4 mnd oude pup eet niet, overgeven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: 4 mnd oude pup eet niet, overgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:39

Maar een X-ray in een ziekenhuis is geen optie? want als het een voorwerp is zal de algehele toestand alleen maar verslechteren en is een operatie steeds risicovoller.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:44

Nee vrees dat ik nooit met een hond het ziekenhuis binnen ga komen.
Honden worden niet gezien als huisdier maar als handig iets om inbrekers weg te houden en als ze wat mankeren dan gaan ze maar dood want een nieuwe is zo gehaald.

Vergeet niet dat het hier een land is waar zware armoede heerst en dat het welzijn van dieren dierdoor zwaar in het gedrang komt.
Er zijn enkele mensen zoals ik die wel alles voor hun dieren over hebben.
Maar ik ga er toch vanuit de de DA weet wat hij doet, en hij weet ook wij best kosten willen maken voor het welzijn van onze dieren.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:52

Jeetje TS, wat een waardeloze situatie. Het klinkt als een obstructrie, direct spugen na drinken, doet hij ook projectiel braken ? Al twee dagen geen ontlasting gevonden ? Niet willen eten terwijl het een schrokop is ? En de meeste schrokoppen eten de vreemdste dingen. Als je echt niks kunt regelen om een rontgen te maken zou ik hem echt open maken. -O-

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:16

Bassen, hij doet niet aan projectiel braken.

Ik verwacht aan het einde van de middag een telefoontje van de DA over hoe het nu met Gordon gaat.
Ga wel voorstellen dat ze van zijn buik een echo moeten maken.
Zomaar open maken vind ik ook weer eng, mocht er niet zitten dan loop je wel weer risico's op infecties die het in dit klimaat erg goed doen (warm en hoge luchtvochtigheid).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:26

Net de DA gesproken, er is geen verbetering of verslechtering.
Hij heeft de hele dag liggen slapen, zijn eten wil hij nog steeds niet maar ze laten een bakje staan zodat hij misschien vannacht wat gaat eten.
Afgesproken dat als hij morgenochtend niet is verbeterd dat ze dan met de echo gaan kijken.
Volgens de DA is dat niet helemaal nodig omdat hij te weinig symptomen heeft van een obstructie maar des te meer van een vergiftiging van het eten van een hagedis.

Wel was hij net heel fel op de DA, grommen wat niet echt Gordon achtig is.

Dit is waarschijnlijk de boosdoender waarvan Gordon nu zo ziek is:
De blou blou.
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:30

Wat jij beschrijft doet mij direct aan obstructie denken...alles komt weer omhoog, ook water en hij heeft geen ontlasting meer... Maar ik ben geen da en ik ben er niet bij ;)
Maar wat het ook is, hopelijk zijn jullie er snel achter en is het goed op te lossen. Lijkt me zwaar niet tof zo een kleintje zo ziek te zien

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:12

Heel veel sterkte ik hoop dat het vandaag beter gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:02

Heel veel sterkte! Hopelijk zit er verbetering in!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:00

vreselijk zeg, heel veel sterkte! hoop dat alles goed komt voor jou en je pup ..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:36

klinkt niet als parvo in mijn ogen. heb een hond met parvo gehad en die ging héél snel achteruit, had heel veel diarree en had een hele typische stank.

het lijkt mij ook aannemelijker dat hij iets gegeten heeft, want nu in de weg zit. lastig dat er geen foto's gemaakt kunnen worden.

sterkte en hopelijk gaat het snel beter :(:)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:31

Mijn vader woont op Bonaire en zijn hond heeft ook een keer dit soort hagedissen gegeten, hond was 2 dagen futloos en wou niet eten maar bleef niet braken, kreeg ook geen koorts, was alleen apathisch.
Na 2 dagen trok het langzaam weer bij, na een week had hij nergens meer last van.

Veel sterkte ermee!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 19:35

Net gesproken met de DA.
Gordon begint flink fel te worden (lees: grommen en happen naar de DA) nooit geweten dat hij zo'n felle donder is.
Hij heeft niet meer overgegeven, maar heeft ook nog niet gegeten.
Wel had hij last van wat diarree.
Ik ga zo even heen om zijn medicijnen te brengen en mag ze dan gelijk geven omdat ik vrees dat Gordon nogal indruk maakt met zijn felheid.

Hij blijft sowieso bij de DA totdat hij weer eet/drinkt en zijn ontlasting goed is.
Het blijven toch typische symptomen van de vergiftiging waarvan ze dachten dat hij het had.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:18

Is dat grommen en happen geen uiting van pijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:20

Cayenne schreef:
Is dat grommen en happen geen uiting van pijn?

Niet per definitie, het kan wel maar is geen echt symptoom van pijn.

Bij vergiftiging moet je toch rare waardes in bloed zien.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:11

Hoogstwaarschijnlijk heeft hij pijnagressie. TS wat is er uit de echo gekomen ? Die zou vanmorgen toch gedaan worden ?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:19

het lijkt mij toch een vette verstopping waar die flink pijn aan begint te krijgen
zou me niks verwonderen als die over 2 dagen dood ligt als er niet snel genoeg word ingegrepen.

ik zou er toch op bestaan dat ze zo snel mogelijk een echo maken

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:27

Zo net een heel stuk getyped, druk ik op de verkeerde knop, lekker hoor.

Ben net bij hem geweest.
Hij wilde bij de DA echt de bench niet uit maar toen de DA uit de ruimte was kwam hij gelijk naar mij toe rennen en kroop zowat in me.
Dit is al een hele verbetering met gisteren want toen leefde hij zo'n beetje in een andere wereld en lag alleen maar een beetje suf te zijn.
Naast dat hij nog aan het infuus ligt drinkt hij goed, van eten moet hij nog niets hebben.
Er zijn geen bloedtesten en echo gedaan omdat hij een stuk beter is dan gisteren en ze er bij blijven dat hij waarschijnlijk iets verkeerts gegeten heeft.
Ik heb het nogmaals gevraagd om wel een algemene bloedtest te doen en ook een echo maar vrees dat ze mij een overbezorgde honden moeder vinden.

Voordat iedereen zegt dat ik een andere Da moet gaan zoeken, dat is geen optie voor mij. Ik zou namelijk niet weten waar ik naar toe moet gaan, ik heb redelijk vertrouwen in deze DA en het is niet zoals in nederland.
Ik kan ook alleen maar heel hard hopen dat de DA het bij het rechte eind heeft.

Ik weet bijna zeker dat het grommen en happen niet komt vanuit pijn. Gordon is vanaf dat hij 4 weken oud is bij ons en is niet echt goed gewend met vreemden, als ze bij ons thuis komen vind hij het allemaal goed maar in deze situatie heeft hij nog nooit gezeten en vrees dat het hem onzeker maakt.
Daarnaast is hij toch een stuk feller qua "ras" dan onze andere twee honden (ridgeback en kruizing boerboel) met waken en ziet hij dingen 10x sneller dan die andere twee. Hij is in zijn genen een echte curacao straathond.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:13

Je zou wat kippenbouillon door zijn water kunnen mengen om de zoutwaarden op peil te houden, anders heb je straks nog kans op nierfalen.
Heel veel sterkte ermee!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:16

Ik neem aan dat wel in zijn infuus zit. En bouillon is veelste zout, dan heb je zeker kans op nierfalen ;)

Zahlina, fijn dat hij opknapt. Dan zou het idd heel goed zijn dat hij toch verkeerde dingen heeft gegeten waar hij beter af had kunnen blijven. Dan zou het met het infuus snel moeten opknappen nog!
Sterkte nog met hem!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:21

Idd geen bouillon geven!

Dat hij zijn eten nog steeds weigert vind ik nog wel typerend voor een verstopping.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:41

Cayenne schreef:
Idd geen bouillon geven!

Dat hij zijn eten nog steeds weigert vind ik nog wel typerend voor een verstopping.

Als jij één boullion blokje laat oplossen in 2 liter water is dat echt niet te zout hoor :)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:48

Wat vervelend van je hondje..

Onze Berner Sennen heeft dit ook gehad, hij moest erg overgeven en had diarree (spoot er echt uit), we hebben een echo laten maken en hij had een darmafsluiting.. Bij jonge honden draaien de darmen snel in elkaar als ze lang diarree hebben! Dat moet zo snel mogelijk uit elkaar gehaald worden, het is eigenlijk hetzelfde als een paard met koliek die een slag in de darm heeft!! Ik hoop echt voor je dat dit het niet is, want de hond moet dan een risicovolle operatie ondergaan en het herstel is lang!!
Ik weet natuurlijk niet of jou hond hetzelfde heeft maar ik zou er wel naar vragen bij de dierenarts..

Heel veel sterkte met je hond!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:49

Ze hebben bij de dierenarts echt wel goede infusen waar dit inzit. Daar heb je geen bouillon voor nodig. Dat is niet voor honden en zeker niet voor pups gemaakt.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:52

raar hoor dat ze niet meer onderzoek doen.
Het kon je wel eens je hond gaan kosten.Met infuus met vocht kun je het wat rekken,maar hij eet nog niet,dus is nog lang niet beter.
Sterkte ermee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:56

Brrrr wat sneu en wat eng dat hij nog niet eet. Hoop dat er vandaag meer duidelijkheid en hopelijk meer verbetering is!