Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:37

Oh, dat is fijn nieuws :D

Dat wordt een spannende zaterdag .... hoe laat mag je zondag komen ?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:46

Hou je ons op de hoogte?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:52

Zondag om 12 uur, dus dat wordt wel even spannend.

Uiteraard horen jullie van mij of hij het is!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:53

We gaan heel erg voor je duimen !
Sterkte alvast met wachten ...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:20

Ik ga gewoon voor je duimen en eventueel bij nog meer twijfel (soms weet je zoiets zeker zodra je de kat in levende lijve ziet) gewoon maandag langs een DA gaan en vragen of hij hem even helemaal scant op een chip omdat het een gevonden kat betreft. De meeste DA's doen dit gratis even tussendoor omdat het zo gedaan is.

Om te proberen 0 chips te missen worden ze bij ons in de opvang altijd dubbel gecontroleerd. Eerst doro de dierenambu mensen en daarna door mensen van de opvang zelf met ook een andere reader. Dubbele kansen en dat blijkt in toch wel een behoorlijk aantal gevallen niet overbodig te zijn ;) Dus hou zeker hoop!!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:07

RoosG schreef:
Net gebeld met de vindster, aanstaande zondag mogen we langs komen om te kijken of hij het echt is. Bij Amivedi zeiden ze dat de vindster niet zou mee werken en niet van plan was de kat weg te doen, maar aan de telefoon klonk mevrouw erg aardig..

Bedankt voor jullie adviezen en meningen! Die doen mij goed.

Fijn dat er toch nog goede mensen bestaan :j
Snap nooit zo goed waarom mensen een gevonden dier niet meer terug willen geven aan de eigenaar...
Je moet toch zelf ook wel snappen dat zoiets verdriet doet denk ik dan... :?

Succes zondag en hopelijk is het hem, en heb je je vriendje weer terug :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 13:20

Nou we zijn er weer, met de kat! Ik ben er van overtuigd dat het mijn Tamale is, mijn vriend ook. Hij kwam direct naar mij toelopen, heb heerlijk met hem geknuffeld. Ik schrok heel erg dat hij zo mager is, en zijn staartje is dubbelgevouwen. Het zal mij niets verbazen als hij is aangereden oid. Dat waren de enige twee twijfel punten. Hij haalde uit toen mijn vriend aan zijn pootje zat waar de breuk zat, dus dat was eigenlijk al een goed teken. We hebben hem mee genomen en hebben besloten morgen de dierenarts te bellen, om te vragen of ze een foto kunnen maken van het pootje, om te checken of de gebroken is geweest.

De katten hier hebben heel erg goed op hem gereageerd, terwijl ze normaal naar vreemde katten heel vijandelijk zijn.

De vindster was heel erg vriendelijk, vond het wel jammer dat hij weg moest. We hebben afgesproken dat als de dierenarts zegt dat hij het niet kan zijn, hij weer terug naar haar gaat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:23

wauw wat een afloop! goed dat je zo'n sterk gevoel erbij had!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:23

Oh wat fijn zeg dat jullie de kat wss terug hebben! En wat naar dat die Amevedi mensen zo vreselijk negatief waren,,,

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:37

Wat fijn, Roos! Fijne reactie ook van de vindster :j . Ik hoop hard dat het hem inderdaad echt is en dat z'n pootje vlug geneest :) .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:40

Ik denk dat de reactie van je andere katten genoeg zegt :D

Wat fijn !

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:01

Dat is even goed nieuws. Gelukkig heb jezelf zo door gezet en heb je hem nu weer thuis. Ik ben benieuwd hoe het bij de da zal gaan. En dat jou katten er zo op reageren zegt toch ook al heel wat hoor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:10

Heb je een foto van "zekerwetenTamale" en "heelwaarschijnlijkTamale"?
Ben erg benieuwd en hoop heel hard voor je dat het hem is! Wel erg fijn dat hij door zo'n vriendelijke dame is opgevangen en zich alweer geliefd weet :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:13

Ik hoop echt dat de dierenarts jullie die bevestiging kan geven :)
Maar wat fijn ook dat de kat zo'n goed opvanghuisje had! :) echt super lief.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:21

Wat een goed nieuws zeg! Ik ben heel benieuwd wat er uit de foto komt. Ik hoop natuurlijk dat jullie je kat weer hebben teruggevonden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:01

ooh laat het hopen dat de foto dan een breuk aangeeft. super dat je vol gehouden hebt om toch te gaan kijken. en zou er zeker een aandachts opmerking van maken bij de amivede

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:09

Wat raar van amivedi zeg, ik zou ook een melding maken dat je op deze wijze bent behandeld.

Veelal zijn het vrijwilligers die echt het beste voor hebben met de dieren, maar zo iemand die zijn kat zoekt behandelen vind ik echt niet kunnen.

Ik ben ook benieuwd naar foto's van eerst en nu ..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:10

Fijn dat je je kat hebt meegekregen en ook goede afspraken hebt gemaakt!!
Als je morgen langs de dierenarts gaat, laat hem dan voor de zekerheid nogmaals met de chip uitlezer langs de kat gaan, want misschien is het gewoon niet (goed) gebeurd. Stel dat ze de chip gelijk kunnen uitlezen, scheelt dat een hoop geld aan röntgen foto's. Wel dan even door de dierenarts even op papier laten zetten over zijn bevindingen of het jullie kat is met name als bewijs voor die andere mensen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:22

RoosG schreef:
Nou we zijn er weer, met de kat! Ik ben er van overtuigd dat het mijn Tamale is, mijn vriend ook. Hij kwam direct naar mij toelopen, heb heerlijk met hem geknuffeld. Ik schrok heel erg dat hij zo mager is, en zijn staartje is dubbelgevouwen. Het zal mij niets verbazen als hij is aangereden oid. Dat waren de enige twee twijfel punten. Hij haalde uit toen mijn vriend aan zijn pootje zat waar de breuk zat, dus dat was eigenlijk al een goed teken. We hebben hem mee genomen en hebben besloten morgen de dierenarts te bellen, om te vragen of ze een foto kunnen maken van het pootje, om te checken of de gebroken is geweest.

De katten hier hebben heel erg goed op hem gereageerd, terwijl ze normaal naar vreemde katten heel vijandelijk zijn.

De vindster was heel erg vriendelijk, vond het wel jammer dat hij weg moest. We hebben afgesproken dat als de dierenarts zegt dat hij het niet kan zijn, hij weer terug naar haar gaat.

Oh wat fijn zeg dat jullie hem (waarschijnlijk) weer hebben gevonden. :)

Ik zou toch wel even melding maken bij amivedi van de manier waarop jullie behandelt zijn. Want stel dat je wel had geluisterd naar de vrouw aan de telefoon dan had je nu je kat nog niet terug gehad terwijl hij het dus wel was...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 08:49

Bedankt voor de reacties!

Zo heel af en toe twijfelen we, of het hem wel echt is. Maar gister avond zijn we even weg geweest, toen kwamen we weer terug en toen zei ik weer, het is hem precies! Ook hoe hij doet en hoe hij knuffelt. Mijn vriend zei al, je moet niet verwachten dat het exact dezelfde Tamale is die je terug krijgt, wie weet wat hij heeft meegemaakt. Dat is ook wel zo.

Ik hoop dat de dierenarts dit kan bevestigen, en anders heeft Tamale een hele goede look-a-like!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:55

Zo wat een verhaal! Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's van Tamale en zijn Look-a-like(of niet)!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:04

ik volg je trouwens even. ben erg benieuwd of het hrm inderdaad is! :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:44

Ik heb nog geen foto's van hem nu, de foto's op Amivedi waren erg donker. Ik heb om kwart over 2 een afspraak bij de dierenarts. Stiekem bereid ik me erop voor dat hij het toch niet is, zodat het alleen maar mee kan vallen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:51

Spannend! Eindelijk zekerheid.

Als het hem wel is geef je dan de vindster nog een bos bloemen oid?
Wel heel netje's van haar dat ze hem heeft meegegeven voor hetzelfde tref je iemand die hem niet meer af wilt staan en heb je dat gedonder.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:53

Wouw ik volg dit topic even ! Wat bijzonder zeg, ik hoop voor jullie dat het Tamale is.
Veel succes bij de dierenarts !