Blauw fokken Amerikaanse Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:34

Posh schreef:
Maar eeh..ik wil geen nestje vanwege de blauwe pup? :?

wat denk je dan dat je teef toe kan voegen aan het ras / onze samenleving? in je op maak je toch duidelijk dat je graag blauwe pups wilt?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 17:21

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die voor de leuk en niet doordacht een nestje gaan fokken. Maar als het nou nog niet duidelijk is dat wij níet tot die groep behoren... :n ik ga hier ook niet meer op in.

Onze teef wordt gekeurd door de DA inderdaad, om o.a. uit te sluiten dat ze geen erfelijke afwijkingen doorgeeft.

@essiesilly: Even goed de OP doorlezen.

@ivy_power89: Het lijkt me niet dat alle dekreuen en teven vanaf hun geboorte zo behandeld worden als het hoort. Er zijn zat honden die het van kleins af aan slecht hebben gehad en de nodige psychische of zelfs lichamelijke littekens hebben. De DA vertelde dat er gevallen zijn dat dit juist kan helpen bij een 'beschadigde teef', zij komt eerder hiervoor in aanmerking dan dat hij het ons afraadt.

Jette

Re: Blauw fokken Amerikaanse Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:25

Maar ga je ED/HD foto's laten maken? Een oogtest laten doen? En een MAG-test, wat zeker voor staffords aan te raden is? Dan pas vind ik het goed om te fokken. Alleen een goedkeuring van de dierenarts zegt niets, die kijkt naar longen/hart/tanden.

Als je dat allemaal doet, heel veel plezier met je nest! Zoek wel alvast, voordat je teef uberhaupt gedekt is, al eventuele nieuwe eigenaren, dat voorkomt veel gedoe.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:30

Posh schreef:
Onze teef wordt gekeurd door de DA inderdaad, om o.a. uit te sluiten dat ze geen erfelijke afwijkingen doorgeeft.

Welke onderzoeken gaat de DA doen dan?
HD/ ED, ogen, patella etc? pas dan weet je of jou teef geen erfelijke afwijkingen heeft

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:31

nou nee het is idd nogsteeds niet duidelijk... je laat je hond keuren maar ga je dus aan alle gestelde eisen voldoen voordat je gaat fokken of behoor je tot dezelfde groep mensen die voor de leuk een nestje gaan fokken.. want zo komt het op mij over, sorry als dat niet zo is maar misschien moet je het dan wat beter uitleggen

ps erfelijke afwijkingen doorgeven kan altijd ;) je gaat evt testen of jou teef dat niet heeft