Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:19

Shirley schreef:
Wat een minne streek van die pleegouders , bah :(

Persoonlijk ben ik nergens bang voor, maar iemand ermee pesten zou ik nooit doen ...

Wel proberen uit te leggen dat er geen gevaar is en proberen uit te leggen hoe iemand zelf een insect kan vangen en buiten kan zetten ( doodmaken doe ik in principe alleen steekmuggen, treiterende paardendazen en vlooien en luizen }> )

Vroeger vond ik spinnen ook wel eng, maar daar ben ik vanzelf overheen gegroeid :D

Het stomme is ik weet dat spinnen niks doen, ik weet dat je ze makkelijk kan vangen/doodmaken, en toch als ik dan op dat moment het moet doen is er alleen nog maar die allesverblindende paniek...

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:20

Ik ben bang voor spinnen en voor slakken :o
vooral dat laatste kan niemand echt begrijpen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:21

Je kan ze ook gewoon laten zitten, Anoli :)

Ze zullen echt je muur niet wegknagen of je gordijnen verslinden ... laat staan jou ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:22

Shirley schreef:
Je kan ze ook gewoon laten zitten, Anoli :)

Ze zullen echt je muur niet wegknagen of je gordijnen verslinden ... laat staan jou ;)

Nee dat gaat dus niet, want dan kom ik simpelweg niet meer in die ruimte...
en dat is best lastig in huis :')

Dat is dus de pest met die angst, alle logica verdwijnt gewoon...

Rampshellie

Re: Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:24

Spinnen, wespen, slangen, worden, eeeehhh.. Waarvoor niet eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:26

Geen enkel dier. Enigste dier waar ik niet echt dol op ben is een algeneter (soort vis)

Waardoor ik telkens door de buuf word gebeld, om spinnen te verwijderen uit haar huis _O-

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:28

Spinnen, en haaien _O-

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:29

Hier nog iemand met een grote angst voor spinnen. Ik vind het best stom want ik weet namelijk dat ze niks doen, maar toch... Hooiwagens en ieniemienie spinnetjes zijn ok, maar ik ben als de dood voor die grote, zwarte huisspinnen.

Er zat er een keer een op m'n kamer. Dus vader geroepen om ze te vermoorden. Hij smijt er een slof naar en spin loopt weg onder de kast. Vader prutst en plet een beetje onder de kast "Spin is dood!". Ik heb nadien nog wat gelezen, ik ga boek wegleggen en dat vieze monster zat opeens naast mijn bed! Ik heb er denk ik een stapel van 5 boeken opgegooid. Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:31

Summerfly schreef:
Ik ook spinnen. Zelf voor die van 1 mm. Ik word er echt gek door, ga gillen, janken, wegrennen, alles, ik ben echt doodsbang voor die beesten.

Je lijkt echt op mij, ik zat laast op de wc en zag een heeeeele grote spin, meteen naar boven gerent en janken dat ik deed! Wel een half uur zitten janken. _/-\o_

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:32

De grote grap is dat ik naar australië ga... drie keer raden hoe groot de spinnen daar zijn... _O-

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:37

Ik ben heel erg bang voor spinnen, ik zie al dat ik niet de enige ben :))

Thats_Me schreef:
Even een vraagje, als jullie ergens bang voor zijn is één of allebei van jullie ouders dat ook? Gewoon nieuwsgierig omdat het vaak voortkomt uit je jeugd door angst van een ouder en je dat als kind overneemt.

Nee, m'n ouders zijn allebei niet bang voor spinnen. M'n moeder is panisch voor muizen en ratten en m'n vader voor honden. Daar heb ik persoonlijk weer geen enkel probleem mee. De angst is dus niet aangeleerd.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:38

Spinnen niet leuk maar oke daar kan ik nog mee leven. Net zoals alle andere kleine ongedierten..... Maar ik krijg een hartverzakking van kikkers. Inmiddels weet iedereen dat en ook zo daar waar mijn paard staat.
Stond ooit een keer met de eigenaren te praten en de vrouw vertelde mij rustig in het gesprek, dat ik niet moest schrikken maar er zat een kikker naast mij.
Dat was een joekel en een groene.... Echt, heb een sprong gemaakt en ze waren zo aardig om het beestje even weg te zetten.
Weet niet waar het weg komt maar mijn hart slaat overuren als ik een zie.

Zo moeten we ook wel eens padden weg halen uit de achtertuin, ivm met de honden. Ze gaan zo lekker schuimbekken als ze een te pakken krijgen. Sta dan te kokhalzen omdat er niemand is die ze weg haalt en ik het zelf moet doen.
En ik me maar groot houden voor de kinderen omdat ze er zelf niet bang van moeten worden :')

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:43

Ik ben als de dood voor mieren. Ik kan echt staan kokhalzen als ik een mierenhoop zie, of een documentaire over die viespeuken, tot overgeven aan toe. Het begon met alleen rode mieren (nadat ik op een hoop terecht was gekomen en lekgestoken werd) maar inmiddels zijn het alle mieren. Ze zijn me iets te slim. Blegh!

Spinnen vind ik geen enkel probleem, als ze maar niet te klein zijn en kunnen springen. Vogelspinnen geen enkel punt, pak ik zo op, maar die kleintjes.. die opeens aan een draadje vanaf je plafond naar beneden komen en richting jouw mondopening bewegen terwijl je in licht te dommelen op bed.. Neh.. Die zet ik liever buiten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:50

Wendel schreef:
Spinnen niet leuk maar oke daar kan ik nog mee leven. Net zoals alle andere kleine ongedierten..... Maar ik krijg een hartverzakking van kikkers. Inmiddels weet iedereen dat en ook zo daar waar mijn paard staat.
Stond ooit een keer met de eigenaren te praten en de vrouw vertelde mij rustig in het gesprek, dat ik niet moest schrikken maar er zat een kikker naast mij.
Dat was een joekel en een groene.... Echt, heb een sprong gemaakt en ze waren zo aardig om het beestje even weg te zetten.
Weet niet waar het weg komt maar mijn hart slaat overuren als ik een zie.

Zo moeten we ook wel eens padden weg halen uit de achtertuin, ivm met de honden. Ze gaan zo lekker schuimbekken als ze een te pakken krijgen. Sta dan te kokhalzen omdat er niemand is die ze weg haalt en ik het zelf moet doen.
En ik me maar groot houden voor de kinderen omdat ze er zelf niet bang van moeten worden :')

Maar wel top dat je het zelf doet, echt stoer!
Ik heb dus van jongs af aan de kikkers voor mn moeder weggehaald :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:50

volgens één theorie ben je bang voor dieren omdat ze symbool staan voor een deel van jezelf dat je onderdrukt.

Ik was toen ik klein was bang voor spinnen maar toen zat er een keer één op de lichtknop naar de kelder en die plette ik dus toen ik het licht aandeed. Dat was zó vies dat ik daarna niet meer bang was. Voor wespen ben ik nog veel langer bang geweest maar het afgelopen jaar hadden we een wespennest en toen ben ik een half uur in de buurt gaan staan om over mijn angst heen te komen. Ik blijf het eng vinden maar ik ga niet meer rennen.

Overigens ben ik toen ik klein was wel vaak gestoken dus kan de angst ook daardoor komen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:56

Wespen
Ik raak dan heel erg in paniek
Ga gillen en ik verbreek dan volgens mij t wereldrecord sprint..
Ook ga ik rare geluiden uitkramen en in t allerergste geval lichtelijk hyperventileren...
Nee die beesten mogen van mij erg ver bij mij uit de buurt blijven..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:56

Maar waar moet een spin voor symbool staan?
Dat ik stiekem zelf een griezel ben, of dat ik liever 8 poten had gehad... :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:59

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:42

@ Katyatje, alle vertrouwen weg dus? Daarom moet ik ook altijd zelf de spin weg gehaald zien worden, of de dode spin zien!
Anders geloof ik er niks van. :+ :o

Edit: Anoli, ik had ook goed kunnen overleven als oermens. :Y) :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 12:04

Echt heel veel mensen zijn bang voor spinnen! Naja. Gelijk hebben jullie xD ik vind die kleintjes niet eng. Maar die hele grote wel. Maar als je tamme vogelspinnen hebt dan vind ik dat weer niet eng. Dan wil ik ze het liefste vasthouden :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:12

sallandval schreef:
volgens één theorie ben je bang voor dieren omdat ze symbool staan voor een deel van jezelf dat je onderdrukt.

Hmm, een spin staat dus symbool voor een deel van mezelf? Een vies, kruipend angstaanjagend deel van mezelf dan :))

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:13

Ik hou over het algemeen niet van kleine beestjes, maar ben toch wel het meest bang voor (naakt)slakken. Kan daar echt van gaan hyperventileren. Ook kikkers/padden vind ik niks, omdat ik altijd bang ben dat ze op me springen ofzo.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:15

Ik ben doodsbang voor naaktslakken, en alles dat vliegt.
Hoop niet dat die symbool staan voor iets wat ik wil onderdrukken :=
Laatst bijgewerkt door Szan op 17-03-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:16

Vogels vind ik vreselijk eng!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:15

Ik houd niet van spinnen. Kleintjes maken me niet zoveel uit maar die grote huis spinnen vind ik niet leuk
Ook ben ik geen fan van meikevers. Die stomme beesten vliegen zo je haar in! En door die weerhaken aan de poten komen ze ook lekker vast te zitten... %)