Jonge poes miauwt zodra ze je hoort.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:42

Smee__ schreef:
Hier ook zo'n kletskous :j Ze miauwt/mekkert bij werkelijk alles wat zij of wij doen :') Ze mogelijk ons uiteraard niet op het aanrecht, maar af en toe probeert ze het toch.. Zeggen wij EH, en dan druipt ze echt met zo'n klaaglijk gemekker af _O-
Katten zijn gewoon de baas in huis, daar ontkom je haast niet aan :n :')

Hihi onze jeweetwelkater gaat ook mopperen als je m terecht stelt. Dan zeg je boos zijn naam of 'nee' en dan zegt ie meh meh meh meh!

Christiene schreef:
ik kan niet douchen of na de wc of er zit een voor de deur te krijsen..

die van ons wil ook altijd mee naar de wc, als je de deur achter je docht doet komt er zo'n poot onderdoor en gaat ie staan krijsen. doe je dan de deur open dan gaat ie altijd of op je voeten liggen rollen of hij springt op de wasbak en gaat proberen je kopjes in t gezicht te geven..

katten hebben van die heerlijke rare gewoontetjes <3

1234

Re: Jonge poes miauwt zodra ze je hoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:50

Het kan misschien ook een soort van verlatingsangst zijn.
Bij honden is dat ook als honden onafscheidelijk van je zijn en gaan blaffen enzo als je in een andere ruimte bent, en als je dus niet zichtbaar bent. Hoe reageert ze dan als je uit huis bent? Gaat ze dan ook zo lopen mauwen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:21

Uhuh herkenbaar. Ik heb een poes ook, en ben ook echt geen kenner. Maar ik leer. :')

Vaste patronen van het vrouwtje herkent ze en die zijn dan ook reden om dingen op te eisen. Als ik aan tafel ga zitten met mijn ontbijt zit zij al klaar zeg maar. :=
En wat is er leuker dan spinnen tegen natte, netgedouchte vrouwtjesbenen? Zo lollig, kun je je eigen groei bijhouden in de hoogte waarop je haren achterlaat. :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:16

Miauwen hebben ze ook speciaal voor ons mensen geleerd :)) tegen elkaar doen ze dat niet op deze manier.
Alleen als ze klein kitten zijn of boos maar dan klinkt dat heel anders.
Dus wees blij dat je kat dat allemaal voor je over heeft :') :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:22

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:27

Ja Simon's Cat is geniaal :) zo herkenbaar ook

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:31

Annemiek80 schreef:
Citaat:
Je kleed je snel aan want die kat houdt haar klep niet, dus je snelt naar beneden, je doet de deur open en mevrouw is stil. Ze loopt gezellig met je mee naar de bank, waar jij je melk gaat drinken, komt bij je liggen, danst de gaten in je bank en is gewoon stil!

Aangezien je allergisch bent voor katten vermoed ik dat je ook nooit eerder katten in huis/als huisdier hebt gehad?
Zoja... welkom in de onbegrijpelijke wereld van kattegedrag :p

Maar 'deze' is nog een makkelijke:
Kat hoort wekker... heeft geleerd dat zodra ze de wekker hoort baasjes naar beneden komen en ze aandacht krijgt...
Kat heeft gemerkt dat als ze gaat jengelen baasjes nog sneller beneden komen.. en ze aandacht krijgt!
'Cat rules the world'

Het wordt al iets lastiger te verklaren als katlief over een maandje begint met jengelen 10 minuten voor de wekker afgaat want daar lijken veel katten een talent voor te hebben.

_O_ _O-

Hier dus een kat in het verdere stadium, die miauwt wanneer de wekker nog níet gegaan is :+ Overigens is dit gewoon echt een gigantische zeurpiet hoor := Hij miauwt ook altijd heel dramatisch als hij buiten is geweest en weer naar binnen komt, dan is hij echt aan het vertellen wat er allemaal is gebeurt :+ Soms als hij geen aandacht krijg loopt hij gewoon een minuutje naar buiten, komt weer naar binnen en gaat dan weer vertellen....

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:36

Afbeelding

Misschien wel toepasselijk :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:34

Een kat die s'morgens wakker wordt lijkt me heerlijk...

Koning Olivier hier maak ik pas wakker nadat ik gedoucht heb (we slapen samen in bed en als hij te vroeg wakker wordt krijg ik een snauw) en ik geef hem ontbijt op bed. Hij ligt vervolgens de hele dag te lanterfanten, in MIJN bed en komt dan tegen de avond even kijken wat ik aan het doen ben. Als we dan uiteindelijk gaan slapen lig ik de halve nacht wakker omdat hij

- te koud is en op mijn buik wil liggen
- naar de wc moet
- honger heeft
- geaaid wil worden

Jij neemt geen kat als huisdier, jij wórdt een huisdier :(