Vissenappartement

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:42

quera schreef:
Dat ze bij jou nog niet dood zijn wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is :=

Bij de gemiddelde nederlander zullen ze niet veel groter ''wonen'' hoor. Bokt moet even iets te zeuren hebben hoor sjongejonge.
Maargoed, ieder heeft een eigen mening, zo ook ik, en ik ben van mening dat het best kan voor guppies of een ander klein visje ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:42

het ziet er wel gaaf uit! misschien een idee om het zelf te maken en dan met een (veel) grotere bak?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:43

Iejoorr schreef:
quera schreef:
Dat ze bij jou nog niet dood zijn wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is :=

Bij de gemiddelde nederlander zullen ze niet veel groter ''wonen'' hoor. Bokt moet even iets te zeuren hebben hoor sjongejonge.
Maargoed, ieder heeft een eigen mening, zo ook ik, en ik ben van mening dat het best kan voor guppies of een ander klein visje ;)

Nou als je je een beetje ingelezen hebt weet je dat het gewoon niet goed voor de vissen kan zijn. En als half Nederland het doet wil het nog steeds niet zeggen dat het goed is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:43

Het is maar goed dat ze niet bijzonder slim zijn want ik denk dat 90% van de vissen in erbarmelijke omstandigheden gehouden wordt. Kan je alleen nog hopen dat ze te stom zijn om het te beseffen... Veel vissen hebben het slechter dan de zielige hondjes die volop geadopteerd worden uit het buitenland. :x

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:46

Iejoorr schreef:
quera schreef:

Dus als de gemiddelde Nederlander een shet op 2x2 zou houden voor 24 uur per dag en hem er alleen 1x in de week even uit zou halen, op 1x1 zou zetten, de 2x2 schoon maakt en de shet er weer in stopt dan zou dat prima zijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:48

Ayasha schreef:
Het is maar goed dat ze niet bijzonder slim zijn want ik denk dat 90% van de vissen in erbarmelijke omstandigheden gehouden wordt. Kan je alleen nog hopen dat ze te stom zijn om het te beseffen... Veel vissen hebben het slechter dan de zielige hondjes die volop geadopteerd worden uit het buitenland. :x

Klopt, zo vind ik het bizar dat die ronde kommen nog steeds te koop zijn en nog veel erger dat er ook nog daadwerkelijk vissen in gehouden worden... En dan nog het argument 'ja maar ze leven al jaaaren hoor'. Een mens kan ook overleven in een hokkie van 2x2m als hij eten en drinken krijgt. Maar wordt je daar gelukkig van? Is het goed voor je welzijn? :n
Laatst zelfs op tv gezien dat er vissen als decoratie materiaal in een of andere kroeg werden gehouden. Opgehangen in plastic zakken aan het plafond, takje groen erin en een goudvis -O-

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:49

Ooooh Joolien wat gaaf!
Ik heb zelf ook een speciaal bakje, lijkt op een grote I-pad ofzo haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:49

Je zou het maar eens met een paard moeten doen...
Maar goed, dat hypocriete heeft bokt op veel gebieden helaas.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:50

Iejoorr schreef:
en ik ben van mening dat het best kan voor guppies of een ander klein visje ;)

Uit m'n hoofd wordt voor guppies een lengte aangeraden van minimaal 60 cm.

Ik heb ook kleine vissen in m'n 120 liter bak, maar geloof maar dat ze de volledige ruimte gebruiken om te zwemmen.

Ik heb afgelopen weekend ook weer de dooddoener gehoord dat vissen naar hun bakgrootte groeien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:54

Laatst bijgewerkt door Amaris op 27-03-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:56

Ik had je deze kleine vierkante bak niet aangeraden Jolien.
Zag de bak zelf een tijdje terug ook. Ziet er inderdaad erg leuk uit :j Maar toen ik de afmetingen zag haakte ik af..

Ze moeten hetzelfde exemplaar gewoon nog ff maken in een grotere versie!

Eén kleine goudvis zou er wel in passen, bijvoorbeeld zo'n 'slome' met sluierstaart. Of een klein groepje guppies, maar dat zijn oppervlakte zwemmers.. Echter is het oppervlakte van deze bak niet zo groot, dus ik raad guppies niet aan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:58

Sabini schreef:
Ik had je deze kleine vierkante bak niet aangeraden Jolien.
Zag de bak zelf een tijdje terug ook. Ziet er inderdaad erg leuk uit :j Maar toen ik de afmetingen zag haakte ik af..

Ze moeten hetzelfde exemplaar gewoon nog ff maken in een grotere versie!

Eén kleine goudvis zou er wel in passen, bijvoorbeeld zo'n 'slome' met sluierstaart. Of een klein groepje guppies, maar dat zijn oppervlakte zwemmers.. Echter is het oppervlakte van deze bak niet zo groot, dus ik raad guppies niet aan..

Een kleine goudvis, kan makkelijk 30 centimeter groot worden.... Als je die in zo'n klein bakje houdt, groeit het arme dier krom, de hersens drukken tegen de schedel aan en het dier komt veel te vroeg te overlijden. Bovendien hoort een goudvis niet alleen; voor een goudvis is een bak van minimaal 1.20 cm nodig, nog beter: gewoon een grote vijver.

Sky_As

Re: Vissenappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:01

Ik vind het een heel leuk ding, om er wat waterplantjes in te zetten! (denk dat dat een heel leuk effect kan geven)
maar vissen, nee, die zou ik er niet in doen. De redenen zijn al genoemd...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:01

Wat worden hier weer een adviezen gegeven zeg... Jeetje... Heel je kom schoonmaken, want 'half Nederland doet dat zo'.

Sabini, zeker een goudvis kan echt niet in zo'n klein bakje! Die worden 25 cm als ze gehouden worden zoals moet.

Ik vind 't zo jammer altijd om te lezen dat mensen nog zo vast houden aan 't beeld van de vis in de vissenkom. Dat is echt ontzettend achterhaald namelijk. Mocht je een vis willen nemen als huisdier (of welk ander dier dan ook, al is 't een wandelende tak), lees je in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:02

Zoals ik eerder al zei zal ik geen goudvissen nemen. Die garnalen is een optie maar op die site staat niet hoe je ze moet verzorgen en onderhouden(kan het tenminste niet vinden) dus weet ik niet of t kan.

Het is goed dat jullie me helpen herinneren dat het niet verstandig is, maar kom op zeg ik ben geen dierenmishandelaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:03

Het wordt ook niet over jou gezegd Joolien; maar over de mensen die hun vissen wel houden in dit soort omstandigheden :)

Google eens op aquascaping, je kan echt hele mooie kunstwerken maken van een bakje :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-13 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:04

Joolien schreef:
Zoals ik eerder al zei zal ik geen goudvissen nemen. Die garnalen is een optie maar op die site staat niet hoe je ze moet verzorgen en onderhouden(kan het tenminste niet vinden) dus weet ik niet of t kan.

Het is goed dat jullie me helpen herinneren dat het niet verstandig is, maar kom op zeg ik ben geen dierenmishandelaar.

Nou inderdaad, nog even en ze geven je aan bij de dierenbescherming, en staat binnen de kortste keren de dierenpolitie op de stoep! :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:04

Joolien schreef:

Wat je sowieso nodig hebt is verwarming en een filter. Ik kan je de eheim aquaball aanraden: klein, energie zuinig en maakt geen lawaai. Verder moet je het aquarium opstarten zoals je een gewoon aquarium ook op zou starten: zand erin, planten erin en dan een aantal weken laten draaien tot je je nitrietpiek hebt gehad (kun je meten met speciale setjes die daarvoor te koop zijn). Dan rustig aan je garnalen toevoegen en voila!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:05

Iejoorr schreef:
quera schreef:

Dit is niet omdat Bokt even iets te zeuren moet hebben, dit gaat daadwerkelijk om dierenwelzijn en deze kom is veel te klein om ook maar een enkele vis in te houden. Geen kleine goudvis, geen gup, geen wat dan ook.. Sorry Jolien, hij is mooi, maar niet als vissenkom. Daar is die echt veel te klein voor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:05

garnalen verzorgen? Dat is echt zoooo niet moeilijk.

Plantjes erin, pompje erin, af en toe wat garnalenvoer (en een stuk spaghetti, lach je je dood, al die garnalen op dat stokje) en ze vermenigvuldigen vanzelf! Is echt een leuke hobby.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:06

vuurneon schreef:
Het wordt ook niet over jou gezegd Joolien; maar over de mensen die hun vissen wel houden in dit soort omstandigheden :)

Google eens op aquascaping, je kan echt hele mooie kunstwerken maken van een bakje :)

juist! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:07

Ik denk dat dit zelfs voor garnalen nog erg klein is. Je zou eens kunnen googlen naar de vuurgarnaal, dat is de makkelijkst te houden soort. Hier http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... uurgarnaal hebben ze 't over vanaf 12 liter. Dus dan is deze 8 wel weinig.

Edit: Op een andere site lees ik zelfs dat ze een aquarium van minstens 20 liter nodig hebben.

Vjesta, als dit bakje werkelijk 20x20x20 cm is, is een Eheim aquaball dan niet ook veel te groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:10

Ok duidelijk. Garnalen zijn wel een leuk alternatief :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:11

_Tara_ schreef:
Ik denk dat dit zelfs voor garnalen nog erg klein is. Je zou eens kunnen googlen naar de vuurgarnaal, dat is de makkelijkst te houden soort. Hier http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... uurgarnaal hebben ze 't over vanaf 12 liter. Dus dan is deze 8 wel weinig.

Edit: Op een andere site lees ik zelfs dat ze een aquarium van minstens 20 liter nodig hebben.

Vjesta, als dit bakje werkelijk 20x20x20 cm is, is een Eheim aquaball dan niet ook veel te groot?

Je hebt gelijk...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:13

Iemand hier op bokt had in een eerder goudvissen topic een link met een verhaal over een goudvis die iemand hield en foto's van hoe die eruit zag. Die goudvis werd niet goed verzorgd. Uiteindelijk kreeg degene die de goudvis had er wat meer verstand van en haar volgende goudvissen waren prachtige gezonde vissen. Dat verschil daarin was echt heel goed te zien.. En helaas is de foto van de ongezonde goudvis een goed beeld van hoe de meeste vissen er in NL uitzien. Ik kan helaas het topic/link niet terugvinden.