Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ik was er zo van overtuigd dat ik hem moest laten inslapen (hij liep zondagochtend niet en was erg suf waarschijnlijk door de schrik en de klap) dat ik zo opgelucht was en pas thuis over de behandeling ben gaan nadenken. Zeker toen het insprayen niet te doen bleek en toen is dus het besluit gekomen naar da 2 te gaan.
Ik had gemist dat-ie bij DA2 onder narcose wel volledig behandeld was.delerium schreef:Oké, helderIk had gemist dat-ie bij DA2 onder narcose wel volledig behandeld was.
Moest zelf in de ochtend zalven met dermiel (=mesitran=honingszalf) en 's avonds met calendulan. Heeft echt bijzonder goed resultaat gehad, was niet extreem pijnlijk, en sja, misschien iets om te overleggen met je DA?
Mijne heeft na het infuus nog een tijdlang antibioticapillen en injecties gehad ook hoor!
z'n staart is alsnog geheel geamputeerd omdat de ontsteking ondanks alle antibiotica enzo nog steeds erger werd. Bij de amputatie bleek het allemaal nog erger dan verwacht. Dus lijken we de juiste keus gemaakt te hebben. De dierenarts was alleen niet aanwezig bij t ophalen dus ze belt zo nog even over hoe en wat.
Ow, dat is wel heel jammer. Op zich wel fijn dat de bron van de ellende er nu af is maar een kat zonder staart is wel even wennen. Cemlys schreef:Wat betreft de behandeling, op zich had ze gewoon injecties kunnen geven, daar heb jij (en andere dierenarts gelijk in), waarom, werkt sneller, je bent zeker dat het erin zit (een kat met veel pijn durft wel eens moeilijk doen met tabletten), wat betreft het hechten, je moet zowiezo de wond kunnen zien om het te beoordelen, maar gelijk na een aanrijding onder narcose brengen kan risico's met zich meebrengen. Dan kan een dagje afwachten geen kwaad, maar feit dat je pas een halve week later op controle moet is eigelijk wel lang ertussen. grote kans dat je afsterven krijgt van huid/staart ivm breuken en dergelijke. Dat ze niet kan voelen of het gebroken is ala, maar er bestaat zoiets als foto's maken.
al bij al, klinkt mij een beetje als iemand met heel weinig ervaring?
.
Kuggur schreef:geerke schreef:(ik heb zo ongeveer mij twijfels bij iedere dierenarts)
Dan kun je beter geen dieren houden.
Dat is geen goed nieuws...geerke schreef:is er weleens wat pus op kweek gezet?Misschien zit er wel een resistente bacterie?....voor de ab die nu steeds gegeven wordt?