Zelf konijnenren ontwerpen&bouwen, tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zelf konijnenren ontwerpen&bouwen, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:55

Ik ben voor een hekwerk gegaan , werk prima voor me!

Afbeelding

Er meot nog veel gebeuren maar voor 2 is het ruim zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:57

Ik heb een ren van 4 bij 4 meter. En 1.80 hoog :) En als dak golfplaten. Zodat de pruimen niet door het gaas vallen. Dus dieren zitten droog en zomers volledig in de schaduw. De ren is helemaal betegeld.

Helaas heb ik wel een slot op de deur. Omdat iemand zo grappig vind om de konijnen te laten ontsnappen. En toen ik ze nog niet gecastreerd had, de rammen bij de voedsters te plaatsen. Of gewoon hokken slopen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 15:29

Ziet er goed uit takkie_muis! Maar dat zal wel flink duur zijn ben ik bang?
Love_western, beetje jammer dat soort mensen. Zo hoog lijkt me ideaal, maar dat is me iets teveel werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:24

Is idd jammer. Maar moest hem sowieso afgesloten hebben voor de katten hier.
En kan er nu mooi recht in op staan. Dus is makkelijker met schoonmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:06

imd schreef:
Ziet er goed uit takkie_muis! Maar dat zal wel flink duur zijn ben ik bang?
Love_western, beetje jammer dat soort mensen. Zo hoog lijkt me ideaal, maar dat is me iets teveel werk.
Ze moesten ver weg komen maar in de buurt bij mij was het veel duurder , uiteindelijk 100 euro bezorgen en de hekken 254 euro echt spotgoedkoop vergeleken met de andere offertes die ik had :) (omgeving schiphol , dan naar het noorden :=)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:12

Ik heb zelf deze ren:
http://www.dierenverblijf.com/konijnenh ... 3-kt9.html
En even een oude foto van de ren, inrichting is nu heeel anders:
Afbeelding

Ik heb er een dubbel hok aan.... waar ze vrijwel nooit inzitten maar wel lekker aan hebben zitten eten. Zo min mogelijk hout gebruiken is the key. :+

Ik denk dat zo'n ren wel een fijne basis is met een schuilhok erin en een afgedekt stuk, ik weet niet of je midden/langharige konijnen hebt, maar konijnen vinden slecht weer vaak niet erg, maar krijgen er wel veel klitten van.
Aan de ene korte zijde zit een deurtje, aan deze zijde die je hier ziet niet, maar je kan hem wel omhoog klappen, zodat je een grote uitgang hebt. En als je daar dan nog een stuk ren aan bouwt, op het zand/modder/gras, ik denk dat je dan hele tevreden konijnen hebt :D En met bagger weer kan je ze dan ook van de blubber af houden.

Helaas moeten mijn konijnen dit jaar waarschijnlijk inkrimpen aangezien ik op mijzelf ga, gelukkig zijn ze hun jeugdigheid al een tijdje voorbij.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:06

imd schreef:
Die is ook mooi! Die stenen aan de rechterkant, liggen die met een speciale reden op die plek?

Jep, hok stond net op zijn plaats en de stenen eronder moesten nog verlegd worden. Deze lagen er nu ter bescherming dat ze niet gingen graven. Nu hebben we in die hoek een zandbak voor ze gemaakt. Vinden ze echt heerlijk.

Van de winter hebben ze onder het hok, linksachter op de foto, het hooi uit het binnenhok gesleept en daar neergelegd zodat ze als nog buiten kunnen zijn. Ook met de erg koude nachten!