Wat gebeurd er met alle gratis dieren op marktplaats?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:53

Dat vraag ik me ook vaak af. Toevallig heb ik mijn konijntje van 10 erop gezet laatst. Mijn andere konijn was overleden en ik mocht geen nieuw konijn erbij, dus ik zocht een nieuw huisje voor haar. Uiteindelijk hebben mensen uit Utrecht gereageerd. Hun mannetje van 9 was ook alleen en ze zochten een oma konijn om hem gezelschap te houden. Dus ik ben met mijn konijn daarheen gereden en nu mag ze daar blijven. Het gaat heel goed. Als dit niet gelukt was dan had ze gewoon bij mij gebleven en had ik een andere oplossing gezocht. Maar gelukkig heb ik dus een leuk huis gevonden. De nieuwe baasjes houden me regelmatig op de hoogte en ik ga volgende maand op visite. Het is wel een beetje tegen mijn principes, want ik koop dieren voor het leven. Maar het konijntje alleen houden vond ik ook geen optie, dus voor haar is dit zeker beter.

Ik mag toch hopen dat andere mensen ook een oplossing zoeken en het dier niet ergens dumpen omdat ze er vanaf willen. Als je aan dieren begint heb je ook verantwoordelijkheden die je moet nemen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:54

IK twijfel met heel veel pijn in mn hart of ik mn hondje weg moet doen. Ik moet er niet aan denken. Toen ik hem kocht had ik een eigen trimsalon en zo kon mn hondje altijd mee. Na een auto ongeluk kon ik dit niet meer, maar gelukkig in deze tijd vond ik een baan waar ik een vaste aanstelling heb. Dit is alleen een baan waarbij ik om kwart voor 7 de deur uit moet en als ik geluk heb ben ik half 6 thuis, op vrijdag om 15. Nu woont hij bij mn ouders en haal ik hem in de weekenden, maar mn ouders willen wel dat ik hem weer neem, logisch en dat zou ik ook willen. Hij is dan vind ik veel te lang alleen thuis. Zit nu heel erg te denken aan hoe ik het kan oplossen. Probeer nu eerst iemand te vinden waarbij hij op de werkdagen heen kan.

Amalarab

Re: Wat gebeurd er met alle gratis dieren op marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:02

moonsparkle, is een honden uitlaat service niet wat voor je?

en capopjekop, als het beestje een goed adresje krijgt wat je kunt volgen is het geen schande idd om je beessie 'weg te doen'.
zo hebben wij 2 cavia's naar de opvang gebracht en daar geadopteerd. dus dan blijven ze daar tot hun dood.
mijn oude merrie is naar het rusthuis de Paardenkamp gegaan, binnenkort volgt de 2e.
ik durf anders geen dieren te verkopen/weg te geven in deze tijd. liever een opvang of veilig adresje vinden.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:07

ik heb mijn kat gratis en mijn papegaai van onderhand 19 jaar ook
beide vonden ze een goed huis belangrijker dan een bedrag
mijn kat heb ik nu sinds 8 weken en ze is nu 2 dit jaar wordt ze 3 mijn vogel heb ik 5 jaar
gratis dieren betekent niet dat ze minder goed zijn dan andere betaalde dieren
mijn dieren waren gratis in ruil voor levenslang goed tehuis bij mij thuis

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:35

Amalarab schreef:
moonsparkle, is een honden uitlaat service niet wat voor je?

en capopjekop, als het beestje een goed adresje krijgt wat je kunt volgen is het geen schande idd om je beessie 'weg te doen'.
zo hebben wij 2 cavia's naar de opvang gebracht en daar geadopteerd. dus dan blijven ze daar tot hun dood.
mijn oude merrie is naar het rusthuis de Paardenkamp gegaan, binnenkort volgt de 2e.
ik durf anders geen dieren te verkopen/weg te geven in deze tijd. liever een opvang of veilig adresje vinden.

Dan blijft het dat hij wel bijna 10 uur alleen zou zitten. En ik denk dat ik hem ook niet gelukkig zou maken met een pension :-(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:37

dat ben ik met je eens ik zou dan ook ander baasje zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:51

Ik heb mijn herder reu ook een soort van via marktplaats, oud klasgenootje had een kat gratis op mp zien staan en wilde die gaan ophalen, dus samen daar heen en daar zat Bandit.. hij stond zelf niet op mp maar toen ik als grapje zei nou dan neem ik hem wel mee zei ze meteen dat is goed, neem maar mee :\ dat meende ze dus serieus.. dit was op zaterdag, maandag heb ik hem opgehaald.
Ik heb flinke kosten aan hem gehad maar daar had ik al rekening mee gehouden aangezien hij ouder is en al een hele tijd geen DA gezien had.

Mijn moeder heeft een hondje in de opvang gehad die via mp een mooi plekje gekregen heeft, stond een gezocht advertentie op mp, een jongen alleen die weer wat meer naar buiten moest en onder de mensen moest komen, met hond is dat een stukje makkelijker, dit hondje leek veel op het vorige hondje en hij is helemaal gek met hem, hondje heeft echt een super plekje.

Ik zelf zou ze nooit gratis op mp zetten, de dieren die hier komen gaan sowieso niet weg, met kippen en konijnen zou ik bang zijn dat ze geslacht worden.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:08

Gelukkig kan mijn hond geen klokkijken, en zeurt ook niet wanneer hij weer de hele dag heeft liggen slapen terwijl ik aan het werk ben voor zijn koekjes;-)
Wij werken dus beide fulltime, en hebben een hond van 13,5 jaar. We zijn zelfs aan het kijken voor een tweede. Onze hond komt niets tekort, en soms voel ik we schuldig, maar ik heb ook het idee dat het hem niks uitmaakt.
On topic: wij willen in principe ook geen geld geven voor een herplaatser, tenzij hij of zij dermate goede papieren heeft dat we er mee naar de show zouden kunnen.. Ik vind een goed thuis ook belangrijker dan geld.
Helaas zijn we op zoek naar een ras waar je bijzonder weinig gratis herplaatsers in vindt, en nog minder die geen gezondheidsproblemen hebben... Dus mocht er nog iemand een superbaasje voor een sharpei zoeken ;-)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:13

Pff, heb beide poezen van marktplaats, Daar zou ik nooit voor betalen hoor. Eerste heb ik als 2 jarige opgehaald en 4 jaar later een kitten van 8 weken. Mensen mogen blij zijn dat ze goed huis krijgen en niet naar t assiel hoeven, wat is een kat nou waard?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:21

Niet via MP, maar ik heb mijn 2 katten gratis en mijn hond ook.

Als ik gratis een leuke kat of hond kan krijgen, dan zie ik het nut er niet van in ervoor te betalen.
Bovendien lijkt het me fijn als iemand hond of kat uberhaupt van je over wil nemen als je hem kwijt moet/wilt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:25

Ik denk dat wanneer mensen eens 3 keer nadenken voor ze een 'oh zo schattige pup' kopen, 95% van de marktplaats gratis -af -te -halen dieren verdwijnt.
Hoe vaak ik niet advertenties voorbij zie komen waarin teksten staan als; wegens tijdgebrek, kind vind het toch niet zo leuk, hij bijt aan de meubels (gek hé, als je een pup de hele dag alleen laat) enzovoort enzovoort.

Ik hoop met heel mijn hart dat die gratis dieren goed terechtkomen, maar eerlijk gezegd denk ik dat niet. Een gratis hond is voor veel mensen toch een minder hoge drempel dan eentje van 300 euro en dan maak je toch eerder een impulsieve beslissing.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:28

jeetje nooit bij stil gestaan. Denk vaak wel eens oei dat nestje gaat wrs naar iemand die slangen heeft ofzo. Maar verder denk ik dat vaak mensen MP gebruiken, niet eens omdat ze ergens veel voor willen krijgen. Maar blij zijn als het een goed tehuis heeft en dat voor hun meer betekend...

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:53

Dat denk ik dus ook als je adv. ziet van muizen of andere knaagdieren, dat die gebruikt worden voor voer.
Niet alles maar denk wel heel veel.

Wat ik mij wel eens afvraag is: Bij sommige adv. staat er alleen voor een goed tehuis, maar hoe weet je het of je hond,kat, of andere dier het daar goed heeft. Ik kan wel van alles gaan zeggen. Groot huis grote tuin zeeën van tijd. Of bij paarden en pony's geen handelaren. Nou als je dat er al neerzet. Komen de handelaren ook wel langs maar die vertellen er dan gewoon niet bij dat die voor de handel is. Of ze sturen iemand anders langs. Dus via via.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:31

Tja bij mij zijn de eigenaren van de hond komen kijken met de hond. de hond voorstellen aan ons de kinderen en het huis. En toen de hond eenmaal bij ons mocht komen zijn ze de hond ook zelf komen brengen. Zo kun je al veel tegen gaan wat niet goed thuis krijgen betreft.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:51

Er verdwijnen ook heel veel gratis konijnen, cavia's, ratten en zelfs kittens bij slangenhouders. Dit zijn vaak mensen die geen geld uit willen geven voor levend voer en dus zo gratis toch aan levend voer komen.

En soms kom je helaas ook nog dit soort dingen tegen:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-09-201 ... onken-hond

Sowieso zou ik mijn dieren niet op marktplaats zetten en zeker niet gratis. Maar dat is mijn mening.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:05

Het is hoe je het bekijkt..

Ik heb mijn twee zwitserse herders ook gratis gekregen.. Niet omdat ik niet wilde betalen, maar omdat dat zo uitkwam.. De eigenaren vonden een goed tehuis belangrijker dan de prijs, toen we eenmaal aan tafel zaten..Ze hadden alleen maar een prijs erbij gezet op mp, zodat niet jan en alleman zomaar eropaf zouden komen..

Ik zou met plezier het geld voor ze betalen, omdat de honden voor mij ook weer plezier opleveren..

Echter.. Als ik erover nadenk.. Je weet met een volwassen hond (laat staan 2) niet wat je in huis haalt.. Andere mensen willen ervan af en als jij dan een mooi huisje kan bieden, dan is dat toch perfect? Als nieuwe eigenaar weet jij niet of een hond niets onder de leden heeft (onzichtbaar) of dat hij slecht is opgevoed.. Dat zijn allemaal kosten die je er zelf aan moet gaan maken.. (Da, cursussen etc.)
Waarom moet er dan geld voor de aanschaf bij komen kijken?

Hmm.. Beetje warrig misschien, maar ik hoop dat jullie mn verhaaltje begrijpen..

Oja, en we zijn heel blij met onze 2 toppers, gelukkig heeft dat allemaal goed uitgepakt!! :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:06

Hier krijgen regelmatig cavia's van marktplaats gratis een goed tehuis.
Geld geef ik er nooit voor, men mag blij zijn dat ze bij mij zo'n goed tehuis krijgen in een grote groep soortgenoten met alle vrijheid
en ruimte. Bovendien moeten ze gebracht worden, zodat men ook kan zien waar ze terecht komen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:24

Ja precies.. same here..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:26

Een deel van onze kipjes is gratis. Die moesten op meerdere plekken door omstandigheden weg. Die zijn hier welkom dan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:24

Mijn dieren gaan in principe niet weg en als ze om wat reden dan ook (moet wel een hele goede zijn) toch weg moeten dan gaan ze niet via MP. Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die met mij kunnen zoeken naar een goed plekje.

Zal ook niet snel een dier van MP halen hoor :n Ik heb wel altijd stumpertjes, maar die komen om de één of andere reden gewoon op mijn pad.
Heb dus twee katten
Beau wordt straks 3 en dat was ineens een weesje. Mams was overleden door een trap van een koe en ze hebben de broertjes en zusjes niet kunnen redden. Beau overleefde wel en met 6 weken heb ik haar in huis genomen.
Jack is nu 9 maanden en gevonden op een carpoolplaats in een doosje. Kwam via het asiel bij mijn ouders terecht. Mijn ouders zijn gastgezien voor weeskittens in de zomermaanden. Jack werd heel erg ziek en mijn ouders hebben alle kosten zelf betaald, toen ik aangaf Jack heel graag te willen hebben (het klikte gewoon direct) heb ik hem van het asiel gekregen als dank voor wat mijn ouders allemaal voor hem gedaan hebben.

Dus twee gratis katten (nou ja bijna gratis want voor Beau heb ik de mensen nog een grote slagroomtaart gebracht :+ ) En vooral aan jack heb ik al enorme DA kosten gehad. Maar dat is voor mij geen reden om hem weg te doen :n