Helllp hond heeft chocola geéten!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helllp hond heeft chocola geéten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:34

Vreemde dierenarts.. Ik heb zelf 1 keer geprobeerd om mijn hondje te laten braken door mijn vinger in haar strot te steken, (had 800 gram smuldier opgegeten terwijl ze maar 90 per dag kreeg) toen ik belde werd mij ook meteen gevraagd hoe ik dat had geprobeerd en was ze blij dat ik het niet met zout had geprobeerd.

Daarnaast hebben wij met EHBO voor de dierenambulance ook de manieren van braken besproken en zout werd echt afgeraden omdat ze daar idd goed ziek van kunnen worden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:56

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:58

Mijn hond heeft wel is met sinterklaas perongeluk 2 chocoladeletters van tafel gepakt en rustig opgegeten. Zij is toch 17 jaar geworden, dus zo erg is het denk ik niet, of wij hadden geluk.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:02

kriistellx schreef:
Mijn hond heeft wel is met sinterklaas perongeluk 2 chocoladeletters van tafel gepakt en rustig opgegeten. Zij is toch 17 jaar geworden, dus zo erg is het denk ik niet, of wij hadden geluk.. :)

Dat laatste waarschijnlijk..

Ik snap echt niet dat mensen zeggen oh mijn hond heeft het ook op dus het valt wel mee, of mensen die doodleuk zeggen dat het vaker gebeurd dat hun hond het binnen krijgt, dan ruim je het dus niet goed op.
Die mensen kunnen dat roepen tot er een keer komt dat het wél fout afloopt, dat risico moet je niet willen nemen.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:06

Naar DA ermee! Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. Die van ons was er bijna geweest!

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:07

E weeft 25 kg en had klein beetje choco pindas op, per ongeluk bak gevallen en paar net gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:08

jst_lyske schreef:
Naar DA ermee! Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. Die van ons was er bijna geweest!

Anders lees je het topic even door..

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 03:05

Nou het is inmiddels 3.05uur maar gelukkig zie ik niets anders aan flapppie <3 ala Kyran, dus het zal waarschijnlijk wel goed gaan. Kyran eet en drikt goed en zijn ontlasting is normaal , hij spuugt niet en is gewoon zoals altijd lui en vrolijk.

Dus dat zal wel goed gaan pfjoeeeeeeeei ik zat wel effe in de stress van morgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:41

ankep schreef:
Ik lees dat iedereen zegt dat braken met zout niet mag, maar is een advies van mijn dierenarts. Die geeft aan dat ze het zout ook gelijk weer uitbraken en het dus niet of nauwelijks in de spijsvertering terecht komt. Volgens mijn dierenarts is het zelfs beter dan het braken door spuiten, omdat de hond dan nog lang probeert te braken terwijl er niks meer in de maag zit. Dat is uitermate onprettig is voor de hond.....
Maar goed meer mensen, meer meningen....

1 theelepel voor een klein hondje kan fataal zijn, 2 theelepels voor een 20kg hond en dan kan het net zo goed gebeurd zijn. nogmaals als niet alles wordt uitgebraakt, dan kunnen ze vergiftigd worden en doodgaan als gevolg