Hond word te mager.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:53

Ik ben 'vegetariër' (ik eet geen vlees) en voer mijn chihuahua lotgering/Tinlo/carnibest.. hij krijgt zo'n 100/125 gram per dag, dus voor mij wel dat geklooi met halve kilo's opensnijden en verdelen.
Ja het begin was echt ff griezelen voor me haha en de geur van sommige smaken, brrr...
Maar nu ben ik het inmiddels zo gewend (en handig in geworden ;-) ) dat ik mijn hand er niet meer voor omdraai.
En ik kan het zelfs doen zonder vieze handen te krijgen :D

Het is dus prima te doen om 500 gram in stukjes te verdelen, het is gewoon even wennen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:48

Ik combineer vers nu met Farmfood brok.
Hij blijft beter op gewicht, en ontlasting blijft ook prima....

Alleen op vers vlees houd ik hem niet op gewicht....

trysteffy

Re: Hond word te mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:11

Door dat je hond te mager word zou ik toch denken aan het bewegen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:34

Je kunt toch gewoon doorlopend vlees in een tupperware bak in de koelkast hebben staan?
Koop je kilo rollen, ook nog eens voordeliger.
Haal je elke dag een nieuwe eruit, samen met wat he overhoud per dag.. Heb je continue ontdooit vlees voor elke dag.
En geen gedoe meer met precies 500 gram.
Dan kun je geven wat je wilt, op het oog voeren.

Mijn hond eet 650/750 gram per dag.
Haal gewoon 1a2 kilo steeds uit de diepvries.

(Bevroren rol 10 seconden onder de warme kraan, met n mes n lange haal door het plastic halen, rol in de bak.. Ontdooien en met n vork eruit pakken wat je nodig hebt als het vlees ontdooit is.
Geen gepruts en geen vieze handen)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:03

Maar na ontdooien mag je het vlees nog maar 2 dagen bewaren.
En aangezien mijn hond maar zo'n 100-125 gram per dag nodig heeft, en de rollen per halve of hele kilo worden geleverd.. zou ik dan het grootste deel niet kunnen gebruiken en weg moeten gooien.

Ik snij het op in stukken van 100-125 gram en dat doe ik dan in boterhamzakjes en die doe ik terug in de vriezer, dan kan ik ook verschillende smaken pakken en dat afwisselen en heb ik precies een dagportie.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:07

Mijn lab van 25 kilo (slank, goed op gewicht, erg actief) eet 1000g lotgering per dag!! Datis hetdubbele van jouw hond. Ik zou zeker meer gaan voeren. Dit is echt te weinig voor jouw hond.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:08

Ik voer mijn hond Orijen brokken. Daar zit een hoog percentage vlees en vis in. Misschien daarvan een handje extra geven? Of Ziwipeak dat is gedroogde vis of vlees.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:27

ashley1 schreef:
Maar na ontdooien mag je het vlees nog maar 2 dagen bewaren.
En aangezien mijn hond maar zo'n 100-125 gram per dag nodig heeft, en de rollen per halve of hele kilo worden geleverd.. zou ik dan het grootste deel niet kunnen gebruiken en weg moeten gooien.

Ik snij het op in stukken van 100-125 gram en dat doe ik dan in boterhamzakjes en die doe ik terug in de vriezer, dan kan ik ook verschillende smaken pakken en dat afwisselen en heb ik precies een dagportie.

Daarom is Naturis fijn die hebben zelfs rollen van 150 gram

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:35

Reusje0504 schreef:
Mijn lab van 25 kilo (slank, goed op gewicht, erg actief) eet 1000g lotgering per dag!! Datis hetdubbele van jouw hond. Ik zou zeker meer gaan voeren. Dit is echt te weinig voor jouw hond.

Wat een onzin. Iedere hond is anders. Mijn Kruising stafford van 35 kg kreeg 500g op een dag en zG er perfect uit.

Hoewel nu ze meer is gaan lopen met de hond het duidelijk is dat hij meer vebruikt en dus okm meer nodig heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:02

Mijn duitse herder teef van 25 kilo werd ook dunner op 500 gram lotgering na een tijdje. Ik ben de ene dag 500 gram gaan geven en de andere dag 250 gram. Schapenvet werkt ook erg goed, maar dat gaf ik als 'snelle' dikmaker en niet standaard.

Die grammen is een richtlijn, dus als hij nu dunner wordt, dan meer. Het is ook minder vet geworden toen die verpakkingen veranderde, dus dat kan ook meespelen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:11

Reusje0504 schreef:

Mijn mix reu van 25 kilo zou van lotgering maar 300 gr nodig hebben, anders wordt ie moddervet. (En ja die is ook slank, gespierd en beweegt heel veel) Daarom kies ik ook geen lotgering, veel te vet naar mijn smaak. Van Carnibest of Tinlo had hij 500g nodig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:28

als zijn ontlasting mooi is en hij alleen af valt zou ik NIET ontwormen. Mijn honden zijn inmiddels al een jaar niet ontwormd en nog steeds worm vrij (elke maand ontlastingsonderzoek). En ze zijn al in contact geweest met vanalles in dat jaar waaronder 1 volwassen hond met ernstige spoelworm besmetting en een pup met giardia. Ik voer ook vers overigens en ook lotgering. Hier krijgen ze een halve kg lotgering 's middags en 's ochtends een grote koek of 100 gram cavom, farmfood, prins, wat ik net heb staan thuis.

Zo hoef ik niet moeilijk te doen met verpakkingen door de helft doen enz. Nu heb ik wel het gemak van 2 honden in dat geval. Ik zou dus smuldier kunnen nemen en beiden nog een half pakje geven echter eigenlijk is het teveel beiden 700 gram vers en mijn ene hond eet zeer slecht 's ochtends. Als hij niets wil eten dan doe ik de koek of de brokken terug in de zak en met vers ligt dat toch weer anders. Meer dan een halve kg eet hij ook nooit 's middags.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:24

Kimbers schreef:
Reusje0504 schreef:

Wat een onzin. Iedere hond is anders. Mijn Kruising stafford van 35 kg kreeg 500g op een dag en zG er perfect uit.

Hoewel nu ze meer is gaan lopen met de hond het duidelijk is dat hij meer vebruikt en dus okm meer nodig heeft.

Oke een beetje ongelukkig verwoord misschien en ik bedoel ook niet dt ze ook 1000g moetvoeren, maar 500 g voor een zeer actieve grote hond lijkt me echt heel weinig! Het eerste wat ik doe als mijn hond afvalt is meer voeren, helpt dat niet dan kijken of er wat medisch aan de hand is.