Mag je een kat vangen in een kattenval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:53

jiehaaa schreef:
Men neme de buren een dagje mee naar het safaripark. Beloof ze koffie en appeltaart als ze plaatsnemen in de bench die je hebt klaargezet op een mooi groot stuk grasland. Doe het deurtje dicht zodra ze een hap appeltaart hebben genomen. Laat vervolgens de leeuwen van het safaripark los. Dat zal ze leren voor de toekomst.

(Je zou het bijna willen uitproberen..........)

Dit vind in wel een hele goede _/-\o_ :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:57

pff wat een rare lui die buren. volgende x moet je filmpje maken fotos zeggen dat de honden er bij zitten maar je kunt vaak niet zien of ze bijten(wel stiekem filmen ) met filmpje zie je het duidelijke.

Sanne100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 14:00

Ik ga het netjes oplossen. Ik was alleen even zo boos om dat ik er met mijn verstand niet bij kon hoe ze het in godsnaam in hun hoofd konden halen om dit te doen.

xTammyy

Re: Mag je een kat vangen in een kattenval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:04

Ik zou het de volgende keer proberen te filmen, is nog sterker dan fotomateriaal. Ik hoop dat je je buren het bij kan brengen dit niet meer te doen!

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:08

Juridisch gezien kan de eigenaar van de kat aangifte van vernieling doen. Klinkt misschien raar maar de kat is volgens de wet een "goed".
Omdat het zulke vreemde mensen zijn, die buren van jou, zou ik me tegenover hun op de vlakte houden. Je kunt de eigenaren van de kat wel melden dat je getuige bent geweest en dat je bereid bent een verklaring af te leggen bij de politie.
De politie kan een aangifte opnemen en de eigenaren van de kat kunnen de dierenartskosten verhalen op de (m.i. gestoorde) buren.

Ik weet niet hoe het zit met het plaatsen van een vangkooi op je eigen terrein.

Walgelijk dit soort praktijken, dat doe je zo'n beestje toch niet aan _-:( .
Als de katten van de buren mijn tuin weer eens als kattentoilet gebruiken (dat doen ze schijnbaar graag...) en ik zie het dan krijgen ze een fikse spuit water over zich heen....niet dat het helpt hoor, meestal spuit ik mis of ben ik te laat (waar is de plantenspuit?). Maar het lucht wel op als het een keertje raak is }> En dan nog blijven ze gezellig terugkomen want mijn tuin is kennelijk niet alleen zeeer geschikt als toilet maar doet het ook heel goed als zonneweide, vogeluitkijk, slaapplek etc. Ook als mijn hond in de tuin is.....die blijft lekker luieren en trekt zich er niets van aan. Tsja.... 8-)
Er zijn ergere zaken waar ik mij druk over kan maken