Hond misselijk in de auto, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Re: Hond misselijk in de auto, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:23

Mijn hondje was voorheen ook wagenziek. Maar heb toen veel met haar geoefend, korte stukjes naar stal enzo. In het begin heeft ze wel overgegeven, maar nu rijd ze zo met me mee naar me werk 20 min. Ze is zelfs mee geweest op vakantie naar Frankrijk en Italie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:25

Maar wat voor auto is het? En is er een mogelijkheid hem een keer op de achterbank of neergeklapte bank mee te nemen om te kijken of er verschil is. We hebben zelf een tijdje een skoda fabia station gehad waar ik zelf al wagenziek op de achterbank werd vanwege het gedein. De honden waren daar toch duidelijk onrustiger in dan in de auto s ervoor en erna.

Mijn vader reed ook altijd erg voorzichtig en met een ruime auto maar toch altijd een zieke hond. Wij hadden toen een klein oud autootje maar wel op de achterbank en dus geen zieke hond meer.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:28

karuna schreef:
Maar wat voor auto is het? En is er een mogelijkheid hem een keer op de achterbank of neergeklapte bank mee te nemen om te kijken of er verschil is. We hebben zelf een tijdje een skoda fabia station gehad waar ik zelf al wagenziek op de achterbank werd vanwege het gedein. De honden waren daar toch duidelijk onrustiger in dan in de auto s ervoor en erna.

Mijn vader reed ook altijd erg voorzichtig en met een ruime auto maar toch altijd een zieke hond. Wij hadden toen een klein oud autootje maar wel op de achterbank en dus geen zieke hond meer.

we hebben een volkswagen passaat en zoals ik al zei hebben de andere honden er geen last van ;)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:28

JessicaChico schreef:
Mijn hondje was voorheen ook wagenziek. Maar heb toen veel met haar geoefend, korte stukjes naar stal enzo. In het begin heeft ze wel overgegeven, maar nu rijd ze zo met me mee naar me werk 20 min. Ze is zelfs mee geweest op vakantie naar Frankrijk en Italie.

Mijn hond rijdt nu ook voornamelijk korte stukjes naar de cursus af en toe langere maar t maakt geen verschil...

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:02

94ninitjuh94 uhm ik heb een kruising Bernersennen x Stabij dus geen klein hondje hahaha,
Wij verkopen ook veel Relax in de winkel is van Sanal. 100% natuurlijk

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:09

94ninitjuh94 schreef:
bello2005 schreef:
Hmms,,, idd raar als hij toch regelmatig mee gaat met de auto.
Heb je je da al eens gevraagd wat het kan zijn ? Zal vast niets ergs zijn, maar misschien heb je er wel medicatie voor zodat hij
niet gaat overgeven

succes ermee

hij gaat niet echt overgeven meestal omdat we hem weinig eten geven van tevoren, maar wil t liefst zo min mogelijk medicatie omdat hij het anders elke week moet krijgen en zo lang ritje is het niet... Dus liever alternatieve manieren mochten die werken :)

dat snap ik.. maar geef je hem ook een snoepje als hij in de auto zit en als de rit voorbij is en hij braaf is geweest ?
of hoe pak je het nu precies aan ?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:53

Oh wacht even, wagenziekte voorkom je echt niet met een snoepje als hij niet heeft overgegeven.
Ik zelf ben ook vaak wagenziek en dat voorkom ik niet met braaf te zijn.
Gewoon niet moeilijk doen een primatourtje geven als de hond in de gaten heeft dat hij niet meer ziek wordt dat gaat hij ook een stuk beter de auto in. De meeste honden groeien er ook wel over heen.
Bij mijn hond werd het een stuk beter toen ik een andere auto had gekocht. Van Mazda 626 naar SUV.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze de SUV veel beter vind :-).

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 11:21

yarrah schreef:
Oh wacht even, wagenziekte voorkom je echt niet met een snoepje als hij niet heeft overgegeven.
Ik zelf ben ook vaak wagenziek en dat voorkom ik niet met braaf te zijn.
Gewoon niet moeilijk doen een primatourtje geven als de hond in de gaten heeft dat hij niet meer ziek wordt dat gaat hij ook een stuk beter de auto in. De meeste honden groeien er ook wel over heen.
Bij mijn hond werd het een stuk beter toen ik een andere auto had gekocht. Van Mazda 626 naar SUV.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze de SUV veel beter vind :-).

Ben ik idd met je eens!:) zal wel gewoon de primatour gaan halen, klinkt als de beste oplossing tot nu toe!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:21

Je zegt dat je hem niet te veel eten geeft van te voren. Ik weet dat het bij mensen die last hebben van wagenziekte echt belangrijk is dat ze van te voren genoeg eten.

Been there, done that. Ik kan enorme last hebben van wagenziekte, maar met primatour en een volle maag is het goed te doen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:44

even stomme vraag misschien, maar wat voor auto is het (station of niet?) en zit hij los of in een bench?