Radeloos, wat moet ik met onze kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Radeloos, wat moet ik met onze kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:20

Zolang je nog geen herplaatsing oplossing hebt zou ik toch eens beginnen met iets geven tegen de stress.
Zylkene is een goede optie, misschien wat feliway ophangen in de kamer.
Of overzetten op het Calm dieet van royal canin, daar deed mijn autistje het ook heel erg goed op bij de verhuizing en bij inbreng van een nieuwe kat :)
Waarschijnlijk heeft hij hier wel baat bij, en als hij wat rustig wordt dan worden jullie ook rustig en overzie je de situatie iets helderder dan nu denk ik.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:21

Jouw pension zou denk ik best een prima oplossing zijn en een kat is best flexibel en kan zich goed aan passen. Er zijn zoveel katten die herplaatst worden ook op mindere plekken dan ze waren gewend. Misschien kun je er zijn mandje zetten, zijn kattenbak en eetbakjes dan heeft ie tenminste iets vertrouwds.
Helaas zijn er op mijn pension inmiddels teveel katten ( word ie niet geaccepteerd ) maar anders zou ik zeggen breng hem hier.
Dat laatste was synisch bedoeld en ik vind dat een misselijke streek. Het is wel effectief gebleken want zelfs met chip heb ik nooit meer iets van hem vernomen !

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:22

Inez ik weet in wat voor een moeilijke situatie je zit. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Je hebt al zoveel geprobeerd om die kat beter te krijgen. Dat die een keer kotst tja dat doen ze allemaal wel eens maar zoveel dat moet toch ergens vandaan komen. Maar je hebt al een schrokbak geprobeerd allerlei soorten voer enzo.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:25

Als nog naar je zus is geen optie? Uiteindelijk si het haar kat en haar verantwoordelijkheid.
Ik snap dat je liever een nieuw huisje voor Rocky zoekt, omdat de komst van een kindje ook voor hem voor veel stress zal zorgen, maar als je de babykamer gewoon afsluit, zodat hij niet zonder toezicht bij de baby kan komen is er toch níet zo'n probleem?
Tuurlijk is het vervelend en zielig dat het diertje zo braakt, maar jullie hebben het al zo laten onderzoeken, ik denk niet je er nog veel meer aan kan doen.. Misschien eits tegen de stress en alles zoveel mogelijk hetzelfde houden.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:27

Het klinkt idd als stress allemaal, misschien is het bij jullie thuis ook erg druk, ik bedoel dat jullie luidruchtig met elkaar omgaan zeg maar....

Misschien bij een ouder echtpaar zonder kinderen en die wel een tuin hebben....
Ik hoop wel dat jullie iets vinden en zo niet wat dan?

Asiel is ook erg druk en wordt dan een kooi -:(- omdat hij niet met andere katten kan....

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:51

Inderdaad, probleem naar zus doorschuiven.
Hebben julie geen tuinhuis waar ze in kan ?
Ergens anders plaatsen lijkt me niet voor de hand liggend. Er zullen niet veel liefhebbers zijn om zo'n kat te adopteren. Ja, misschien op een boerderij. Assiel, ja maar daar zal ze ook niet vlug een nieuw baasje vinden. Waarschijnlijk gaat ze daar een spuitje krijgen (sorry het klinkt hard, maar is wel werkelijkheid).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:57

Ik lees niet eens het hele topic. Zwanger, kind op komst en nu moet de kat weg.....triest!
Katten spugen zo vaak en heel makkelijk, ik heb er 4 gehad allemaal oud geworden en allemaal kotste ze regelmatig. Jammer dat er nu ineens geen plek meer is voor de kat........

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:04

Paperboy schreef:
Ik lees niet eens het hele topic. Zwanger, kind op komst en nu moet de kat weg.....triest!
Katten spugen zo vaak en heel makkelijk, ik heb er 4 gehad allemaal oud geworden en allemaal kotste ze regelmatig. Jammer dat er nu ineens geen plek meer is voor de kat........

Lees dan eerst het topic maar!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:06

Paperboy misschien moet je het topic wel eens even helemaal lezen voordat je zomaar wat begint te roepen. De kat kost niet 1x per dag maar gewoon 4x per dag. Kan nauwelijks nog miauwen. En de kat is ook niet te vertrouwen kan zo in 1x uithalen enzo.

Als de kat te vertrouwen is en het kotsen naar 1x per week ofzo gaat dan zal TS de kat gewoon graag willen houden. Ze heeft al zoveel geprobeerd niks helpt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:09

Anoniem schreef:
Jij woont nog thuis en je bent 19 jaar oud. Is het een bewuste keuze geweest om aan kinderen te beginnen? Want je situatie klinkt niet echt ideaal.

Sowieso vind ik het raar dat nu pas de kat een probleem is. Een mens is 9 maanden zwanger. Dus je had 9 maanden de tijd om na te denken over hoe je bepaalde dingen gaat aan pakken. En er nu een probleem van maken is erg raar vind ik.
Ook vind ik het oneerlijk tegen de kat, Katten kotsen nou eenmaal af en toe. De ene meer dan de ander maargoed. Idd ander voer kan een oplossing zijn. Maar dat kotsen is nou eenmaal wat ze doen.
Van huisdieren word je huis gewoon vies, dat is gewoon zo.

Waarom is de kat niet met je zus mee gegaan?
Verder is je enigste optie nu kijken of iemand hem wil hebben. En anders zien hoe het gaat. Of zelf verhuizen.

de eerste zin is hier niet van toepassing en helemaal jou zaken niet.

ts is het geen epilepsie,

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:54

Als een kat zo ziek waarom doe je hem dan in godsnaam weg? Oja omdat het te druk is voor de kat als de baby er is. Sorry hoor maar dit is echt zo'n onzin, kat went echt wel aan een baby. Hij zal sneller wennen aan een baby dan aan een nieuw huis. Er komt een baby en de kat is nu vies, daarom moet hij weg..... Wees gewoon eerlijk en zoek een goed tehuis voor dit dier!!

Maar ik zal het verder laten rusten, ik wordt namelijk zelf kotsmisselijk van dit soort topics!!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:55

Paperboy schreef:
Als een kat zo ziek waarom doe je hem dan in godsnaam weg? Oja omdat het te druk is voor de kat als de baby er is. Sorry hoor maar dit is echt zo'n onzin, kat went echt wel aan een baby. Hij zal sneller wennen aan een baby dan aan een nieuw huis. Er komt een baby en de kat is nu vies, daarom moet hij weg..... Wees gewoon eerlijk en zoek een goed tehuis voor dit dier!!

Maar ik zal het verder laten rusten, ik wordt namelijk zelf kotsmisselijk van dit soort topics!!

We leven nou eenmaal in een maatschappij waar zelfs dieren verworden zijn tot wegwerpartikelen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:01

Zit er geen kattenopvang in de buurt? Kat in nood bijvoorbeeld vangt ook katten op die worden geplaatst als het kan maar er zitten ook oudere/zieke katten, is net even anders dan het asiel..
Schuif je kat bij je zus door de deur vind ik geen oplossing, als ze de kat niet wil en het haar niet boeit houd zij hem ook niet, dus dan dump je hem bij je zus, die doet hem weer weg en de kat zit in de stress, lijkt me niet gezond voor hem..

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:11

Het klinkt alsof je er zelf best wel doorheen zit mbt de kat?
Heb je niet een rustige kamer waarin de kat zich terug kan trekken als er bezoek komt? En verder uit de buurt van de babykamer houden. En inderdaad Feliway proberen. Is de kat ook mager of valt hij af? Als dat niet het geval is zou je kunnen proberen de kat kleinere porties eten te geven. Misschien eet hij teveel?
Is houden echt geen optie dan dan heb je nog maar een paar keuzes die waarschijnlijk geen van alle ideaal zijn (ze zullen allemaal stress voor je kat opleveren, maar daar moet je je dan bij neerleggen). Denk dan aan toch bij je zusje achterlaten, asiel, marktplaats of op een andere manier een baasje vinden. Maar ik denk dat niemand hier echt DE IDEALE OPLOSSING heeft. Dus zal je je toch bij een mindere optie neer moeten leggen. Overleg evt ook met de dierenarts.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:45

Paperboy ik word ook gek van zulke reacties en mensen hier op bokt. Die maar de helft lezen en dan al een woordje klaar hebben. Bah.
Het is niet eens haar kat maar dat had je gelezen als je het topic gelezen had

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:47

Okay zo kan 'ie wel weer. Kom op mensen, back on topic. Het is weekend hoor, relax zeg.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:50

Paperboy schreef:

Misschien word je minder misselijk als je een stopt met draaien en de moeite neemt om het hele topic te lezen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:00

InezFlip schreef:
Nee lost idd niks op maar ik denk al maaaaaaaaaaanden naar wat moet ik doen!? Maar er komt geen oplossing. En ik heb al genoeg aan mijn hoofd.
erg kort door de bocht:
na het asiel brengen, afstandkosten betalen, en de kat is weg, vind wel een nieuw huisje.

wel een rot situatie.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:26

Ga niet eens meer op alles in, wat sommige mensen al zeggen ik denk idd dan ook dat het stress is. Kat is meerdere malen gezond verklaard.

Asiel heb ik gebeld die wil hem niet.............

Paperboy jammer dat jij dat allemaal zo makkelijk via de computer durft te zeggen. Simpel he, had je het ook op die manier recht in mijn gezicht durven zeggen? Zo ja dan praten wij weer veder.

Ik heb fantastisch nieuws, Rocky heeft een huisje gevonden. Hier in de buurt we mogen hem nog opzoeken. Ik denk dat dat hem zeker goed gaat doen.

Bedankt voor het meedenken mensen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:41

fijn dat het zo is opgelost, altijd beter dan het asiel.

zit dat asiel nu al zo vol?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:47

gelukkig maar voor de kat, misschien nu bij iemand die er wel helemaal voor gaat. Ik heb wel het topic doorgelezen en vind het eerlijk gezegd ook maar een flauw gedoe. Een kat die er al zoveel jaren is wegdoen? Een echo te duur, andere mensen moeten het maar zien? Raar hoor, wist je trouwens dat sommige kindjes ook alle voeding teruggeven het eerste jaar?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:07

Inezflip, waarschijnlijk zijn de meeste mensen in het gebruik wel aardig hoor! Onaardig doen en oordelen gaat zo makkelijk vanachter een pc :? Fijn dat je alsnog een plek voor je kat gevonden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:13

Fijn dat je een adresje hebt. Wij waren hier ook al even aan het overleggen of we je dat gingen aanbieden ( wonen ook in Deventer, veel ervaring met lastige katten). Fijn dat je zo snel een plekje vond ( wij hebben nog twee zulke katten die afgestaan zijn)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:40

Oh das fijn dat je een adresje hebt gevonden! Misschien ook handig om aan te geven dat het overgeefprobleem waarschijnlijk stressgerelateerd is, kunnen ze zelf kijken wat ze er mee willen doen.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:42

Oh gelukkig heb je wat kunnen vinden en mazzel dat het asiel niet wilde O:)

Wil je ons op de hoogte houden hoe het bij zijn nieuwe baasje gaat :D