Hond zeurt om eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:16

TS, er is niets in je openingspost dat wijst op de populaire bokt diagnose "medische oorzaak".

ponyparadijs

Re: Hond zeurt om eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 14:17

Wat bedoel je daarmee Kuggur?
Dat het geen medische oorzaak heeft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:23

Even wat anders, voor de stijfheid kun je haar de goedkoopste glucosamine/ chondroitinetabletten van het kruidvat of trekpleister voeren. Ik vond het altijd onzin maar heb een oude hond, die bijna niet meer van z'n plaats kon komen binnen een paar weken zo spectaculair zien verbeteren. Hij heeft nog een geweldig half jaar gehad, dit was een duitse draadhaar(jachthond of zo) die zestien jaar is geworden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:24

ponyparadijs schreef:
Wat bedoel je daarmee Kuggur?
Dat het geen medische oorzaak heeft?

Ik heb je hond niet gezien, en ik ben geen dierenarts, dus is zou dat natuurlijk niet met 100% zekerheid kunnen zeggen.

Ik zeg slechts dat er geen enkele aanwijzing is in de informatie die je over je hond geeft dat zou kunnen wijzen op een medische oorzaak.
Ze krijgt goed te eten, en ziet er zoals je zegt "wat rijk" uit, helemaal te verwachten gezien ze zich relatief weinig beweegt. Geen enkel symptoom (plotselinge onverklaarbare gewichts toename of verlies, veel plassen, lusteloosheid, andere gedragsveranderingen, noem ze maar op) die een medische oorzaak zouden doen vermoeden.

Buiten dat vind ik het gedrag van zeuren dat je beschrijft niet zo problematisch, en zou toch vrij simpel te negeren moeten zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:37

ponyparadijs schreef:
Ze zeurt door bij me te komen. Te kijken, haar poot op de leuning van de stoel te leggen.
Dat doet ze ook wel eens als ze aandacht vraagt. Maar ik geef haar nooit haar zin. Met het vragen om aandacht kijk ik een keer en dan gaat ze op haar plaats liggen.
Daarna roep ik haar om haar te kroelen.
Nu kijk ik naar haar dan gaat ze nog enthousiaster doen. Het is dus anders als dat ze aandacht vraagt.
Vervolgens gaat ze naar de voerbak toe en komt weer terug lopen.
Ze weten hier thuis heel duidelijk te vertellen wat ze bedoelen.

Ze zeurt om het eten als wij zitten te eten. Ik geef altijd na het eten pas eten aan de honden.
Heb het een periode gewisseld maar dan begint ze om 9 uur weer te zeuren om eten. En dat is echt nog vervelender omdat ze dan pas de volgende ochtend krijgt.
Nu eet ze dus weer nadat wij gegeten hebben.

Overigens is er verder niets veranderd.
De samenstelling van lotgering schijnt heel 'stabiel' te zijn tegenwoordig.

Andere kvv is dan omdat je denkt dat de samenstelling niet bevredigend genoeg is voor haar?

Daar doelde ik idd op ja!

Oke Lotgering is dus tegenwoordig wel stabiel qua samenstelling, dat was in het verleden niet zo.

Maar ze doet het alleen 'savonds en niet verder overdag?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:00

Ze doet het inderdaad alleen in de avond.
Niet overdag

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:55

Mijn man herinnerde mij er aan dat ander voer geen optie is.
De vorige keer (met een weekend weg) hebben we brok (de brok die we voor de kvv voerde) gevoerd. En is ze 3 weken aan de diarree geweest.
Dat had ze in het begin met de kvv ook. Maar toen voerde we carnibest. Met de overstap naar lotgering hebben we nooit last gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:01

wel is het zo dat lotgering vrij vet is , Eyck zou gezien zijn gewicht/formaat een grammetje of 900 mogen hebben , maar hij krijgt een pond lotgering + wat gedroogde zaken (long en pens etc aangezien hij wat meer orgaan nodig heeft ivm ontlasting) maar zal echt niet boven de 700 gram uitkomen.
dus eventueel een minder vette kvv geven om zo meer te kunnen voeren zodat ze voller zit .
carnibest viel dus niet zo goed, maar had ze pure vleesversies, of versies met granen oid er in?

of wat je ook nog zou kunnen proberen is 1 maal daags te voeren, dus 's avonds de volle mep eten geven , hier krijgt ie 's avonds lotgering(pond) en 's morgens een flinke scheut yoghurt met wat groentemix omdat ie anders neigingen heeft tot overgeven met een lege buik 's morgens.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:11

Toch denk ik niet dat ze echt honger heeft.
Wat Sonja aangeeft zou je ook kunnen proberen. Desnoods 'smorgens wel kvv maar dan minder en dat 'savonds erbij.

Zelf hou ik me niet aan de opgegeven "richtlijnen" qua hoeveelheid.
En bij onze honden maakt het niet uit welk merk kvv (ook met barf overigens) ik geef want daar hebben ze standaard te kort aan.
Volgens de richtlijnen zouden ze samen 900 gram mogen hebben (een boxer en een franse bulldog).
Nou geloof me dan zijn ze beide graatmager.
Ze blijven het beste op gewicht (lees dan zie je net hun ribben niet) als ik ze samen tussen de 1.5 en 2 kg in geef, beetjes afhankelijk wat het is.

Nu zijn ze samen best veel in beweging en verbranden een hoop.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:15

Groentemix? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Carnibest was de vlees variant. Ben juist van de brok afgestapt omdat ik van de granen wil voeren

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:16

Meer kvv zou tot gevolg hebben dat ik binnen no time een dicht gegroeide hond heb!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:40

denk dat wat kiki bedoelt vooral betekend, kijk naar je hond , als die van jou dicht groeit van meer, moet je idd niet meer geven ;) hooguit een lichtere variant kwa vetjes .
groentemix =gemengde groente , in dit geval ene gedroogde versie, gooi ik wat water bij en dan na tien minuutjes is het geweld en kan het gegeten worden
als ik hem geen groente geef gaat ie gras eten..verdorie net zo'n schaap, echt grazen :+

hier krijgt ie trouwens allerlei versies van lotgering, zolang er maar geen kip in ziit , krijgt ie oa jeuk van.
dus dan maar kiploos.
en ook minder dan de richtlijn(een gram of 300 minder per dag als ik het totaal van kvv en gedroogd orgaan bij elkaar tel) anders groeit ie idd ook dicht.

als er medisch niets aan de hand is, zou ik als eerste proberen of 's avonds een grotere hoeveelheid kvv geven en 's morgens minder of geen en vervangen voor een slokje yoghurt met eventueel iets erbij voor het idee, toch wat gegeten.
en natuurlijk bedelen niet belonen, ook niet met aandacht.
hier eet ie pas goed en geen gezeur er om heen sinds ie 1 keer daags de volle mep kvv krijgt :j
en de kip geschrapt is ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:45

Ik heb van de lotgering altijd een combi krat.
Dus er zit wel afwisseling in de soorten.
Nu krijgt ze de hoeveelheid waarbij ze niet aan komt en niet afvalt.
Relatief gezien krijgt ze niet zo veel.
Maar ze doet ook niet veel natuurlijk
Ik kan eens kijken wat er gebeurd als ik haar in de avond haar hele portie geef en in de ochtend wat yoghurt.
Moet ik natuurlijk eerst even halen. En hoeveel zou ik daar van geven?
En die gedroogde groente waar haal je dat?
En hoeveel geef je daarvan?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:17

ponyparadijs schreef:
Meer kvv zou tot gevolg hebben dat ik binnen no time een dicht gegroeide hond heb!

Ik bedoel meer, voer met je ogen.
Dat betekend niet alleen de hoeveelheid totaal, maar het kan ook uitmaken per keer.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:32

Lotgering is vet, maar vult niet. Het kan dus goed zijn dat je hond echt een hongergevoel heeft.
Ik zou sperziebonen bijvoeren, het liefst verse, uit een blik zijn ze te zuur. Even koken en dan aan je hond geven. Vult enorm, zet niet aan. Heeft bij mij enorm geholpen toen mijn hond op lotgering stond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:52

ponyparadijs schreef:
Ik heb van de lotgering altijd een combi krat.
Dus er zit wel afwisseling in de soorten.
Nu krijgt ze de hoeveelheid waarbij ze niet aan komt en niet afvalt.
Relatief gezien krijgt ze niet zo veel.
Maar ze doet ook niet veel natuurlijk
Ik kan eens kijken wat er gebeurd als ik haar in de avond haar hele portie geef en in de ochtend wat yoghurt.
Moet ik natuurlijk eerst even halen. En hoeveel zou ik daar van geven?
En die gedroogde groente waar haal je dat?
En hoeveel geef je daarvan?

ik geef trouwens yoghurt van zaanse hoeve, is de roeryoghurt, die is een stuk minder zuur dan normale yoghurt. is iets van 42 cent per halve liter en ik doe drie keer met een beker. maar dat is dan een hond van 48 kg, en die groentemix haal ik bij de dierenwinkel,
zijn gewoon van die flakes die je ook in knaagdierenvoer tegen komt