Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:59

Owwww leuk dit!!!! Mag ik me hier ook melden? Wij hebben drie BC's en we doen met ze alledrie agility :))
Dit is de hond waar ik altijd mee heb getraind en wedstrijden mee heb gelopen, en die 2 keer Nederlands kampioen is geweest :))
Cleo <3
Afbeelding
Cleo is nou te oud(11 jaar) om wedstrijden mee te lopen en daarom trainen we er alleen maar nog mee :) Ikzelf ben echt een wedstrijdloper dus mijn broertje traint nu met haar, voor de lol ;) en ik kreeg een nieuwe uitdaging, Happy <3
Happy is een mishandeld hulphondje geweest en wij moesten proberen haar het vertrouwen terug te geven. In het begin deed ze niks voor ons en keek ze een andere kant op als we aan haar vroegen om te gaan zitten. Ze was al haar haren verloren van de stress, het was echt heel zielig. Ik ben spelenderwijs met haar aan de gang gegaan en na een tijdje was ze wel zover om echt iets te gaan doen *\o/* Want een BC mag je niet stil laten staan, die gaan aan je interieur beginnen :') Dus ik ben met Agility begonnen. Dat ging heel goed en nu hebben we al drie onderlinge wedstrijdjes gehad met haar, en dit jaar of volgend jaar ga ik echt beginnen in de FHN :)) Mijn broertje doet met Happy op zijn tijd een keer een traininkje frisbee, met mijn moeder. Ik ben niet van de frisbee, ik doe alleen agility met Happy en doggydance met Yentl , en Agility dan heel uitgebreid.
Happy <3
Afbeelding
Ikke en mijn toppertje <3
Afbeelding
En dan nog de hond waar mijn moeder mee traint, Yentl <3 Ik doe met Yentl ook wel eens lopen en ik leid haar in de vorm van spelen op tot hulphond(dingen van tafel pakken, licht aan/uit, afstandsbediening pakken, telefoon pakken, zakdoekjes pakken als iemand niest ) Ook leer ik Yentl verschillende kunstjes en soms breid ik die uit tot een echte DoggyDance
Met Yentl wordt ook zo nu en dan Frisbee gedaan, door mijn moeder :))
Afbeelding
Afbeelding

Zoooo dat was ff een lappie tekst :') Ik hoop dat je genoeg weet van mijn hondjes en hopelijk mag ik meedoen :j

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:40

Tuurlijk mag je mee praten! en wat ontzettend leuk zeg!
En 11 jaar en nog zo trainen! knap hoor!!
blijft die goed fit van.
En wat een mooie hond zeg <3

Ik liep net ff met mn hond,elke morgen even naar een weiland waar ze in kan uitrazen van de nacht slapen haha.
En stond daar paaltje met balk erover zeg maar.. Soort hindernis..
Weet niet hoe ik dit moet uitleggen :') maar hij was behoorlijk hoog..
En ik dacht kijk is even of ze er over heen wil springen.. en ik wijs er na en zonder twijfel mega sprong er over!
En terug ging ze er automatisch weer over heen..
En daarna begon ze als gek rondjes te rennen Ze werd er helemaal dol van.. Geloof dat ze het wel leuk vond.. :')
Dat kan nog leuk worden straks!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:54

rakkertjuuhh schreef:
Tuurlijk mag je mee praten! en wat ontzettend leuk zeg!
En 11 jaar en nog zo trainen! knap hoor!!
blijft die goed fit van.
En wat een mooie hond zeg <3

Ik liep net ff met mn hond,elke morgen even naar een weiland waar ze in kan uitrazen van de nacht slapen haha.
En stond daar paaltje met balk erover zeg maar.. Soort hindernis..
Weet niet hoe ik dit moet uitleggen :') maar hij was behoorlijk hoog..
En ik dacht kijk is even of ze er over heen wil springen.. en ik wijs er na en zonder twijfel mega sprong er over!
En terug ging ze er automatisch weer over heen..
En daarna begon ze als gek rondjes te rennen Ze werd er helemaal dol van.. Geloof dat ze het wel leuk vond.. :')
Dat kan nog leuk worden straks!

Tnxx leuk!!!

Haha als ie het zo leuk vind lekker een keertje gaan trainen, of gaan kijken(of ga je dat al doen :P )

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:03

Ze is nog geen 1 :) In mei word ze 1 jaar.. Dan mogen we beginnen! *\o/*

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:06

Shaya_ schreef:
Dit zijn overigens mijn 2 toppers!
Happy Feet
[ Afbeelding ]
Jade van 't Vlassenhout
[ Afbeelding ]

volgens mij ken ik deze? CL??

xAlice

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:08

Ik heb eergisteren op de puppycursus een sprongetje met haar gemaakt. Noëlle vond het heerlijk en ik vond het ook wel leuk om te doen. Het probleem is alleen dat ze heel klein is (Malteze) dus ben bang dat ik het later niet echt ga op pakken..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:11

Ik stel me ook maar even voor. Ik train sinds 2 jaar ongeveer nu met mijn boxer. Sinds dit jaar ook begonnen bij een andere club omdat deze wel het hele jaar door trainen en aangezien mijn toenmalige trainingsplek tijdelijk stopte ivm conditie van het terrein.
Wij doen het niet voor wedstrijden maar puur voor bezig te zijn. Helaas is bij haar de moeilijkheidsgraad voor mij dat ze de ene keer gaat als een speer en ik dus alle zeilen bij moet zetten om haar bij te houden en de andere keer loopt ze voor geen meter door. we zijn er nog steeds niet achter wat het is helaas.

Afbeelding
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:12

Ik heb met onze Taro sport en spel gedaan. We vonden het echt meer dan leuk! Maar helaas gingen ze daar niet verder. Ik zou nog steeds verder gaan zoeken, maar dat is er (nog) niet van gekomen :o
Taro vindt het echt zo gaaf om te doen! (helaas geen foto's) Zijn broer daarintegen, krijg je met moeite over 1 hindernisje heen en dan gaat hij zitten en kijkt je aan 'DIT MOET LEUK ZIJN?!?!?' :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:16

Hallo! Kan ik me hier ook melden? Ik ben Lieke 11 jaar en heb 2 honden cha cha Duitse herder en gitou picardische herder. Ik heb met cha cha vooral gesprongen maar dat kan nu niet meer. Gitou doe ik nu de beginselen mee op cursus. Ik train niet op een club en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren want daar heb je je a diploma nodig en gitou vind dat helemaal niet leuk dat gehoorzaamheid op een veld omdat je dan zo lang moet luisteren en wachten. Ik krijg voor mijn verjaardag agility spullen en dan gaan we echt parcourtjes doen. Ik heb nu geen foto's want op mijn iPod doet tinypic het niet.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:22

Geen les?? Hm, apart.
Overigens hoef je niet overal gehoorzaamheid te hebben.
Mijn Happy heeft geen gehoorzaamheids cursus gehad en mag gewoon op vele plaatsen trainen zolang je hond niet vals is naar andere en luisterd.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:28

Shaya_ schreef:
Geen les?? Hm, apart.
Mijn Happy heeft geen gehoorzaamheids cursus gehad en mag gewoon op vele plaatsen trainen zolang je hond niet vals is naar andere en luisterd.

Heee jij was toch het bazinnetje van de mannelijke Happy :') (PB ;) ) Geinig om jou hierzo tegen te komen :j

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:32

Ik vind het wel erg leuk. Maar helaas luistert mijn hond los heel slecht. Ze springt wel overal overheen en doorheen als ik het haar vraag. Op de hondenschool springen we af en toe door hoepels, met voorpootjes op bal en over krukjes lopen dat vind ze geweldig.
Ik wil thuis graag gaan trainen en ben daarom ook benieuwd waarom die van zooplus niet goed zijn. Het zaln iet snel gaan want ik kan zelf niet rennen. Dus 1 hindernis per keer oefenen
Laatst bijgewerkt door magriet op 22-03-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:33

Het is jammer genoeg dat ik niet kan rennen want ik vond het altijd een leuke sport. Heb het vroeger gedaan met een sheltie en een Cavalier en geloof het of niet de Cavalier was de beste die vond het geweldig.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:35

Nee zitten 2 clubs bij ons die voor ons bereikbaar zijn maar daar moet je gehoorzaamheid a bij de ene en a en b bij de andere hebben voor agility. Mijn hond beeft wel puppy en jonge honden gedaan. We deden eerst een andere cursus maar daar gaan we waarschijnlijk stoppen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:43

Applelover schreef:
Shaya_ schreef:
Geen les?? Hm, apart.

Heee jij was toch het bazinnetje van de mannelijke Happy :') (PB ;) ) Geinig om jou hierzo tegen te komen :j

:j Klopt!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:46

Haha toevalligg, leuk dat je ook agility doet, dat wist ik geloof ik nog niet :P

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:48

Met mijn Happy nu bijna 1,5 jaar en met Jade pas net begonnen.
Happy heeft vorig weekend zijn 1e landelijke wedstrijd gelopen en op de Jumping onze 1e U'tje gehaald!
Maar poeh, wat was hij weer snel :=

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:00

Ik doe met mijn Friese Stabij mee
Ook wedstrijden zit in de A klasse met hem
Hij doet het echt super vind het ook geweldig leuk om te doen
Alleen vind ik 65 cm te hoog voor hem
Hij wordt 15 okt 7 dan mag die naar de debutanten
Dat gaan we ook doen mag die weer wat lager springen, zo blijft het voor beide leuk

Tjipke is niet snel, dat is het vrouwtje ook niet
En soms lekker eigenzinnig (Stabij)
Maar het gaat om de lol wat je er in hebt
Reken maar dat we dat hebben
Als ik een keer op een 8e plaats eindig hebben we heel goed gelopen en kan mijn dag niet meer stuk

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:37

Ik had thuis nog iets van een tent gedeelte liggen waar je door kan kruipen.. Dacht hee dat kan ik wel als tunnel ff gebruiken,kijken of ze er door heen durft..
Maar ik wees 1 keer er onder door en liep er meteen al door.. Ze vind het niet eng dus :)
Ze ging er zelfs in liggen later haha

Afbeelding

Let niet op die zwarte poten.. Typisch golden :')

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:38

joyce83 schreef:
Ik stel me ook maar even voor. Ik train sinds 2 jaar ongeveer nu met mijn boxer. Sinds dit jaar ook begonnen bij een andere club omdat deze wel het hele jaar door trainen en aangezien mijn toenmalige trainingsplek tijdelijk stopte ivm conditie van het terrein.
Wij doen het niet voor wedstrijden maar puur voor bezig te zijn. Helaas is bij haar de moeilijkheidsgraad voor mij dat ze de ene keer gaat als een speer en ik dus alle zeilen bij moet zetten om haar bij te houden en de andere keer loopt ze voor geen meter door. we zijn er nog steeds niet achter wat het is helaas.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw gave fotos!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:39

xAlice schreef:
Ik heb eergisteren op de puppycursus een sprongetje met haar gemaakt. Noëlle vond het heerlijk en ik vond het ook wel leuk om te doen. Het probleem is alleen dat ze heel klein is (Malteze) dus ben bang dat ik het later niet echt ga op pakken..

Bij mij op de club doen ook jackrussels enz mee.. Dus denk niet dat grote uit maakt :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:44

Ben wel eens bij wedstrijden wezen kijken, en daar waren ook meerdere border terriers!
Onze taro is een shiba. Ook niet het grootste ras :D Hij sprong de boarder collie bij ons op de club eruit (tot grote ergenis van het baasje }> )

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:01

Grootte maakt inderdaad niet veel uit. Daarom zijn er niet voor niets 3 hoogtes qua grootte.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:45

Er zijn indd 3 wedstrijd hoogtes, daarbij ligt het er ook maar net aan waar je wedstrijden loopt. Er is een federatie waar je standaard 10 cm lager springt dan bij de fhn.
Je hoeft zelf niet snel te zijn om je hond snel door een parcours te helpen. Maar dan moet je wel trainen op werken op afstand. Ik zelf zal hier ook naartoe moeten gaan uiteindelijk.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:03

Ik train ook de agilty met 2 poedels.
1 van 8 jaar en mijn andere die vandaag 1 is geworden.
We hebben nu 3 weken geen les vanwege pasen.

Is er iemand die in almere woont??