Hamster schreeuwt ineens heel hard, wat betekent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:53

het is gewoon zo raar dat hij nog nooit zo is geschrokken (of wat het ook is) terwijl ik niks raars deed. Ik probeer het vanavond laat nog wel een keertje, hij slaapt nu weer geloof ik.
bluh wat is dit naar zeg.
of stel ik me nu aan :P

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:54

leeneliefje schreef:
het is gewoon zo raar dat hij nog nooit zo is geschrokken (of wat het ook is) terwijl ik niks raars deed. Ik probeer het vanavond laat nog wel een keertje, hij slaapt nu weer geloof ik.

Snap dat je schrok maar denk dat je hamster gewoon heerlijk aan het dromen was en niet gestoord wilde worden

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:54

Esmee_98 schreef:
leeneliefje schreef:
even voor de duidelijkheid, ik heb niet aan de kooi staan schudden! Maakte gewoon de klep open!

Dat staat toch echt in je OP ;)
Toen ik aan de kooi rommelde ;)

er staat ook achter, (klep open etc)
dus lijkt me vrij duidelijk: ik deed de klep open, en dat maakt geluid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:55

Roverrr schreef:
Jongens die hamster zal het heus wel gewend zijn dat de kooi lawaai maakt als je hem open maakt, ik vind het een beetje flauw dat jullie doen alsof die hamster door elkaar geramd is.

Ging die ook op zijn rug liggen? Ik heb in de dierenwinkel regelmatig gehad dat wanneer je een hamster pakt die zich bedreigd voelde en op zijn rug ging liggen schreeuwen, soort hoge schelle toon zegmaar.
Het zou best kunnen dat die zo diep lag te slapen dat die zich aangevallen voelde als het ware.

Wij zijn ook gewend aan geluid, maar als je in een bepaalde fase van je slaap zit. En iemand maakt dan geluid, kunnen wij ons ook rot schrikken ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:55

MaudW schreef:
leeneliefje schreef:

Snap dat je schrok maar denk dat je hamster gewoon heerlijk aan het dromen was en niet gestoord wilde worden

ok, het klonk zo naar... -O-

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:57

leeneliefje schreef:
ok, het klonk zo naar... -O-

Haha schrok zelf de eerste keer ook toen ik dat hoorde. Dat zo'n geluid uit zo'n klein beestje kan komen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:58

Sjonge zitten hier allemaal 12 jarigen ofzo?
Wat een drama zeg, ze deed het deurtje open!! :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:58

.
maroescha schreef:
Roverrr schreef:
Jongens die hamster zal het heus wel gewend zijn dat de kooi lawaai maakt als je hem open maakt, ik vind het een beetje flauw dat jullie doen alsof die hamster door elkaar geramd is.

Ging die ook op zijn rug liggen? Ik heb in de dierenwinkel regelmatig gehad dat wanneer je een hamster pakt die zich bedreigd voelde en op zijn rug ging liggen schreeuwen, soort hoge schelle toon zegmaar.
Het zou best kunnen dat die zo diep lag te slapen dat die zich aangevallen voelde als het ware.

Wij zijn ook gewend aan geluid, maar als je in een bepaalde fase van je slaap zit. En iemand maakt dan geluid, kunnen wij ons ook rot schrikken ;)

Ik heb ook wel meegemaakt dat mijn hamster een beetje schrok als ik hem iets wou geven (een kaaspel of zo na het eten) terwijl hij sliep, maar zo beginnen schreeuwen hebben ze nooit gedaan. Verder ga ik mee met Roverr: ze heeft die hamster al een eindje, dus het lawaai van die deur zal hij wel gewend zijn :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:59

moonfish13 schreef:
Sjonge zitten hier allemaal 12 jarigen ofzo?
Wat een drama zeg, ze deed het deurtje open!! :')

haha ja, ik heb het gevoel dat ik nu ineens een hamsterbeul ben ofzo. :Y)

Anoniem

Re: Hamster schreeuwt ineens heel hard, wat betekent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:01

Nee hoor, ben ouder dan de TS.
Maar met een beetje google had ze ook al snel ver kunnen komen, en tja, waarom zou je je beestje wakker maken als die slaapt? Doen we over het algemeen ook niet bij mensen ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:04

Maar ook hier gaat de bel wel eens hoor, vanmiddag lag ik ziek op bed en toen werd er aangebeld.
Maak er gewoon niet zo'n drama van zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:05

En je bent nog nooit geschrokken als je op een vreemd moment wakker gemaakt werd? Wij mensen gillen alleen niet...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:07

slapende hamsters kunnen HEEL chaggo reageren als je ze wakker maakt :j
inclusief schreeuwen.
duf etc, sja, als je net wakker word , kun je wel eens duf zijn, waarschijnlijk sliep het beestje gewoon echt diep en is ie zich het schompus geschrokken
vroegah op school genoeg schreeuwende hamster meegemaakt... en thuis ook trouwens, mannetje en vrouwtje introduceren voor de fok, madame vond het mannetje NIET leuk :=

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:09

maroescha schreef:
En je bent nog nooit geschrokken als je op een vreemd moment wakker gemaakt werd? Wij mensen gillen alleen niet...

Leg mij eens uit waarom ts haar hamster niet wakker zou mogen maken? Ik weet dat het nachtdieren zijn maar ik vind het niet klinken alsof ze hem uit z'n nestje geschud heeft oid..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:10

ik had dit gewoon nog nooit gehoord, pip vind het normaal nooit erg als ik em wakker maak. dus vandaar dat ik dacht dat iets aan de hand was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:11

Omdat hij slaapt?
Wat is de meerwaarde ervan om hem wakker te maken.... ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:11

maroescha schreef:

Uiteraard wel, maar dat hoeft niet te betekenen dat het meteen zo'n drama hoeft te zijn of wel? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:12

Ik maak geen drama hoor :+
Alleen ik vraag me gewoon af:
Waarom wakker maken?
Waarom niet op google.nl intoetsen: Hamster die gilt.

Dat ze ook binnen 2 tellen antwoord gehad.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:18

maroescha schreef:
Ik maak geen drama hoor :+
Alleen ik vraag me gewoon af:
Waarom wakker maken?
Waarom niet op google.nl intoetsen: Hamster die gilt.

Dat ze ook binnen 2 tellen antwoord gehad.

had ik al gedaan, maar wilde toch antwoorden over mijn specifieke situatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:19

Jeetje, mensen toch. Verplaats je even in Ts's schoenen. Die is zich rotgeschrokken omdat haar hamster zo reageerde en nu gaan jullie haar zo afzeiken. Dat is ook niet nodig. Ze doet dit alleen omdat ze om haar hamster geeft. En ze heeft het recht om haar hamster wakker te maken, het is ook niet dat ze hem de hele dag wakker houd? Maak er niet zo'n probleem van. TS, je hebt er goed aan gedaan om dit topic te openen. Google heeft zelf geen ervaring met hamsters.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:21

leeneliefje schreef:
Hoi allemaal,
ik zit een beetje in paniek achter de pc, toen ik namelijk net mijn hamstertje hoi wilde zeggen, sliep hij nog en wilde hij niet
wakker worden. Toen ik aan de kooi rommelde (klep open etc) begon hij ineens keihard te schreeuwen! ik heb dit dus nog NOOIT gehoord.
hij schud ook heel hard, heb dit nog nooit gezien! heel raar.
Wat moet ik hier nou aan doen? ik laat em maar gewoon met rust en hij heeft eten en drinken en z'n holletje.
Is dit iets ergs?
Hij is al best oud, dus zou hij ziek zijn?

Ik vind dit echt heel erg vervelend dus hoop dat iemand iets weet!

mijn hamster heeft dt ook gehad hij lag in een bolletje te piepen en te bibberen maar hij bleek gewoon een nachtmerrie te hebben
dus je hebt 2 opties :
of hij heeft pijn
of hij heeft een nachtmerrie
mijn hamster is er gewoon goed door gekomen en na 4 maanden dus eergisteren is hij overleden maar gewoon aan ouderdom

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:21

als je welk probleem dan ook op Google intypt krijg je de meest vreselijke dingen die er aan de hand zouden kúnnen zijn, snap wel TS liever "normale" mensen ff om hulp vraagt :+

Rommelen en rammelen schijnen dezelfde betekenis te hebben voor sommige mensen, wat een ramp wordt er weer van een onschuldig vraagje gemaakt... -O-

maroescha schreef:
...waarom zou je je beestje wakker maken als die slaapt? Doen we over het algemeen ook niet bij mensen ;)

Heb jij kinderen? :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:12

TS, hoe is het nu met je hamstertje?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:13

Iolanthe schreef:
TS, hoe is het nu met je hamstertje?

ik denk dat hij wat schor is :o
TS is hij niet gewoon geschrokken van je?Misschien lag hij echt heel diep te slapen?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:20

Hopelijk schrok je hamster gewoon ts en is er verder niks aan de hand.. ;)

Wist niet dat je het luikje van je hamster ook al niet open mag doen als die slaapt, doe het zelf ook regelmatig om er groenvoer in te leggen. Als ik een appel eet dan hou ik een stukje over voor me hammie en die leg ik dan gewoon in de kooi of die nou slaapt of niet, moet toch kunnen?