van dierenartsen te maken?
Het arme beest is vastgebonden aan een boom en heeft 40 dagen geen eten gehad.
Hoe ernstig de crisis ook is een zak goedkope brokken van de Lidl had er voor kunnen zorgen dat hij niet zo vreselijk mager was geweest.
Dat kost toch niks?
We hebben het hier niet over een ingewikkelde operatie van duizenden euro's...nee gewoon eten.
Ondertussen word er wel op vakantie gegaan,tablets gekocht en nieuwe telefoons aangeschaft.
Het is maar net waart je prioriteiten liggen....schandalig dit
dees_daan schreef:Helemaal mee eens, het is idd prioriteiten stellen, als je in de problemen komt moet je je dieren weg doen is wel heel makkelijk.. Ook al moet ik elke dag brood met pindakaas eten, mijn dieren gaan echt niet weg..
geerke schreef:ach hou toch op...honderden euro verbellen mensen per maand....daar is wel geld voor en voor een zak brokken niet?
Electra63 schreef:Al kan je je hond of kat niet meer betalen, dan nog hoef je hem niet in het bos aan een boom te knopen. Zet hem dan (desnoods) 'snachts vast aan het hek van het asiel of winkel of school, zodat het dier snel naar het asiel wordt gebracht en i.i.g. eten en drinken krijgt. Ik heb de foto vanmorgen al gedeeld op FB, ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt.
Waves schreef:dees_daan schreef:Helemaal mee eens, het is idd prioriteiten stellen, als je in de problemen komt moet je je dieren weg doen is wel heel makkelijk.. Ook al moet ik elke dag brood met pindakaas eten, mijn dieren gaan echt niet weg..
Ja hoor..![]()
Ook als je je kinderen elke dag brood met pindakaas moet geven...?
Of als je 40 uur per week moet werken voor een schamel loon en geen uitlaatdenst kan betalen en het dus béter voor het dier is om ergens anders heen te gaan?
Niet zo naief doen hoor. Wat niet gaat dat gaat soms niet. Wel heb je dan de verantwoordelijkheid om een goed tehuis te vinden en je dier niet te dumpen of te verwaarlozen.
@Geerke: hoe weet jij nou wat mensen verbellen die niet meer voor hun dieren kunnen zorgen?? Werkelijk, heb jij inzage in iedereens bankafschriften ofzo? Freaky hoor! Je doet je onderschrift in ieder geval eer aan.