Hond (pup) kan niet alleen blijven in bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:32

naja, probleem is gelijk een groot woord denk ik, maar het is absoluut (bij ons dan) een kwestie van een zeer dominante hond die het niet eens was met de vrijheidsbeperking :n
en dan is het echt een kwestie van doorpakken en op je strepen gaan staan. want anders heb je kans dat het kan escaleren.
wil ook best vertellen hoe ik hier de zaak uiteindelijk heb opgelost, denk dat er veel mensen zullen zijn die het er niet mee eens zijn/het afkeuren
maar het is in sommige gevallen nodig om heel simplistisch door te pakken .
hier is het na 1 keer doorpakken opgelost en 's nachts was het toen ook direct over en hij komt nog steeds met plezier uit eigen beweging in de bench om te chillen, pitten en te tutten met een knaagje :j

Muilkorfje zou ik niet aan beginnen.
als hij alles sloopt in de bench, gewoon niks in de bench geven behalve hetgeen waar hij op hoort te knagen , dan maar geen kussen oid ...
hier kreeg hij in de sloopgrage periode hooguit een cheap fleece kleedje in de bench ivm gevaar op verstopping bij erg fanatiek slopen van zaken als draderige dingen of fluffy dingen (knuffels kussenvulling etc)
en dan een knaagrol oid erbij , kongetje gevuld met smeerworst ofzoiets.

als je mijn uiteindelijke oplossing wil weten roep maar,

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:18

waarom moeten tegenwoordig in hemelsnaam alle honden in een kooi zitten van nog geen m2....voor een konijn te klein maar voor volwassen honden groot zat... -O-

denk dat de badkamer ook niet de plek is waar de hond zich prettig voelt,athans mijn honden liggen hier in de woonkamer/slaapkamer als ik weg ben ,als ik ze in de badkamer zou opsluiten zouden ze ook blaffen ,daar dat gewoon niet hun plek is..

laatste optie hier zou zijn een kooi om honden in weg te stoppen...dan zou ik eerder kiezen voor een muilkorf,wel 1 waar de hond gewoon zijn bek in kan open doen ,dus niet zo'n snuitje,liever dat als bewegingsvrijheid afnemen...

heb dat overigens vroeger ook bij mijn argentijn gedaan,die sloopte echt heel erg ( heb er nog wel foto's van hoe ik mijn huis af en toe aantrof) ,die heb ik een muilkorf aangedaan,kon die in ieder egval door het hele huis lopen ,maar niet slopen,later heb ik in huis een kennel gemaakt,dus een deel van een kamer afgezet met kennel panelen,en daar zat hij samen met zijn vriendinnetje in...daar konden ze in spelen,rechtop staan lopen,enz...
zoiets was dat:
Afbeelding

Sonja_vR

Re: Hond (pup) kan niet alleen blijven in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:46

Kimmie, bij een bench ga ik wel uit van een bench die voldoende groot is dat ze er gewoon rechtop in kunnen staan en languit in kunnen liggen, als dat al niet kan, dan is ie pertinent te klein.
wij hebben er 1 van 1,25m lang, dikke meter hoog en 80 cm breed
hier zat ie 's nachts is en overdag als hij moest! rusten, want het is er wel 1 die je regelmatig moet afremmen/verplichten tot rust.
ik heb geen huis waar ik een kennel binnen kan zetten en met een snuitje/muilkorf sliep die mafkees van ons echt niet sneller dan zonder als hij verder gewoon kan rondbaggeren.
zolang een bench voldoende groot is en het beestje er geen hele dagen in hoeft zie ik het drama er niet van in :n Eyck ligt met grote regelmaat uit eigen beweging in dat ding , languit te snurken, of ergens op aan het knagen.
Ik heb dat ding ook gewoon nodig omdat meneer niet normaal kan reageren op bezoek, dus als er bekenden over de vloer komen, zit hij in de bench als ze binnenkomen, als ie dan weer geland is mag hij er bij, maar dan moet ie eerst weer rustig zijn , anders is ie gewoon hysterisch blij en moet ik hem gruwelijk op zijn sodemieter geven voor hij normaal kan doen.(hij kegelt alles en iedereen omver)
dan liever een kwartiertje wat minder bewegingsvrijheid zodat hij weer rustig is en hij er bij kan zijn, dan dat ik die hond op zijn nek moet blijven zitten het eerste uur.
dat is trouwens ook het enige waar we de bench nog voor gebruiken, als er bezoek binnen komt,
verder is ie de hele dag los in huis en tuin.
maar mijn punt is dus, een bench is geen drama, als hij voldoende groot is en het beestje er geen dagen achtereen in zit. zorg er voor dat het een veilige fijne plek is en het is dan ook een simpel hulpmiddel.
snuitjes en muilkorven, hier heeft ie alleen een halsband om bij het uitlaten, als ie thuis is niet
en al helemaal niet als we niet thuis zijn :n ik weet wat voor een flapdrol het is en ik wil het risico op verstikking omdat ie ergens aan blijft hangen echt niet lopen :n

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:57

Misschien gek maar leg eens een deken over zijn bench?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:01

Korfje werkt veel fijner dan een bench. Momenteel zit hier ook een puberende pup, wij kunnen gelukkig de huiskamer afsluiten, waarbij de schade beperkt blijft. Alles ligt onder de speeltjes en botten, maar dingen die niet mogen zijn leuker.

Gewoon een korfje aanschaffen, geen muiltje!
Zo eentje dus:
http://img.photobucket.com/albums/v327/ ... 121007.jpg

Tin kan hier gewoon mee drinken en spelen. Alleen geen onbekende mensen bijten :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:16

een kooi van 1m2 groot, is nooit groot genoeg voor een volwassen grote hond :n

en aan muilkorfen kan een hond niet stikken,die dingen zitten niet om hun keel heen...maar aan hun achterhoofd vast :)

utixo ,zo 1 had ik er ook,hij kon ermee drinken,kon er gewoon in hijgen en nog meer wat ik belangrijk vond,ik ontnam hem niet zijn bewegingsvrijheid...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:22

Precies, die muiltjes vind ik vreselijk. Tin heeft als nadeel dat hij iets te waaks is, en op stal onbekende mensen wegjaagt. Niet practisch al ben je een stalhond overdag. Dit werkt prima.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:46

kimmie261 schreef:
een kooi van 1m2 groot, is nooit groot genoeg voor een volwassen grote hond :n

en aan muilkorfen kan een hond niet stikken,die dingen zitten niet om hun keel heen...maar aan hun achterhoofd vast :)

utixo ,zo 1 had ik er ook,hij kon ermee drinken,kon er gewoon in hijgen en nog meer wat ik belangrijk vond,ik ontnam hem niet zijn bewegingsvrijheid...

nee, niet als hij er hele dagen in zit, Eyck zit er af en toe ene kwartiertje in , verder baggert hij gewoon door het huis, toen hij pup was zat hij er wel eens ene paar uurtjes in overdag als ik moest werken, maar verder ook alleen als hij echt moest pitten en Snachts,

het is trouwens niet onmogelijk om te stikken door een muilkorf. als je ene beetje een Houdini hebt die hem van zijn snuit krijgt, en hij blijft toevallig ergens aan hangen :n
maar ook al simpel ergens aan blijven hangen en een hond die koste wat kost los wil komen en de boel sloopt, of zichzelf.... snuitjes gaan hier niet zonder toezicht om :n

een hond gaat echt niet dood, of aan de trauma's omdat hij af en toe even een bench in moet, als het goed gedaan is vind de hond de bench ook gewoon een fijne plek.

als de hond idd 's nachts in de bench zit, en dan overdag ook nog een hele halve dag , dan zeg ik ook, niet doen, regel maar een grotere ruimte, maar snachts om te pitten en af en toe even...dan zeg ik prima..
ik ben het echt ergens wel met je eens, bewegingsvrijheid beperken moet je tot het minimum beperken, maar soms is het in mijn ogen wel de beste oplossing voor beperkte periodes wat betreft tijd.
hier zou een snuitje oid trouwens echt geen lang leven beschoren zijn als ik er niet bij ben :n dat is beneden meneer zijn stand :+
die zou echt binnen notime gesloopt zijn(zie zijn kopwerk al voor me :D )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:56

ik had een argentijnse dog ...een flinkerd ( reu van een kilootje of 70..)..en die kreeg echt die muilkorf niet af of kapot,en nee dat was echt ook geen makkelijke jongen verder,hoop energie,waardoor ik hem al helemaal niet wilde opsluiten op een oppervlakte van m2.

een grote hond voor de nacht in een dichte kooi is ook not done...beesten kunnen niet eens van plek verliggen,als ik hier zie hoe vaak een hond verkoeling opzoekt,liggen ze daar op een ijzeren plaat,zeker in de zomer...dood en dood zielig... :\

plus een nacht is al gauw 8-10 uur,......en dat op een vierkante meter...maar goed ze kunnen dan toch wel van links naar rechts verliggen.. :roll:

snuitje voor de dag is ook not done,beesten kunnen dan niet hijgen,niet drinken ,niets...das leuk voor bij een dierenarts,maar zeker niet voor gebruik in huis als je er niet bij bent.

aan een muilkorf kan een hond zich écht niet aan ophangen...halsbanden wel,maar een muilkorf zit niet vast aan een keel,maar achter de oren langs,ze zouden hem dan wel af kunnen trekken als ze blijven hangen.

als je een muilkof hebt die een hond van zijn neus af weet te krijgen heb je gewoon geen goede maat muilkorf genomen...

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:28

Onze hond gaat vaak zelf in de bench liggen omdat hij dat zon fijne plek vind, dus dat het zielig is oid slaat nergens op. De bench is de veilige plek van de hond 'het nest' mits goed aangeleerd natuurlijk

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:43

áls een kooi nu zo'n fijne plek is voor een hond,waarom moet je ze het dan aanleren/conditioneren dat het een fijne plek is,waarom rennen honden er dan niet vanzelf in??

waarom raken er zóveel honden over de zeik in het begin,omdat het zo fijn is??

neh... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:07

Overdrijven is ook een vak, Bij ons lag de hond niet op een ijzeren plaat hoor, fijn kussen er in en voila. Hij ging er uit zichzelf in liggen, ook gewoon overdag, deurtje open, want het fungeerde destijds gewoon als mand.
Ik heb een boxer en een muilkorf, naja dat wordt em niet, de rand zou praktisch in zijn ogen zitten. Een bench is niet meer dan een hulpmiddel. Ik heb hem een jaar gebruikt en sindsdien ligt meneer in zijn houten bak.
Niet een ieder heeft een kamer of wat om een kennel binnenhuis te realiseren of daarvoor gaten in de vloer te boren.
Wel heb ik tijd in de bench altijd beperkt, alleen in het vroege begin als ik boodschappen ging doen of als we ergens naar toe moesten. In een kale ruimte ging niet, want dan likte hij je muurbedekking van de uren.
Heel veel hinden raken over de zeik, omdat men het tegelijkertijd als strafhokje gebruikt of er te lang in moeten zitten gemiddeld.

En verder, ik lig niet 8 tot 10 uur in mijn bed te meuren hoor.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:10

kimmie261 schreef:
áls een kooi nu zo'n fijne plek is voor een hond,waarom moet je ze het dan aanleren/conditioneren dat het een fijne plek is,waarom rennen honden er dan niet vanzelf in??

Wat een onzin, Omdat ze wegzijn van hun broertjes en zusjes en mama natuurlijk. Het hele nieuwe huis is spannend em ze moeten dan wennen. De meeste pups slapen de eerste dag vaak al in de bench met eennkleedje met nestgeur etc.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:21

mindim,en hoe deed je het dan in de zomer,op warme dagen?

veel mensen zeggen dan dat ze de kussens eruit halen,ligt de hond op een ijzeren plaat,maar ja,niets zo geleidend als ijzer,ijzer neemt de lichaamswarmte aan,dus honden hebben het gewoon stikheet op zo'n plaat.

honden liggen hier op warme dagen écht niet op kussens,liggen allemaal op de koude vloer en wisselen vrij vaak van plek als die plaats waar ze liggen te warm wordt...

de honden die wel op bed liggen of in een mand liggen echt te hijgen ( die stuur ik dan ook de grond op)

en bench is inderdaad een hulpmiddel om het voor de mens fijn te maken,niet meer en niet minder,als ze die dingen nou ook eens een normaal formaat geven dat een hond wat meer ruimte heeft zou ik het niet eens zo erg vinden,maar ja wie wil er een kooi van L 1,5m x b 1,5 m x h 1,5 in zijn huis hebben staan..

dus fijn voor de mens zo'n klein formaat kooi wat inmiddels als prima ruime ruimte voor een grote hond bevonden wordt ( maar te klein voor een konijn)...

maar goed dat is mijn mening...

en pff om 23.00 uur naar bed gaan en om 7 uur opstaan is voor een hond 8 uur in zo'n kooi liggen excl de uren die ze er overdag nog in moeten zitten,en nee niet iedereen gaat precies om 23.00 uur naar bed en komt er om 7 uur uit,maar das wel een gemiddelde wat een hond snachts in zo'n kooi zal zitten en dan zal de een er langer inzitten als de ander...

Reusje0504,heb hier regelmatig pupjes,die tussen de honden op de slaapkamer los en vrij slapen,enne nooit piepen,gillen enz...en ik heb pupjes écht volkomen over de zeik zien gaan in een kooi...tis ook heel onnatuurlijk een hond op te sluiten in een kooi,als mensen dat nu eens gewoon toegeven dat het vooral voor hun eigen makkelijkheid is om een hondje in een kooi op te sluiten...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:23

Kimmie, ik ben het voor een deel wel met jou eens. Waarom gaat mijn hond in de bench als ik weg ben? Dat vind ik voor mijn gevoel fijner, kan er niets mis gaan ook.
Heb toevallig vanmiddag wel een mand aangeschaft en nu maar hopen dat ie die mand gaat zien als plekje en de bench een keer weg kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:27

Ik was gewoon thuis Kimmie, dus overdag lag hij er praktisch nooit in. Verder heb ik een afgerasterde tuin, waar meneer dan gewoon kon blijven. Gingen we langer weg, dan ging hij mee. Moest hij onverhoopt een keer thuis blijven, dan stond de bench op de koelste plek in het huis met een fan er naast en bleven wij om die reden zo kort mogelijk weg.
De hond ligt als het echt heet wordt juist binnen, omdat het daar koeler is.

Mijn hond ligt op de stoeptegels ook te hijgen en op het gras ook. Ik moet hem echt in de schaduw leggen, want meneer blijft met zijn bakkes anders gewoon in de zon zitten.

Een muiltje is er ook om het voor een mens fijner te maken, niet meer en niet minder, een riem ook, een afgerasterde tuin ook, de hond uberhaupt.

Ik ken trouwens weinig mensen die een bench in huis hebben. Meestal gedurende het eerste jaar en dan is het ding weg. Dus snap het hele probleem niet. Als een dier er voor de nacht in ligt, omdat ze anders gaan slopen als ze jong zijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:31

Wat van hond is het?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:35

tja ik ken vooral mensen die die dingen wél hebben staan,waar grote honden zo ongeveer opgevouwen inliggen ,sterker nog in een half jaar tijd 3 rottweilers geplaatst /opgevangen die die kooi niet eens meer uitkwamen,ja blokje om het huis...maar voor de rest hele dagen + nachten in die kooi zaten,jonge dieren ( oudste was 1 jaar en 2 maanden oud)

reden dat ze erin zaten,anders waren ze zo druk in huis :roll: ,duh gek he,als je dag en nacht moet liggen... ;(

gekke was dat alle 3 de honden prima zonder die kooi konden...was echt niets mis mee....

en jij bent/was gewoon de hele dag thuis,maar heel veel mensen níet en dan ligt een hond voor de gemakkelijkheid snachts + de uren overdag in een kooi van een m2 ....groot zat zegt men dan,of "de hond gaat er zelf in liggen" ,tja laat het deurtje dan open staan als je weggaat,dan sluit je ze ook niet op in zo'n kleine ruimte.

en een muilkorf was inderdaad om het leven voor mij makkelijker te maken,huis stond elke dag op zijn kop,maar eerlijk is eerlijk,ik deed het inderdaad voor mezelf,ik kon daar dan ook niet echt vrolijk van worden en daarom heb ik een kennel in huis gemaakt ( had ik eerder op dat idee gekomen had ik hem nooit een muilkorf aangedaan maar meteen een kennel gemaakt),waar overigens de behang van de muren getrokken is,zeil van de vloer gevroten ,hele bankstellen in gesloopt... :=

maar goed dat was dan maar zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:39

Ja maar Kimmie, niet iedereen die een bench heeft staan, gaat er op die manier mee om hoor. Het voorbeeld dat jij noemt, vind ik je reinste dierenmishandeling.

Als ik niet veel thuis zou zijn, had ik geen hond genomen. Als men daar als eerste nou eens aan denkt, dan waren er al stuk minder benchproblemen.

Een muilkorf bij een boxer is lastig :D Dus hij had altijd heeeeeeel veel speelgoed, maar goed, ik was/ ben er ook altijd. Hij is nu 10 en de bench wordt gebruikt als ziekenboeg voor jawel, de konijnen :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:58

Een hond kopen om hem hele dag in de bench te hebben vind ik niet kunnen :n
Die van ons ligt er alleen in als ik langer dan een uurtje weg ben (en dat zal ongeveer eens per 2 weken zijn) en iedere nacht. Maar dat willen we wel gaan afleren.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:55

Mindim schreef:
Ja maar Kimmie, niet iedereen die een bench heeft staan, gaat er op die manier mee om hoor. Het voorbeeld dat jij noemt, vind ik je reinste dierenmishandeling.

Als ik niet veel thuis zou zijn, had ik geen hond genomen. Als men daar als eerste nou eens aan denkt, dan waren er al stuk minder benchproblemen.

Een muilkorf bij een boxer is lastig :D Dus hij had altijd heeeeeeel veel speelgoed, maar goed, ik was/ ben er ook altijd. Hij is nu 10 en de bench wordt gebruikt als ziekenboeg voor jawel, de konijnen :D

Mee eens, de meeste mensen die ik ken gebruiken de bench als een gewone mand, en zo gaat ook de hond er mee om. Hij kan zelf in en uitlopen, ook 's nachts. Hij gaat er gewoon zelf in, ook in de zomer en natuurlijk niet op een ijzeren plaat! En als je geen tijd hebt om een hond goed uit te laten en op te voeden (=rustige hond in huis) dan moet inderdaad je geen hond nemen. Met een bench is echter niks mis als je je honden er maar aan laat wennen dat dt de plek in huis is waar ze met rust gelaten worden en dus kunnen rusten, slapen en veilig kunnen voelen. Niet als opsluit-kooi natuurlijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:41

kimmie261 schreef:
ik had een argentijnse dog ...een flinkerd ( reu van een kilootje of 70..)..en die kreeg echt die muilkorf niet af of kapot,en nee dat was echt ook geen makkelijke jongen verder,hoop energie,waardoor ik hem al helemaal niet wilde opsluiten op een oppervlakte van m2.

een grote hond voor de nacht in een dichte kooi is ook not done...beesten kunnen niet eens van plek verliggen,als ik hier zie hoe vaak een hond verkoeling opzoekt,liggen ze daar op een ijzeren plaat,zeker in de zomer...dood en dood zielig... :\

plus een nacht is al gauw 8-10 uur,......en dat op een vierkante meter...maar goed ze kunnen dan toch wel van links naar rechts verliggen.. :roll:

snuitje voor de dag is ook not done,beesten kunnen dan niet hijgen,niet drinken ,niets...das leuk voor bij een dierenarts,maar zeker niet voor gebruik in huis als je er niet bij bent.

aan een muilkorf kan een hond zich écht niet aan ophangen...halsbanden wel,maar een muilkorf zit niet vast aan een keel,maar achter de oren langs,ze zouden hem dan wel af kunnen trekken als ze blijven hangen.

als je een muilkof hebt die een hond van zijn neus af weet te krijgen heb je gewoon geen goede maat muilkorf genomen...

of je hebt gewoon een bloedfanatieke hond die niet opgeeft. als meneer iets echt niet cool vind, zul je het merken hier hoor :=
en dna doel ik zoals ik eerder ook al tiepte echt niet op alleen dat ze hem afdoen, maar ik zie hem heir het halve huis al slopen en de kasten omtrekken omdat hij ergens aan blijft hangen .

vandaar dat een muilkorf oid, hier alleen om kan en mag met toezicht, niet als ie alleen is .

volwassen hond in de bench de hele nacht vind ik ook not done hoor :n dan ligt hij hier ook met zijn ballen op de bank ;) de nachten dat ie hier in de bench heeft gezeten duurden trouwens 6 tot 8 uur mx, meestal diuchter bij de 6 dan de 8
maar bij een jonge hong/pup zul je uit bescherming van de hond en de omgeving (wat bij mij op bescherming van de hond neerkomt, bankvulling is niet gezond voor hondjes ;) ) prima gebruik kunnen maken van een bench.
hier is hij vanaf een maand of10 oud , los in huis.

verkoeling zoeken, als de bench op een warme plek staat is het sowieso al fout, bench heeft hier altijd , en nog trouwens, op een koele, goed geventileerde, tochtvrije plek gestaan.

dus nogmaals, ben het grotendeels met je eens, maar ik denk dat je een bench toch als een te groot drama ziet , mits hij netjes gebruikt word is het geen isoleercel/martelwerktuig op psychisch vlak.
zoals gezegd, meneer hier gaat zelf uit eigen beweging in de bench liggen overdag en in de nacht, kom je beneden, ligt ie met vier poten omhoog te snurken met de deur open...hond zelf geeft mij dus het bewijs dat hij ondanks die eenzame oplsuiting in de nacht als pup zijnde, de bench nog steeds als fijne plek ziet waar hij ten alle tijden kan gaan chillen/mutsen/tutten
dus een volgende pup zal door mij weer op de door mij gekozen momenten in de bench gezet worden om rust te pakken en om tegen zichzelf beschermt te worden.
in het begin op alle verplichte rust momenten, en later als het nodig blijkt te zijn alleen de orte momenten overdag als het zo uitkomt.
verder staat ie inderdaad gewoon altijd open en kan hij in en uit wanneer hij wil ,tijdens het typen van dit bericht is ie trouwens nog de bench in gelopen en hij ligt nu gruwelijk te snurken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:09

dan staat dat ding toch open,dat is heel wat anders als een gesloten honk van 1 m2, en dan zet er een mand neer gaat ie daarin slapen,wat is er mis met een mand?

zie het nut niet van een kooi voor een hond...en zeker niet voor puppen...buiten dan dat het vooral voor de mens een gemaksding is om je hond in weg te stoppen.

Reusje0504 schreef:
. Met een bench is echter niks mis als je je honden er maar aan laat wennen dat dt de plek in huis is waar ze met rust gelaten worden en dus kunnen rusten, slapen en veilig kunnen voelen. Niet als opsluit-kooi natuurlijk

dat wennen,hoe zie je dat,ik lees vooral dat menig pup bij thuiskomst de eerste de beste nacht al moederziel alleen voor uren in zo'n ding gezet worden,al dan niet zo zoveel verkleint dat zo'n pup zich niet eens meer kan bewegen...

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:09

Wij krijgen binnenkort onze chihuahua pup en we hebben de bench voor een grote labrador gekocht dus ruimte genoeg!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:32

kimmie261 schreef:

waarom moeten we honden leren aan de riem te lopen? Ze lopen niet vanzelf mee aan riem en halsband dus waarom het dan leren? We kunnen ze ook in buitengebied uit laten toch?

Waarom raken er zoveel honden over de zeik in het begin, omdat het zo fijn is??

Sommige dingen leer je gewoon omdat het veilig is voor de hond en ja OOK makkelijk is voor de eigenaar zowel een bench als een riem. Mijn honden lijden er niet onder, hebben er ook nooit onder geleden. Gewoon goed gebruik van de bench of van puppenren en je kan er jaren plezier van hebben. Als de bench of puppenren mee is naar een vreemde omgeving dan hebben ze daar hun steun aan, ze kunnen niets uit halen en hebben wel de ruimte. Ja, beperkt maar ik heb ook beperkte ruimte als ik in de auto zit, op de fiets rij, in bed lig of op de bank zit en dat overleef ik zelf ook. Momenteel liggen ze al uren op hun kussen. Een kussen van een meter lang en 50 cm breed. De bench is groter...... en de puppenren al helemaal. Al jaren niets meer staan in huis maar op vakantie bijv. wel. Beter mijn hond een veilige en beperkte ruimte dan een compleet verbouwd huis. Ze hebben altijd knuffels, speelgoed en knaag materiaal in de bench.

En muilkorf of muilband? Nooit aan beginnen zonder toezicht. Muilband is alleen geschikt voor bij de DA bijv. voor een zeer korte tijd dat het echt moet. Ze kunnen niet hijgen (geen warmte kwijt dus) ze kunnen bijna niet fatsoenlijk drinken en al helemaal niet kotsen. Totaal ONgeschikt om zonder toezicht aan te doen tenzij je graag van je hond af wil............
Muilkorf moet je de hond ook aan wennen, hij kan niet spelen, niet knagen en gewoon helemaal niets dus dan wat rond lopen en slapen. Vind dat vele malen erger dan het beperken van de ruimte van je hond. De gewenning aan een muilkorf is vele malen moeilijker dan aan een bench en als een muilkorf niet goed passend is dan heb je er totaal niets aan. Geef maar gewoon een erg ruime bench of puppenren!