Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lianne86 schreef:Genoeg tips gehad over "uitproberen", maar neem alsjeblieft geen kat als je niet zeker weet of het goed gaat! Je ziet zo veel katten die weg moeten omdat het baasje toch te allergisch is, maar mensen het toch proberen etc. En dan moet je ook nog eens afscheid gaan nemen van het beest...
Colway schreef:Maakt langharig en kortharig dan zo veel uit? Als ik naar honden kijk verharen langharige honden juist vaak weer minder dan de kortharige. En sowieso heeft het veel eerder met huidschilfers te maken toch? (of een eiwit in die huid?)
superwoman schreef:Dat hangt dus van je allergie af. Langere haren zijn vaak zachter en voor mijn moeder over het algemeen beter.
De stugge varkensharen (waar nog wel eens borstels van zijn gemaakt) zijn vreselijk voor haar.
Amaris schreef:mja fargo, maar hoe luchtiger hoe makkelijker huidschilfers wegdwarrelen, waar ze door lange haren wellicht nog wat vastgehouden worden.
Het is gewoon niet te zeggen. De een is allergisch voor dit, de ander voor dat.
fargo schreef:Ik vertelde dat ik slecht tegen zwartharige katten kan en toen zei ze nu je het zegt daar zit wel wat in, dat is vaak een andere structuur, prikt meer als het in je kleren of op je zit (zei zij) en houdt ook meer stof vast..
Kat vond het niet erg, was het wel gewend, en vrienden konden testen of ze kat konden hebben qua allergie.