Kat + trui = probleem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:11

ze wennen wel !
ik heb een naaktkat (sphynx ), en als het echt goed vriest, moet ie ook een jasje aan. zn oren, buik, poten en staart worden echt ijskoud dan.echt gecharmeerd is ie er niet van, en loopt laag,maar binnen een korte tijd loopt ie gewoon...
en zodra de temp stijgt, gaat ie ook weer uit.
naaktkatten kruipen ook onder fleece dekentjes..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:13

Ik weet niet beter dan dat katten met kleren aan last krijgen van een verstoord evenwicht, maar geen idee of dit echt zo is.
Als je de kat op de bank in een fleecedekentje legt, wat doet ie dan? Zou het zelf ook zielig vinden om hem in een trui moeilijk te laten lopen, dus het niet al te lang willen aankijken.

Overigens is een Pers altijd meer werk dan een gewone kat, als ie oud wordt blijft die verzorging zo ongeveer even intensief, misschien iets vaker in bad doen, maar daarna gewoon crèmespoeling gebruiken tegen de klitten en het dier droogföhnen. Maar ik begrijp dat deze specifieke kat in het asiel is geschoren en ik snap dat daar geen tijd is voor iedere dag 5 minuten kammen, dus hopelijk groeit zijn haar gauw weer aan en is scheren in de toekomst niet meer nodig. :)

Overigens had mijn Pers het hier in huis de eerste dagen ook koud op zijn manier. Bij de fokker was het standaard 23 graden, waar hier de thermostaat echt niet hoger gaat dan 19. Maar hij was drie jaar oud en moest van ons gewoon maar wennen, maar hij had wel zijn hele vacht nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:15

De haren die Olivier nog heeft (kop, staart en poten) worden bijna elke avond lekker gekamd en gepluisd, vindt 'ie heerlijk.

Olivier is overigens echt bejaard, hij is al 18! En dekentjes kan ik allemaal klaarleggen, hij kruipt het liefst in mijn bed. En ik vind het ook zo zielig om hem dat maar te verbieden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:17

een truitje, wegens noodzaak is niet zielig.ze wennen echt wel :j
en hopen op beter weer, en spoedige haargroie.helaas zit dat laatste er voor mn sphynx niet in :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:18

Ik zou hem even aanlaten en als het niet verbeterd toch afdoen en een andere manier zoeken hem warm te houden :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:21

lieveli schreef:
De haren die Olivier nog heeft (kop, staart en poten) worden bijna elke avond lekker gekamd en gepluisd, vindt 'ie heerlijk.

Olivier is overigens echt bejaard, hij is al 18! En dekentjes kan ik allemaal klaarleggen, hij kruipt het liefst in mijn bed. En ik vind het ook zo zielig om hem dat maar te verbieden.

Wat fijn dat jij hem een kans hebt gegeven! En mooi dat ie het kammen en pluizen lekker vindt, is nogal een gedoe als ze dat niet vinden namelijk. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:23

Ollie is een beetje door het huis aan het schuifelen nu, maar sprong zojuist moeiteloos op de stoel. Ik kijk het nog even aan :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:25

Zo laat ik Ollie achter als ik naar college moet... Onder een deken met mijn jurkje, zodat hij me nog wel kan ruiken.

Crazy cat lady...

Afbeelding

Destination

Re: Kat + trui = probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:27

Grumpy cat _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:28

Volgens mij hebben we een eigen Bokt-Grumpy-Cat :))Afbeelding

Plaats vooral veel foto's van Ollie :j

Maar ik denk dat het even wennen is, die trui ...of anders iets breien wat wat losser is en dus wat soepeler ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:34

Oooh mijn tante is goed met kleding... Die kan ik inderdaad ook nog wel even vragen. Maar zolang Olivier gewoon kan springen vind ik het prima. Spelen doet hij toch niet veel en hij rent alleen weg als ik zijn zalf op wil doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:36

Ik wil ook gerust iets leuks voor 'm breien als ik zijn maten krijg :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:38

Echt? Tof! Zijn maten... Hij heeft nu een hondentrui van 30 cm :') Ik zal aan mijn moeder vragen of ze een centimeter mee wil nemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:40

Tuurlijk echt, anders zeg ik het niet :D
Laat maar weten ...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:46

ik dacht dat dit topic een grapje was maar wat een schattige poes!

Hopelijk mag ze nog lang bij je blijven met al die liefdevolle verzorging!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:48

op MP, en anders heb ik het adres wel, kan je kattentruitjes bestellen. geloof ik 9 euro voor een trui, dus valt wel mee..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:49

StalNollie schreef:
Klopt destination, maar voor sommige dingen is er ook een makkelijke oplossing

Jij hebt zeker geen individuele gasrekening? Die gaat echt extreem oplopen als je continue 22C gaat vragen. Ook milieubelastend.

Ts, voor mijn poes heb ik een speciale dierenkruik. 7 min in de magnetron en het geeft 10uur warnte af. Een kersenoitkussen kunnen ze zich aan branden. Het heet snugglesafe op zooplus en kost €16

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:50

Shirley schreef:

Wat een ontzettend lief aanbod zeg!!!

Hij went vast wel aan zijn trui, gewoon even doorzetten. Leuke grumpy cat trouwens :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 15:50

Ja ik hoop ook dat Ollie nog een paar goede jaren voor de boeg heeft. Ben enorm verliefd op hem. Het is zo fijn thuiskomen tegenwoordig!

F_ormster ik heb geen magnetron... Ik vul vaak colaflessen met warm water.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:57

Aan zijn kop is zijn leeftijd niet af te zien, in mijn profiel zie je een foto van mijn rode Perzendame die 14,5 heeft mogen worden. Maar die kwakkelde al vanaf dat ik haar overnam (en waarschijnlijk dus ook daarvoor al) met haar gezondheid. Haar vacht was ook slecht door alle medicijnen en allergische reacties op zo ongeveer alles. Mooi beestje dus die Ollie, ik wens jullie veel plezier met elkaar. Perzen zijn zó leuk! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:58

Haha, wat ziet dat er grappig uit! _O- <3
Katten doen altijd heel stom als ze wat aankrijgen, dan denken ze dat ze niet meer kunnen bewegen en vallen soms ook stijf om.. :x
Ik denk dus ook dat het wennen is. :j
Een te grote trui is niet handig want dan raken ze met hun achterpootjes in de knoop, het moet om het middel wel strak zitten.
Je kunt ook zelf iets maken op de radiator waar die op kan liggen...onze kat ligt altijd gewoon zo op de kachel te bakken.. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:00

spicegirl schreef:
op MP, en anders heb ik het adres wel, kan je kattentruitjes bestellen. geloof ik 9 euro voor een trui, dus valt wel mee..

9 euro ?
Vind ik best veel eigenlijk voor zo'n klein ding :o

Ik doe het gratis, hoor, voor Ollie <3

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:03

niet vergeleken met een hondenjasje, of paardendeken..

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:05

Shirley schreef:
Wat lief!

Ook superlief dat je Ollie zo'n fijn tehuis hebt gegeven.

Ik snapte niks van de topictitel, dus even verder gekeken. Helemaal geweldig die foto van Ollie met trui. Had echt tranen van het lachen (hoop niet dat Ollie nu denkt dat ik hem uitlach...). Verheug me al op foto's met nieuwe truien :)

Ik heb geen ervaring met katten en truien. Hier gewone HTK-katten. Hun favoriet is een hondenbed (zo'n kussen met piepschuimkorrels) voor de verwarming. Daar verdwijnen ze bijna in. Nou ja en een mensenbed natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door koeke op 23-03-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 16:05

MirandaFuego schreef:
Haha, wat ziet dat er grappig uit! _O- <3
Katten doen altijd heel stom als ze wat aankrijgen, dan denken ze dat ze niet meer kunnen bewegen en vallen soms ook stijf om.. :x
Ik denk dus ook dat het wennen is. :j
Een te grote trui is niet handig want dan raken ze met hun achterpootjes in de knoop, het moet om het middel wel strak zitten.
Je kunt ook zelf iets maken op de radiator waar die op kan liggen...onze kat ligt altijd gewoon zo op de kachel te bakken.. :+

Nou zo'n hangmandje is misschien wel handig. Moet alleen niet te hoog zijn want Ollie vindt springen best wel lastig. Ook zonder trui :=

Shirley schreef:
spicegirl schreef:

9 euro ?
Vind ik best veel eigenlijk voor zo'n klein ding :o

Ik doe het gratis, hoor, voor Ollie <3

Je bent lief!!!!