Welke brok voor kat met kwaaltjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:47

pleiada schreef:
Volgens mij zijn merken als totw,acana en orijen wel belastend voor de nieren..Ik heb het mijn kat ook gegeven en die spuugt het uit en doet het er niet fantastisch op..Als vers wil zou ik daar voor kiezen en anders is porta 21 ook een goed merk en betaalbaar..

Mijn kat heeft gelukkig geen nierproblemen meer dus dat hoeft geen bezwaar te zijn. Zoals het er nu uit ziet is het alleen nog maar een gevoelig spijsverteringsstelsel.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:05

Ok dan zou het wel kunnen..Mijn kat is ook gevoelig op haar spijsvertering en die verdraagt totw,acana en orijen niet,maar dat komt denk ik omdat de brokjes vrij hard en klein zijn en ze er dan niet goed op kauwt..Het is denk ik toch een kwestie van uitproberen..

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:16

Kijk eens op de site van Hill's (hillspet.nl), daar kun je aangeven wat voor aandoening je dier heeft en daar hebben ze dan een speciaal voer voor. i/d feline droogvoer is rond de 10 euro per kilo.

Keet

Re: Welke brok voor kat met kwaaltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:45

Mijn kat met nierfalen doet het perfect op orijen. Ook bij de controles zijn de waarden perfect.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:49

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:05

AaronYve schreef:
Cat Balance van Simicur
Dit voer is zonder toevoeging van kunstmatige kleur-, geur- en smaak- stoffen en vrij van chemische conserveringsmiddelen

Zie http://simicur.com/voeding-voor-de-kat.html

Helaas wel vol met granen.....

Citaat:
Granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, olie en vet, mineralen en vitaminen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:14

Mijn kat heeft IBD (chronische darmontsteking) en doet het sinds kort super op Applaws. Bevat 80% vlees

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:16

Dit voer geef ik aan mijn kat met chronische darmonsteking en leukemie. Doet het op dit voer beter dan op al het andere. Ik ben er zeer tevreden over
En alles zonder al die smaak geur en kleurstoffen en chemische rotzooi, voer ik liever iets met granen erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:23

Bedankt voor jullie reacties :) . Helaas is ze sinds een 2 dagen weer veel gal aan het spugen. De brokken en kuipjes vlees (Beaphar nierdieet) blijft er wel in maar ze krijgt het voor mekaar om binnen een paar minuten na het eten gal te spugen zonder dat er voer mee naar buiten komt }:0 . Ik maak de 2,5 kilo specific op en ga dan iets anders bestellen. Wat het wordt ben ik nog niet helemaal uit.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:37

Gloa schreef:
Ze doet het erg goed op de specific en vind het ook lekker voer. Helaas is het wel erg duur voer met bijna 30 euro voor 2,5 kilo. Grotere en dus goedkopere verpakkingen zijn er niet. Ik moet er 2 van voeren (apart kan niet) dus het gaat hard

Hier 5 katten die tegelijk aten (hele dag door voer beschikbaar) tot er een nierproblemen kreeg en aan het dieetvoer moest. Nu zet ik twee keer per dag eten neer, ieder een eigen bakje, en als er een klaar is haal ik meteen het bakje weg. Ik heb twee dagen als politieagent opgetreden maar toen was het duidelijk. Viel me heel erg mee, ik had ook niet verwacht ze apart te kunnen voeren. Van het dure eten krijgen ze trouwens minder en blijft de kattenbak schoner, compenseert weer iets in de kosten :) Heb je trouwens al Royal Canin Sensible 33 geprobeerd? Een van katten gaf veel over en was vaak aan de diarre maar hier deed hij het prima op. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:28

Toch even een update. Ik heb nog geen ander voer besteld, omdat het niet goed gaat met de kat. Ze heeft de afgelopen week op braakremmers gestaan en spuugde nog maar om de dag. Ze is ook weer ontwormd om dat uit te sluiten. Helaas is ze gister avond weer veel gaan spugen waarbij ook wat bloed mee naar buiten kwam. Vandaag bij de DA geweest en ze moet maandag terug voor een echo. In de buik voelde ze een klein knobbeltje maar kon zich eigenlijk niet voorstellen dat dat de oorzaak zou zijn van de problemen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:35

kijk eens naar nutram, die heeft een glutenvrije brok (uit mijn hoofd voor hond en kat)
Tis wel wat aan de dure kant, maar het vlees percentage bij bijvoorbeeld de hond is al 50% (dit is dan wel vers vlees en vlees meel)
Ze hebben verschillende smaken, dus ook zonder kip bijvoorbeeld.
Ik zou bijna zeggen dat het een glutenprobleem is!
En deze brok is dan en glutenvrij en je kunt een andere eiwit bron proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:44

Is dat niet hetzelfde als graanvrije brokken zoals Orijen en Taste of the Wild :o?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:28

nou geen enkele brok is het zelfde, en het is ook een kwestie van voorkeur.

wij gaan met onze teckel er straks op over omdat nutram een gelijkmatige suikerspiegel geeft wat ten goede komt aan zijn overgewicht, die overigens wordt veroorzaakt door een traagwerkende schildklier.

het was ook maar een idee he ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:47

Zowel hier de dierenkliniek als de 2elijn kliniek en een vriendin die da is geven aan dat de voeding maar een heel klein stukje is van hun opleiding.
Het meeste wat ze ervan weten is toch echt van de brokken fabrikant. Hier verdienen de da's leuk aan, want des te meer brok ze verkopen des te meer korting erop.

En nee ik ben niet tegen brok, maar wel tegen de fabels die de leveranciers in de wereld helpen, en dat alleen maar om hun brok te willen verkopen.
Want laten we eerlijk wezen? En vegetarische brok.......

Nee gelukkig kijken ze hier bij de da wat het beste is voor de hond of kat. En bij de één is brok een betere oplossing en bij de ander kvv. Want hier in de kliniek verkopen ze dus ook gewoon kvv.
En ja ook hun zien de verschillen in een dier dat brok of juist rauw eet.

Wij hebben het ook gehad met een dier, dagelijks braken en regelmatig diarree. De hond was een - voor wandelende medicijnenwinkel. Welke brokken we wel niet geprobeerd hebben (ja ook brokken van rond de € 70.- voor 7.50 kg) maar niets hielp.
Uiteindelijk overgestapt op kvv, en ja toen waren binnen de kortste keren alle problemen over!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:23

ik zou willen dat het zo was met mijn teckel,
die begint alleen maar te spugen van vlees, ongeacht welk merk.
dit hebben we 8 weken volgehouden maar hij ging zich steeds ellendiger voelen door het vele spugen, dus ben ermee gestopt. en dit was ook om eens te ondervinden waarom mensen zeggen dat vlees zoveel beter is, ik kon het verschil niet zien dus ben niet overtuigd.

wel vind ik dat brokken veel vlees moet bevatten of in ieder geval niet een berg aan graan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:16

ivy_power89 schreef:
nou geen enkele brok is het zelfde, en het is ook een kwestie van voorkeur.

wij gaan met onze teckel er straks op over omdat nutram een gelijkmatige suikerspiegel geeft wat ten goede komt aan zijn overgewicht, die overigens wordt veroorzaakt door een traagwerkende schildklier.

het was ook maar een idee he ;)

Ik bedoel dat :o? op mezelf. Geen idee of gluten vrij hetzelfde is als graanvrij. In de graanvrije brokken zit namelijk wel mais,aardappel en rijst. Maar of dat dan ook glutenvrij is?????

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 02:12

Rijst, mais, tarwe ed zijn graan. Je kunt dus wel glutenvrij voer hebben waar rijst in zit, maar dat is dan niet graanvrij. Aardappel is geen graan, dus brok waar aardappel in zit kan wel graanvrij zijn. Je hebt het dus net een beetje verkeerd om in je hoofd volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:10

Vanmorgen echo gehad. Helaas een paar grote lymfeklieren, een ietwat bobbelige milt en een wazige nier. Enige optie is nog om de kat helemaal open te leggen om goed in de buik te kunnen kijken en wat biopten te nemen. Hier ga ik met een 13jarige htkk niet meer aan beginnen. Ze heeft nu voor 3 weken prednison mee gekregen om te kijken of ze hier wat van opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:20

De kat heeft niet meer gespuugd sinds ze prednison krijgt *\%/* *\%/* *\%/* .

Heb net een 7 kilo zak Taste of the Wild besteld en weer een paar kuipjes Beaphar nierdieet. Dat laatste eet ze erg graag en verdraagt ze ook verbazend goed. Had eergister een rolletje Barfmenu gekocht bij de boerenbond om eens te proberen. Maar goed dat het maar 1 rolletje was want de katten trekken hun neus ervoor op.