Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Believe schreef:
Niet echt geschikt voor beginners.
Ga je eerst verdiepen in rassen.
.jst_lyske schreef:Ik zou gaan voor een hond die weinig beweging nodig hebben. Jack russels ofiets dergelijks. Zeker geen retrievers, apporteerders, stabij, drenten, jachthonden, etc. Stuk voor stuk honden die minstens 2 uur beweging nodig hebben per dag!
jst_lyske schreef:Ik zou gaan voor een hond die weinig beweging nodig hebben. Jack russels ofiets dergelijks. Zeker geen retrievers, apporteerders, stabij, drenten, jachthonden, etc. Stuk voor stuk honden die minstens 2 uur beweging nodig hebben per dag!
Sting schreef:Er zijn zóveel hondenrassen, zowel klein als groot. Sommige kleine honden hebben ontzéttend veel energie, anderen vinden het wel prima als het rustig aan gaat. Kan je niet eens in de buurt een rondje wandelen, mensen met honden aanspreken en informeren wat handig is?
De hond uit je laatste linkje zal een superlief dier zijn, maar voor mensen die geen ervaring hebben met het ras zou ik voorzichtig zijn...
Wat is je doel met de hond? Gezellig eindje wandelen, los of aan de riem, cursussen/behendigheid, waaks of juist niet, sociaal of beetje gereserveerd van karakter? Natuurlijk verschilt het ontzettend per hond, maar toch zijn er bepaalde dingen die wel per ras naar voren komen.
@Jst lyske: Jack russels hebben geen beweging nodig? Eh... ben ik het niet mee eens....
Veel mensen denken dat asielhonden moeilijke honden zijn, maar dat hoeft echt niet zo te zijn!

Maar ik wilde mijn teckel niet terug brengen, want hij is geweldig
Mijn vorige teckel kwam uit dezelfde lijn, dus ik wist ook wat ik kon verwachten.
Ik kreeg er wel 1 als kind, maar mijn ouders hadden al teckels.