En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:23

Nee zou jou moeder het leuk vionden als je hond op de bank plast? Of midde in de woonkamer poept? Of als je met een pan eten loopt voor je voeten gaat lopen? Nee sorry wij hebben echt van alles geprobeerd maar helaas! En thja het is indd het willen.. & ik hoop gewoon dat iemand het wil =)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:30

macholoverr schreef:
Nee zou jou moeder het leuk vionden als je hond op de bank plast? Of midde in de woonkamer poept? Of als je met een pan eten loopt voor je voeten gaat lopen? Nee sorry wij hebben echt van alles geprobeerd maar helaas! En thja het is indd het willen.. & ik hoop gewoon dat iemand het wil =)

Nee mijn moeder zou dat niet leuk vinden maar die zou er alles aan doen om het op te lossen omdat het een dier is en geen wegwerp artikel en je dus je verantwoordelijkheid moet nemen over het dier en niet van hot naar her slepen. Wat dus hier wel het geval is nu met deze hond. Dat is niet alleen jouw schuld maar van mensen die dus alleen maar de positieve kanten zien van een hond willen zien maar niet hun verantwoordelijkheid nemen om het op te lossen en het probleem dus keer op keer weer verschoven word en de hond elke keer bij een ander terecht komt en dat helpt er zeker niet aan mee. Zeker omdat ik vind dat jij nu de andere mensen zwart wil maken omdat het dier nu andere nare gewoontes heeft ontwikkeld dat terwijl die bij jullie dus ook duidelijk niet perfect was en dat is dan nog het geen wat me het meeste steekt. Je hebt zelf die verantwoordelijkheid toen niet genomen dus waarom je daar nu ineens mee bemoeien.

Celiien

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:37

Zoals tigra hierboven zegt

Ik vind dat je hierin je verantwoordelijkheid moet nemen ts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:45

Nou jij wij trokken het niet de mensen die de hond van mij over namen hebben er van alles aan gedaan ik denk wel aan 1200,- kosten onder zoek aan gedaan om het op te lossen. En als een hond blijst plassen in huis & poepen 3/4 keer op een dag & je hem blijft corrigeren, nee sorry dat werkt niet!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:49

Dan had je toen je zelf al af moeten vragen; goh
Moet ik die problemen weer in iemands anders schoenen schuiven? Ik vind t niet kunnen dat je de hond de schuld geeft 'ja maar HIJ plaste'. Je doet een kind toch ook niet weg omdat die te langzaam zindelijk wordt ?
Ik denk ts dat je nu je erantwoordelijkheid moet gaan nemen en die hond halen. Niet alleen voor die hond 'aar ook voor toekomstige mensen. Wat als die opeens een kind echt aanvalt oid? Dan ben jij een van de veroorzakers hiervan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:53

Die problemen had die niet toen IK hem weg dee dat zeg ik toch miss even terug lezen? Hier liep die bij toen 4 katten in 1 huis, een andere hond & de kinderen in de straat lieten hem uit haha (ik was er bij natuurlijk!) Daar naast wist ik niet wat er met hem aan de hand was. Dit is voor mij het zelfde als dat jullie morgen te horen krijgen dat je Ex paardje bij de slacht staat omdat die iemand in elkaar getrapt heeft zo voelt dit voor mij! Ik maak verder niemand zwart of wat dan ik ok ben gewoon in chok en dat mag ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:58

macholoverr schreef:
Die problemen had die niet toen IK hem weg dee dat zeg ik toch miss even terug lezen? Hier liep die bij toen 4 katten in 1 huis, een andere hond & de kinderen in de straat lieten hem uit haha (ik was er bij natuurlijk!) Daar naast wist ik niet wat er met hem aan de hand was. Dit is voor mij het zelfde als dat jullie morgen te horen krijgen dat je Ex paardje bij de slacht staat omdat die iemand in elkaar getrapt heeft zo voelt dit voor mij! Ik maak verder niemand zwart of wat dan ik ok ben gewoon in chok en dat mag ;)

:
macholoverr schreef:
Ik kon er niks aan doen geloof me haha & een hond op die op de bank plast & dr niet mee stopt hoe streng je ook bent? Nee sorry dat werkt ook niet! Jullie mogen vinden dat we hem verpest hebben maar gelukkig weet ik beter! Ik had hem zelf namelijk ook van Marktplaats net als een andere hond die ik van Marktplaats heb (heeft onder tussen een ander onder komen bij een vriend van mij ook door redens!

Toen piste die hond toch al op de bank? Jij én je moeder hebben voor de makkelijke weg gekozen; dan maar de hond wegdoen, want stel je voor dat je meubilair vies wordt! ik snap dat het super vervelend is, maar die verantwoordelijkheid heb jij tóen op je genomen.

Dikgedrukt: Is totaal niet te vergelijken; we hebben het hier over een hond die in de weg liep en niet zindelijk was. Hoe wil je dit vergelijken met paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:02

Jij kent mij niet dus oordeel daar niet over! Als ik nu om raad vraag hoef ik niet door iemand eventjes te horen krijgen dat ik niks voor mijn beesten doe haha Echt ik lach je letterlijk uit waarom hahah hopelijk snap je dat zelf al, als je niks nuttigs te melden hebt, of me niet kan helpen bemoei je dan maar fijn met je iegen leven want ik zit niet op mensen te wachten die het altijd maar beter weten...

Haha omdat ik me voorste kruisband helemaal heb afgescheurd verkoop ik me paard toch ook niet ahhaha echt je komt nu aan mijn persoonlijkheid, moet je vanaf blijven, voor al als je alleen maar oordeelt met ik kies de makkelijkste weg haha

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:05

macholoverr schreef:
Jij kent mij niet dus oordeel daar niet over! Als ik nu om raad vraag hoef ik niet door iemand eventjes te horen krijgen dat ik niks voor mijn beesten doe haha Echt ik lach je letterlijk uit waarom hahah hopelijk snap je dat zelf al, als je niks nuttigs te melden hebt, of me niet kan helpen bemoei je dan maar fijn met je iegen leven want ik zit niet op mensen te wachten die het altijd maar beter weten...

Haha omdat ik me voorste kruisband helemaal heb afgescheurd verkoop ik me paard toch ook niet ahhaha echt je komt nu aan mijn persoonlijkheid, moet je vanaf blijven, voor al als je alleen maar oordeelt met ik kies de makkelijkste weg haha

Ik druk je alleen met je neus op de feiten. Dat jij zo aanvallend reageerd op de mensen die t zelfde zeggen is alleen maar bevestiging voor mij ;) maar lach ze !

Ik hoop dat die hond sneluit zijn lijden verlost wordt, thats for sure!

edit: Doe is even normaal zeg? Ga je nu me lopen bedreigen? Omdat ik dingen zeg die ik concludeer uit jouw reacties? en jouw voorste huppelepup heeft imo niks te maken met je paard, ja dat je ff niet kan rijden maar niks opvoedkundigs. appels en peren heet dat geloof ik!
Laatst bijgewerkt door Celiien op 25-03-13 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:06

een onzindelijke hond, die kinderen bijt en dieren dood....
Echt, die gaat niet gauw een goed baasje vinden.
Een bijt incident kan gebeuren. Maar zo te horen doet de hond dit regelmatig.
Met zo'n gevaarlijke hond zou ik niet rond willen lopen. Hij zou maar een voorbijganger pakken zeg.
Die hond is verpest voor het leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:13

Celien, dat heeft te maken met mijn verantwoordelijkheid haha En ik rij onder tussen al 4/5 maand niet haha dus ja met feiten drukken? Nee sorry, oordeel gewoon niet want zo wel ik als zijn andere eigenaren hebben genoeg geprobeerd!

Nessa@ Ja ik weet het het mooiste zou zijn bij een vee bedrijf ofso iets... Als waak hond!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:15

Dat jij niet rijd heeft toch niks te maken met de opvoeding van t paard?

Weetje wat laat maar, ik ga slapen, ik hoop dat die hond snel rust krijgt en dat dit niet weer gebeurd (maar helaas dit soort dingen gebeuren veel te vaak :n )

edit: nog even; een waakhond die niet onder appél staat is levensgevaarlijk, denk niet dat dat de bedoeling is :=

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:16

macholoverr schreef:
Met 3 katten & een andere hond in huis lijkt het me niet verstandig!
Ik hoop dat ik deze manier bij mensen terecht kom met een boerderij (in een bance) kan wonen.
Bikkel is namelijk wel super lief & als ik geen andere huisdieren had was de keuze indd erg makkelijk geweest!

Die dieren kent hij toch al? Mijn ervaring is dat als dieren elkaar eenmaal gedogen dat ze dat ook blijven doen ook al hebben ze elkaar al een tijd niet gezien, ze herkennen elkaar jaren later nog.
Ik vind dat geen reden om hem niet weer een kans te geven.

(edit stomme typefout)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:47

hoe graag ik dat wil gaat dat me niet lukke, me moeder zou dit nooit toestaan helaas! Ik kan hier wel miss wat in de buurt regelen, hopelijk dat het lukt, eerst dr maar eens langs gaan en hem opzoeken!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:25

Terug naar jullie is zeker geen optie, maar naar iemand die verstand van een beagle heeft. :)
Kun je de eigenaar geen mail sturen warbze met hem van plan zijn?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:43

Dus als ik het goed begrijp was de hond erg jong toen hij bij jouw was? En toen voor de voeten liep en op de bank plassen etc? Mijn hond loopt soms ook voor mn voeten maar ik loop gewoon door. Als hij door mijn voet geraakt wordt kijkt hij de volgende keer wel uit. Je moet je ruimte claimen (ja ik kijk veel naar cesar millan haha). Plassen op de bank is makkelijk te verhelpen, de hond was jong dus moet leren dat dit niet binnen mag, zelfde als midden in de kamer poepen.... Ik denk dat iedere hondeneigenaar die hun hond vanaf pups af aan heeft dit ook allemaal wel hebben meegemaakt. Ik heb een Jack Russell die een sterke eigen wil heeft en ik had ook echt periodes dat ik hem wel weg wilde doen... Maar ik kon het gewoon niet. En gelukkig maar want het gaat super goed nu (hij kan alleen niet zo goed samen met onbekende honden) maar daar kijk ik dan ook niet naar. Ik zou hem nooit weg kunnen doen.

Kortom: Je hond was toen nog erg jong en het was alleen kwestie van opvoeden en consequent zijn. De hond heeft nu zoveel verschillende tijdelijke huizen gehad dat hij nu zo gefrustreerd is... Elk baasje behandelt een hond heel anders en de hond weet duidelijk nu niet hoe hij zich moet gedragen. Hij moet echt naar een huis gaan waar ze veel ervaring hebben met honden en die de hond kan heropvoeden... Ik denk dat de hond wel te veranderen is. Niet zomaar een hond in laten slapen maar eerst proberen een goed persoon ervoor te vinden, of idd naar het asiel waar ze aan hem kunnen werken...

Het blijft een lastige situatie maar het had echt niet zo hoeven komen... Het begon met zoiets simpels en zonde dat de hond dan nu dit gedrag vertoont.. Beagles zijn ook niet de makkelijkste honden dat weet ik maar... Jaa het is erg jammer.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:55

Ze zouden eens moeten verbieden dat je op
marktplaats dieren mag verkopen. Iedereen haalt
maar van alles op om een schattige foto en dumpt
het er ook zo weer op als het even tegenzit.

Wij hebben momenteel een kat met problemen maar
je doet het niet zomaar weg. Het heeft me aan middels
en onderzoek al bijna duizend euro gekost maar op
marktplaats zetten en een ander ermee opzadelen? Nee..
Dan moet je ervoor kiezen als er geen optie is hem te laten
inslapen voor je zo sleep van adres naar adres krijgt.

In dit geval zou ik voor een asiel kiezen maar ja dat kost geld
Of inslapen. Heel sneu dat het jou hond was maar hij dood
beesten en bijt kids al dat is gevaarlijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:26

Lees net pas dat je hem gaat opzoeken,
Misschien kun je de eigenaren vragen om hem op de beagleclub te zetten.
Ik weet ook een beagle fokker, die herplaatsers in huis neemt
En de hondjes zelf weer herplaatst, zal haar even opzoeken
Misschien is beagleboard nog wat,
Daar zitten allemaal beaglebaasjes, misschien weten hun nog een plekje..

Het is gewoon dat ik de ruimte er niet voor heb..
Had hem anders zo meegenomen..

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:33

macholoverr schreef:

Is dit serieus de reden waarom de hond weg moest? Dit zijn nog van die zaakjes waar ik mij niet zo druk om zou maken eerlijk gezegd.. Voor dat gedrag is een reden voor, wellicht nooit zindelijk gemaakt, voelt zich nog niet op zijn gemak: zoiets heeft ook TIJD nodig. Een hond heeft 6 maanden de tijd nodig om zich ergens thuis te gaan voelen. Heeft je hond écht gedragsproblemen zoals aanvallen, bijten, agressie en dergelijke en kan jij dat niet aan begrijp ik dat heel goed. Maar dit zijn echt dingetjes die toch echt een stuk makkelijker te verhelpen zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:25

macholoverr schreef:

Okay je beweert dat hier "niets aan te doen was" én je hebt "alles geprobeert".
Dan had je je verantwoordelijk moeten nemen en de hond wegens gedragsproblemen moeten laten euthenaseren, in plaats van hier op bokt te jammeren over het feit dat andere mensen deze hond ook niet kunnen hebben, mafketel.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:33

Dat bank plassen je had toch gewoon plastic op de bank kunnen leggen als je er niet was en als je er wel bij zat het corrigeren. Sorry maar achteraf gaan zitten jammeren omdat jullie de hond goed hebben opgevoed :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:34

Heb je nog contact gehad?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:39

Ik wil niet banketstaaf doen ofzo dit is mijn opvatting... Maar heb vaker topics van jou gezien en vraag me af hoeveel beesten je wel niet heb gehad en weg heb gedaan.. O.a op paardengebied en nu lees ik weer over honden... Misschien dat ik iets heb gemist of niet heb begrepen excuseer me dan

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:00

doemaar schreef:
Ik wil niet banketstaaf doen ofzo dit is mijn opvatting... Maar heb vaker topics van jou gezien en vraag me af hoeveel beesten je wel niet heb gehad en weg heb gedaan.. O.a op paardengebied en nu lees ik weer over honden... Misschien dat ik iets heb gemist of niet heb begrepen excuseer me dan

Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot.
Als de hond echt zulk gedrag vertoond, dan is het misschien beter om hem te ethauniseren..
Helaas heb ik dat ook moeten doen met een opvang hond ivm bijt incident, maar dat liever dan dat die de volgende keer een kind te pakken heeft....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:44

Celiien schreef:
Heb je nog contact gehad?

:) ?