Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:08

Ik heb een Jack Russel pup en die heeft eerste nacht ook best ff gejankt. Ook al vond ik t sneu, hoofd onder kussen en net doen of ik t niet hoorde :D. Slaapkamer wil ik mn hond gewoon niet hebben...en als ze gewend zijn als je erbij bent 's nachts wen dat maar weer eens af.. Ff volhouden, went vanzelf.

Deken over bench heb ik vaker gehoord idd, maakt hun omgeving veiliger.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 12:09

Ze zit in een bench ja, kan eens proberen of een kleed erover werkt.
Dit is mijn eerste eigen pup ja, ben thuis wel opgegroeid met honden maar die heb ik niet bewust als pup meegemaakt (was ik te jong voor) We hebben 3 jaar geleden wel een pup erbij gekregen toen onze oudste hond overleden was maar die heeft erg weinig gejankt 's nachts. Dit heb ik dus nog niet eerder meegemaakt.
Wil wel met haar op cursus gaan ja,lijkt mij een goede training voor ons allebei.

Pinacolada

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:12

Is ook erg leuk vind ik, die puppycursus. En ze leren er veel van :).

Is het echt nodig 3x per nacht eruit te gaan? Wij deden 's avonds half 12 nog ff plassen..eerste dage ging ik dan rond 3-en ff met dr plassen en 's morgens half 7 weer. Als ze wakker was geweest begon ze weer ff te piepen..tot ze weer sliep. Als ze een keer slapen liggen ze meestal wel ff in coma :).

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:14

Op aanraden van de fokster hebben wij onze pup (Nu zes jaar geleden) laat uitgelaten en daarna warme rijstepap in de bench gegeven. Hebben hem echt nooit gehoord!

We deden dan rond een uurtje of half twaalf het laatst uitlaten, klein beetje rijstepap en dan 'sochtends er rond een uurtje of half zeven weer uit! Nooit geen ongelukjes in de bench of gejammer!

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 12:15

Dankjewel allemaal! Het is ook echt een schatje om te zien. Zou haar ook het liefst lekker mee in bed nemen maar het is gewoon de bedoeling dat ze een eigen plekje beneden in de kamer krijgt. Vind straks een volwassen hond in bed niet zon fris idee..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:01

tja een hond is een roedeldier..een pupje wordt meegenomen uit een veilig nest waar broertjes en zusjes zijn,waar een hondje steun aan heeft,het is tenslotte een baby hondje..

en dan moet zo'n diertje alleen eenzaam in een ijzeren kooi zitten,tuurlijk roept die naar mede genootjes,een hond is tenslotte geen solitair dier...

pupjes moet je gewoon bij je nemen,lekker naast je bed,zodat als een diertje veiligheid zoekt dat deze het kan krijgen van een mens ...totdat een hondje zelfstandiger is en zich wat beter kan redden,het "baby"er vanaf is..

ongelooflijk te lezen hoeveel jonge baby hondjes in een kooi gestopt worden,en zo ongeveer aan hun lot overgelaten worden... -O- -O- -O- -O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:12

Mijn 1ste eigen hondje heeft 3 weken gejankt.
Ik had ook 2 kittens uit hetzelfde huis genomen en met zijn 3en bleven ze in de keuken.
Na geheel gesloopt te zijn heb ik haar maar in bed genomen,geen centje pijn meer.

Toen ik mijn herderpup kreeg heb ik die direct naast het bed laten slapen,ging prima.
Maar die kon je met piepen ook negeren en dan hield ze er mee op.

Later zijn ze ook gewoon naar beneden verhuist zonder problemen.
Ook mijn dwergpinschertje kan goed alleen zijn,wat wel heel lang heeft geduurd.
Die slaapt echter nog steeds op de slaapkamer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:15

hier slapen pupjes altijd op bed tussen de grote honden in ( ja de grote honden slapen hier ook op bed),en echt nog nooít 1 piepje gehad van een pup..

moet er niet aan denken een pup in een ijzeren kooi eenzaam op te sluiten en in eenzaamheid te laten stikken terwijl je boven ligt... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:24

kimmie261 schreef:
tja een hond is een roedeldier..een pupje wordt meegenomen uit een veilig nest waar broertjes en zusjes zijn,waar een hondje steun aan heeft,het is tenslotte een baby hondje..

en dan moet zo'n diertje alleen eenzaam in een ijzeren kooi zitten,tuurlijk roept die naar mede genootjes,een hond is tenslotte geen solitair dier...

pupjes moet je gewoon bij je nemen,lekker naast je bed,zodat als een diertje veiligheid zoekt dat deze het kan krijgen van een mens ...totdat een hondje zelfstandiger is en zich wat beter kan redden,het "baby"er vanaf is..

ongelooflijk te lezen hoeveel jonge baby hondjes in een kooi gestopt worden,en zo ongeveer aan hun lot overgelaten worden... -O- -O- -O- -O-

_/-\o_

Lekker bij je nemen inderdaad. :j Het is nog maar een baby en daarbij sowieso geen dier om alleen te zijn. Maar goed, aangezien mensen ook hun eigen baby's in een eigen bedje op een eigen kamer leggen verbaast het me -helaas- niks dat ze met hondjes hetzelfde doen.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 13:28

Het hondje van mijn ouders heeft het ook zo geleerd hoor, eerst in de bench 's nachts en later gewoon in een mandje. Dat is hier ook de bedoeling, dat ze later gewoon in een mandje slaapt in plaats van in de bench. Durf dit in het begin alleen nog niet omdat ik bang ben dat ze alles onder plast/poept of gaat slopen. Zielig vind ik het dus niet, het hondje van mijn ouders is een heel vrolijk lief hondje dus heeft echt geen trauma aan de bench opgelopen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:31

Het gaat mij niet om die bench, maar wel dat ze helemaal alleen is. :j Ik had mijn pups altijd gewoon in bed, maar dat niet iedereen dat wil/durft snap ik. Maar neem haar dan tenminste wel mee naar de slaapkamer zodat ze in ieder geval wel iemand dichtbij heeft.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 13:33

Ik heb afgelopen nacht vanaf 3u vlak bij haar in de bank geslapen, dit ging best goed tot half 6 ongeveer, toen bleef ze maar weer janken en heb ik haar naast me in de bank gelegd en heeft ze tot 9u geslapen :) Wil haar ook wel naast ons bed zetten op de slaapkamer maar ben dan bang dat ze na een tijdje niet meer beneden wil slapen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:34

ja maar waarom het hondje in die kooi dan niet naast je bed zetten?

dat mensen inmiddels zweren bij hondjes in een kooi is me duidelijk,maar je kan toch wel begrijpen dat een beestje van 8,5 week echt heel eenzaam is als deze helemaal alleen zich moet zien te redden in een kooi,die wil geluiden horen,als ze bij je op de slaapkamer staat hoort ze jullie ademhaling,heeft het in ieder geval nog "levensgeluiden" ,het is een roedeldiertje,die willen dat heel graag...... :)

als ze dan wat groter is,gewend aan het huis,overdag wat zelfstandiger wordt kan je altijd nog besluiten de hond alleen in de kooi beneden te laten zitten...

ja een hondje ligt graag tegen iemand aan,logisch ook omdat ze gewend zijn op elkaar te kruipen in het nest...

je kan dat met een puppiehondje ook rustig doen hoor,naarmate ze ouder worden worden ze ook zelfstandiger en dan kan je rustig het hondje laten wennen dat ze niet altijd bij je kan en mag slapen :)

overigens is het wel een heel knap pupje :j :+:
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-03-13 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:37

ruin_lover schreef:
weer janken en heb ik haar naast me in de bank gelegd en heeft ze tot 9u geslapen :)

Dit geeft dus wel aan dat jouw aanwezigheid (misschien zelfs fysiek contact) haar goed doet. :) Het is ook nogal een overgang, van een warm, vertrouwd nest met moeder en broertjes en zusjes naar helemaal alleen slapen.

Vaak kan je ze best na een tijd aanleren (of eigenlijk groeit dat vanzelf) om ergens anders te slapen, als je echt niet wilt dat ze op je slaapkamer blijft. Maar de babyperiode is daar gewoon te vroeg voor, ze kent jullie en de omgeving nog helemaal niet dus ze heeft echt meer steun nodig.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:41

Ja wel het is nu een kwestie van een nest opzoeken waar ze last van heeft ze mist het warme veilige gevoel van andere om haar heen, dat gaat vanzelf minder worden als ze eenmaal meer gewend is aan haar nieuwe situatie maar dit moet je wel stimuleren door bijvoorbeeld als ze diep slaapt leg je haar in de mand/bench en blijf je er even bij misschien helpt een dekentje over haar heen zo blijft ze lekker warm en zal ze weer in doezelen... dit herhaal je vaak dan zal je zien dat ze op een gegeven moment vaker haar veilige plekje gaat opzoeken, dan word ze meer zelfstandig en dat kan een tijdje duren dus heb geduld! Een kruik kan ook wonderen doen bij eenzame pups!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:42

Leuke pup heb je!

Geen een van mijn volwassen honden komt op de bovenverdieping/slaapkamer, maar als pup hebben ze allemaal in de bench naast mijn bed geslapen, gemiddeld een week of 2. Daarna de bench naar beneden verhuist en nog nooit last gehad van dat het niet goed ging. Succes!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:14

@ RedPassion

Tuurlijk is de hond een roedeldier,
maar in een roedel zijn er ook rangordes.
Een hond staat officieel lager in de rangorde dan zijn baas,
dus bepaalde dingen zal hij gewoon accepteren als zijnde 'lager in de rang'.
Daar wil ik niet mee zeggen dat je een puppy maar aan zijn lot over moet laten,
maar ik denk dus dat het geen kwaad kan dat ze wel gewoon in haar eigen mandje slaapt,
zodat ze wel haar plek weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:32

Met alle respect, maar dat is echt achterhaalde onzin. :j De 'baas' zijn zit hem niet in zelf eerst eten, zelf als eerste door de deur lopen en een vaste (lig) plek hebben voor honden en mensen. Het is zoveel genuanceerder dan dat, ook bij honden onderling is dat niet zo strikt. Mensen die denken dat soort regels nodig te hebben doen dat alleen maar omdat ze niet zeker zijn over hun leiderschap- in dat geval terecht dus. Het is zo grappig dat mensen altijd denken dat dieren er ten alle tijde op uit zijn om de macht over te nemen. :+ Wij kunnen juist van ze leren dat ze gericht zijn op samen zijn en samenwerking. Wanneer je ze met die insteek benadert en vanuit het dier kijkt wat het nodig heeft (bij een hond dus contact en samenleven) heb je geen rare regels over rangorde nodig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:38

een pup heeft geen enkele intentie om roedelbaas te willen zijn,zijn baby's ,dieren die gewend zijn ( en geboren zijn om) in een roedel te leven...

en wij mensen menen dat een baby hondje koud weg van een warm nest zich wel prettig voelt eenzaam opgesloten in een ijzeren kooi al dan niet met een kruikje en een wekker.....

bang dat het anders enige rangorde problemen ( al dan niet later) geeft...

ik leef hier best met wat grotere honden,maar hier geldt geen enkele regel wat betreft die rangorde regeltjes,en toch weten ze best dat ik de baas ben als het nodig is,maar moet zeggen dat ik echt niet de hele dag als een haan door het huis moet lopen omdat anders mijn honden een plek in kunnen nemen hoor,die zijn daar helemaal niet eens mee bezig,niet onderling en zeker al niet met mij als mens zijnde :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:58

Ik heb ook een pup van 10 week oud nu , we hebben hem 3 weken.
De eerste nacht hebben we hem ook in de bench gedaan , wel met een pittenzak die speciaal voor honden is en de radio aan en nog een oude sok die bij de moederhond heeft gelegen.. en natuurlijk ging hij janken wat logisch is ook , ik ben de eerste nacht toch nog even uit bed gegaan om 3 uur snachts ik vond het zo zielig.. en heb hem toen even naar buiten gelaten...de 2e nacht begon hij om precies het zelfde tijdstip te janken toen heb ik hem door laten gaan .. en de 3e nacht was het over hij piept snachts niet meer alleen sochtends vroeg want dan wil hij graag naar buiten toe wat zijn vaste ritme is..
Wel hebben we overigens een bench waar een stefford in past ( de binnen maat is 75 x 50 cm en daar aan hebben we een ren gekoppeld van 125 x 50 cm en 90 cm hoog..
in de ren hebben we een kattenbak staan waar hij netjes zijn behoefte in doet , dit hebben we hem ook geleerd , heel veel mensen raden dit af maar ik ken genoeg mensen die dit ook zo hebben gedaan waarbij het ook goed is gegaan , en tot nu toe gaat het ook prima bij onze pup..
we hebben trouwens een kortpotige jack russel pup ( verwachte maat 24 cm )

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:03

Doet me denken aan ons jack russel pupje de eerste nacht. Deamn wat kan zo een klein ding lawaai maken.
Wij hebben de eerste nacht na 2u opgegeven, er was net een dinausaurus aan het tieren in de keuken. Zo erg dat die kon janken. 2de nacht gewoon in de bench laten slapen en 's morgens pas uit. Dit is toen wel heel goed gegaan eigenlijk. Nu slaapt ze nog steeds in de bench. Wij willen ook bewust geen honden meer in de slaapkamer. Scheelt een hoop schoonmaakwerk dat mijn honden niet naar de bovenverdieping mogen en opstaan zonder hondenhaar in de mond heeft ook zo zijn charmes :D
In het begin probeerde ze soms nog te janken, maar van boven uit een kleine brul "zwijg" en het ging weer over. net of ze kreeg die bevestiging dat ze niet alleen was. Wel had ze toen al gezelschap van mijn andere hond en dat scheelt denk ik ook wel. De andere slaapt niet in de bench, maar dit geeft geen problemen. Ze weet dat het haar plekje is.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:10

betadine schreef:
Doet me denken aan ons jack russel pupje de eerste nacht. Deamn wat kan zo een klein ding lawaai maken.
Wij hebben de eerste nacht na 2u opgegeven, er was net een dinausaurus aan het tieren in de keuken. Zo erg dat die kon janken. 2de nacht gewoon in de bench laten slapen en 's morgens pas uit. Dit is toen wel heel goed gegaan eigenlijk. Nu slaapt ze nog steeds in de bench. Wij willen ook bewust geen honden meer in de slaapkamer. Scheelt een hoop schoonmaakwerk dat mijn honden niet naar de bovenverdieping mogen en opstaan zonder hondenhaar in de mond heeft ook zo zijn charmes :D
In het begin probeerde ze soms nog te janken, maar van boven uit een kleine brul "zwijg" en het ging weer over. net of ze kreeg die bevestiging dat ze niet alleen was. Wel had ze toen al gezelschap van mijn andere hond en dat scheelt denk ik ook wel. De andere slaapt niet in de bench, maar dit geeft geen problemen. Ze weet dat het haar plekje is.

onze JR leek wel een baby haha ik wist niet dat puppy's zulke geluiden konden maken zeg ...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:25

Pupje in bed vind ik nogal wat :+ Onze honden sliepen als pup zijnde in een kartonnendoos naast het bed van mijn ouders. Iedere keer als ze dan begonnen te piepen deed mijn vader zijn hand in de doos en was het goed..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:28

zo deden wij het ook vroeger , :j ,pup in een doos zodat je je hand erin kan doen..

inmiddels slapen hier bijna alle honden op bed,dus pupjes worden daar gewoon tussen gelegd,en echt ,je hoort ze en ziet ze niet,ze gaan heerlijk slapen tussen de groterts :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:30

Doe jij dan nog wel een oog dicht? :D Die van ons slaapt alleen op bed in de winter :+ Maar dat is een kleintje :))