. Slaapkamer wil ik mn hond gewoon niet hebben...en als ze gewend zijn als je erbij bent 's nachts wen dat maar weer eens af.. Ff volhouden, went vanzelf.Deken over bench heb ik vaker gehoord idd, maakt hun omgeving veiliger.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Slaapkamer wil ik mn hond gewoon niet hebben...en als ze gewend zijn als je erbij bent 's nachts wen dat maar weer eens af.. Ff volhouden, went vanzelf.
.
. 
kimmie261 schreef:tja een hond is een roedeldier..een pupje wordt meegenomen uit een veilig nest waar broertjes en zusjes zijn,waar een hondje steun aan heeft,het is tenslotte een baby hondje..
en dan moet zo'n diertje alleen eenzaam in een ijzeren kooi zitten,tuurlijk roept die naar mede genootjes,een hond is tenslotte geen solitair dier...
pupjes moet je gewoon bij je nemen,lekker naast je bed,zodat als een diertje veiligheid zoekt dat deze het kan krijgen van een mens ...totdat een hondje zelfstandiger is en zich wat beter kan redden,het "baby"er vanaf is..
ongelooflijk te lezen hoeveel jonge baby hondjes in een kooi gestopt worden,en zo ongeveer aan hun lot overgelaten worden...![]()
![]()
![]()
Het is nog maar een baby en daarbij sowieso geen dier om alleen te zijn. Maar goed, aangezien mensen ook hun eigen baby's in een eigen bedje op een eigen kamer leggen verbaast het me -helaas- niks dat ze met hondjes hetzelfde doen.
Wil haar ook wel naast ons bed zetten op de slaapkamer maar ben dan bang dat ze na een tijdje niet meer beneden wil slapen? 

ruin_lover schreef:weer janken en heb ik haar naast me in de bank gelegd en heeft ze tot 9u geslapen
Het is ook nogal een overgang, van een warm, vertrouwd nest met moeder en broertjes en zusjes naar helemaal alleen slapen.
De 'baas' zijn zit hem niet in zelf eerst eten, zelf als eerste door de deur lopen en een vaste (lig) plek hebben voor honden en mensen. Het is zoveel genuanceerder dan dat, ook bij honden onderling is dat niet zo strikt. Mensen die denken dat soort regels nodig te hebben doen dat alleen maar omdat ze niet zeker zijn over hun leiderschap- in dat geval terecht dus. Het is zo grappig dat mensen altijd denken dat dieren er ten alle tijde op uit zijn om de macht over te nemen.
Wij kunnen juist van ze leren dat ze gericht zijn op samen zijn en samenwerking. Wanneer je ze met die insteek benadert en vanuit het dier kijkt wat het nodig heeft (bij een hond dus contact en samenleven) heb je geen rare regels over rangorde nodig.
betadine schreef:Doet me denken aan ons jack russel pupje de eerste nacht. Deamn wat kan zo een klein ding lawaai maken.
Wij hebben de eerste nacht na 2u opgegeven, er was net een dinausaurus aan het tieren in de keuken. Zo erg dat die kon janken. 2de nacht gewoon in de bench laten slapen en 's morgens pas uit. Dit is toen wel heel goed gegaan eigenlijk. Nu slaapt ze nog steeds in de bench. Wij willen ook bewust geen honden meer in de slaapkamer. Scheelt een hoop schoonmaakwerk dat mijn honden niet naar de bovenverdieping mogen en opstaan zonder hondenhaar in de mond heeft ook zo zijn charmes![]()
In het begin probeerde ze soms nog te janken, maar van boven uit een kleine brul "zwijg" en het ging weer over. net of ze kreeg die bevestiging dat ze niet alleen was. Wel had ze toen al gezelschap van mijn andere hond en dat scheelt denk ik ook wel. De andere slaapt niet in de bench, maar dit geeft geen problemen. Ze weet dat het haar plekje is.