Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:57

Misschien nog wel een idee om de politie even te bellen en vragen of je er eventueel nog wat mee (moet) doen?! Wat eigenlijk is dit gewoon een bedreiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:58

Mij kan het niet zoveel schelen of katten mijn tuin onderpoepen of niet; heb zelf ook katten, en alle buren ook. Weten we ook van elkaar. Heb ook aangegeven dat als iemand het erg vindt deze het even bij mij moet komen melden, of er gewoon een emmer water overheen moet flikkeren :=

wel vind ik het erg laf dat deze persoon het niet zelf onder vier ogen durft te zeggen. Beetje net als de buurman bij mijn ouders, := die vergiftigde katten en honden in de hele straat. (Hij woonde in een straat vol katten en honden eigenaren).

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:58

Neeee joh... Ik hoop echt voor jullie dat de kat nog gevonden wordt.. :(:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:59

BaileyMix schreef:
eenitraM; Dus schrijf je maar zo'n briefje? Dat is geen reden en dat weet jij ook heel goed.

Ik heb nooit zo'n briefje geschreven.. Waar haal jij die onzin vandaan? }:0

Tamadine

En je kan andermans kattenstront vies vinden en begrijp dat ook, maar ga dan naar de eigenaar toe en bespreek het samen en kijk of er oplossingen kunnen komen.
Zo had onze buurvrouw ook last van onze kat. Toen ook samen voorgesteld om iets aan te schaffen, zodat de kat uit hun tuin zou blijven. Uiteindelijk was het niet meer nodig, want kat komt er niet meer, maar ipv zo'n aso brief te schrijven kan je ook gewoon normaal met elkaar praten.

onley

BaileyMix schreef:
eenitraM; Dus schrijf je maar zo'n briefje? Dat is geen reden en dat weet jij ook heel goed.

waarom zou ze dan geen briefje mogen schrijven het is tenslotte dan haar tuin die ondergekakt word!
ik zou het mijn buren wel persoonlijk zeggen mochten hun katten hier altijd komen schijten heb ik geen moeite mee
maar zo een briefje vind ik wel uit de onderste la trouwens 8)7

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:59

eenitraM schreef:
BaileyMix schreef:

Volgens mij bedoelt BaileyMix dat het prima is dat je geen kattenpoep in je tuin wilt, maar dat dat geen reden is om zo'n brief te schrijven en op te hangen. Niet 'jij' persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Saskiaatje op 11-03-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 16:00

Overigens gaat het hier om een ontsnapte binnenkat, dus is het ook nog eens geheel onterecht. :\

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:00

eenitraM schreef:
Sta jij te juichen dan als een onbekende kat je tuin onderpoept van hier tot tokio?

Ik sta er niet van te juichen nee, maar schrijf dan op zijn minst een briefje met naam en telefoonnummer erbij, zodat het opgelost kan worden tussen beide partijen. Bij dit soort brieven denk ik eerder aan een grap. Zo kan men toch niet serieus genomen worden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:00

Ja, kattenpoep is vies. Maar dat heeft verder weinig met de weggelopen kat te maken; dat dénkt deze meneer of mevrouw alleen. Die heeft gewoon last van katten, last van een gebrekkig zelfinzicht en gevoel voor sociaal gedrag, gecombineerd met een laag IQ. En dan krijg je dit soort briefjes. Bepaald niet charmant. Al zou ik het niet willen bestempelen als iets specifieks van deze samenleving; dit soort mensen zijn van alle tijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:01

Zooo die persoon heeft de Nederlandse taal in ieder geval niet helemaal begrepen. Wat een kluns. Echt te triest voor woorden deze ''brief''. Als je zo stoer bent om dit te doen, kom het dan even recht in je gezicht zeggen in plaats van zo'n brief zonder naam.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 16:02

DaniBanani schreef:
Ja, kattenpoep is vies. Maar dat heeft verder weinig met de weggelopen kat te maken; dat dénkt deze meneer of mevrouw alleen. Die heeft gewoon last van katten, last van een gebrekkig zelfinzicht en gevoel voor sociaal gedrag, gecombineerd met een laag IQ. En dan krijg je dit soort briefjes. Bepaald niet charmant. Al zou ik het niet willen bestempelen als iets specifieks van deze samenleving; dit soort mensen zijn van alle tijden.

Ik doelde ook niet op de 'huidige' samenleving hoor. Ik vind het gewoon bizar dat mensen met zo'n hoog irritatieniveau mijn buurman of buurvrouw zou kunnen zijn. Als mijn buurman zich zo stoort aan mijn katten (die overigens mijn tuin niet uit kunnen, maar dat terzijde) en hij meldt dat niet, dan kan ik het ook niet oplossen. Hoe gaat de man of vrouw die deze brief geschreven heeft reageren, de eerstvolgende keer dat er een kat in zijn tuin zit?

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:02

Ik ben dol op dieren, ook katten, maar heb ze liever niet in mijn tuin. En dan niet alleen vanwege de poep. Maar dit is inderdaad wel een heel zieke reaktie. Vind eigenlijk dat katteneigenaren die hun katten buiten laten zouden moeten zorgen dat ze niet in andermans tuin kunnen komen. Het argument "maar daar kan ik niets aan doen" gaat niet op wat dat betreft. Waarom zou het wel bij honden kunnen en niet bij katten? Mijn zwager heeft zijn tuin zo af gezet dat zijn katten er gewoonweg niet uit kunnen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:03

Tjonge, jonge...ga je echt als dierenliefhebber ( neem ik aan) punt maken van kattenpoep in je tuin? Ik begrijp de aversie tegen dieren en hun uitwerpselen eerlijk gezegd niet. Ooit een buurman gehad die eiste ( via een advokaat zelfs) dat wij onze bomen omhaalden....vanwege de vogels die op onze bomen afkwamen en in hun vlucht naar onze bomen toe wel poepten op zijn tuinkas 8)7 . Ik ben hier een beetje allergisch voor geworden denk ik.
Bij ons huizen veel katten, en niet allemaal van ons...de helft nog niet eens, zij poepen in de tuin en waarschijnlijk in mijn schuur ( ik neem tenminste aan dat het niet van mijn eigen katten is :D )
En zelfs al heb je er een hekel aan dan ga je nog niet zo'n brief bij iemand in de bus gooien _-:(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:04

eenitraM schreef:
BaileyMix schreef:

;) Daar ga ik verder niet op in, ik denk dat jij heel goed weet wat ik bedoel maar gewoon even lekker dwars wil liggen.

onley; Het ging niet zozeer om 'briefje', meer om ' zo'n '. Prima als jij een briefje wilt schrijven als je tuin steeds ondergekakt wordt, maar dat kan ook anders. De taal en spelling die hier gebruikt wordt... Is eigenlijk eerder lachwekkend en zo iemand zou ik persoonlijk echt niet serieus nemen.

VOlgens mij gaat het inderdaad om een ontsnapte binnenkat dus de eigenaar kan er ook niet veel aan doen :n

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:05

Saskiaatje schreef:
Ik doelde ook niet op de 'huidige' samenleving hoor. Ik vind het gewoon bizar dat mensen met zo'n hoog irritatieniveau mijn buurman of buurvrouw zou kunnen zijn. Als mijn buurman zich zo stoort aan mijn katten (die overigens mijn tuin niet uit kunnen, maar dat terzijde) en hij meldt dat niet, dan kan ik het ook niet oplossen. Hoe gaat de man of vrouw die deze brief geschreven heeft reageren, de eerstvolgende keer dat er een kat in zijn tuin zit?

Die zit dan grinnikend achter het raam te wachten tot de kat zich tegoed doet aan de spons of het gif, vermoed ik. Om dan tegen zichzelf te zeggen 'há, nou heb ik je, rotbeest, had je maar weg moeten blijven!' Dat je ook met mensen kan práten over zoiets komt niet eens bij ze op. Ja, hooguit in de verbale vorm van het briefje. En als ze dan gescheld terugkrijgen dan is het 'die rotburen luisteren niet, nou, dan moeten ze maar voelen!'

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:05

Ik snap absoluut de aversie tegen dierenpoep, maar wat ik nog vele malen erger vind is zo'n briefje. En natuurlijk anoniem, want dat scheldt zo lekker...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:06

Mijn mond valt open en ik schaam me nog meer voor onze fijne maatschappij %) . Nee kattenstront is idd smerig, komt er hier een kat in de tuin moet ie zowiezo rennen vanwege de honden. Maar spons en gif gebruiken en een briefje in de bus doen is heel erg laag.

Nog erger als het idd een binnenkat is, hopelijk komt hij snel terug.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:07

Misschien scheelt het dat ik zelf katten heb, maar ik vind het echt niet erg dat katten in de tuin poepen hoor. Zitten degene die dat zien dan heel de dag met hun kop voor het raam om te kijken of ze in de tuin poepen? Ik zie hier helemaal niks, maargoed. Dat terzijde.
Ik vind het ongelofelijk associaal dat briefje. Ik hoop dat je vriend snel z'n kat terug vindt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:13

eenitraM schreef:
Sta jij te juichen dan als een onbekende kat je tuin onderpoept van hier tot tokio?

Alsof een kat in een paar dagen tijd je hele tuin onderpoept, tis geen schijtmachine ;) leuk is anders maar ik zou me niet in mijn hoofd halen een dier pijn te doen.

Echt te triest voor woorden, zou er mee naar de politie stappen want als iemand zo iets bewust doet om een kat in zijn tuin, wil ik niet weten wat er gebeurd als kinderen perongeluk een bal tegen het raam trappen...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-03-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:15

Belachelijk dit.
Voor zulke berichten zijn gewoon geen excuses.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 16:15

lifaya schreef:
Alsof een kat in een paar dagen tijd je hele tuin onderpoept, tis geen schijtmachine ;)

Echt te triest voor woorden, zou er mee naar de politie stappen want als iemand zo iets bewust doet om een kat in zijn tuin, wil ik niet weten wat er gebeurd als kinderen perongeluk een bal tegen het raam trappen...

Precies mijn punt. Tijdbommetje. }:0

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:17

dat je andermans katten in je tuin niet fijn vind dat kan ik begrijpen maar dit is gewoon harstikke laf. en dan niet ondertekenen. tis gewoon een lafbek die dat doet.
ik zou het iig melden bij de politie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:18

Mee naar de politie gaan, als de kat dan eventueel nog gevonden word en hij is idd overleden aan sponsen of gif kun je er werk van maken. Briefje is erg maar op deze manier dieren afmaken is nog erger.

Donatello86

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:19

Echt te triest voor woorden !