Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Air schreef:Geen klik is heel wat anders dan wat TS hier beschrijft.
Volgens mij beschrijft TS hier gewoon dat ze niet met het diertje op kan schieten, dus geen klik. TS noemt het haten, maar ik denk dat ze daarin wat overtrokken reageerde.
Als TS echt niet met het diertje door één deur kan, dan zal er toch echt een oplossing moeten worden gezocht, het dier moet wel welkom zijn en geen stress ondervinden omdat het niet klikt met het baasje.
Koia schreef:Ik mag hopen dat je je frustraties niet op dat hondje afreageerd in ieder geval. Dat beestje kan er verder ook niks aan doen dat ze als chihuahua is geboren en zo te horen heeft ze het tot nu toe ook niet makkelijk gehad. Zoals al eerder genoemd is voelt een hond feilloos jouw gemoedstoestand aan dus ik kan me voorstellen dat als jij (onterecht vind ik..) staat te zuchten en te steunen omdat ze iets langer nodig heeft om haar behoefte te doen het er echt niet sneller door gaat. Kijk maar uit dat ze zometeen door stress niet onzindelijk wordt in huis. Ik vind de reactie van 'in huilen uitbarsten' en 'tegen mensen uitvallen' omdat je een hond 'haat' echt bizar.
Maar goed, misschien een goed idee om tegen je moeder te zeggen dat ze hem zelf moet uitlaten, maar meid, ga die hond nou niet straal negeren want dát is past echt triest. Zo'n beestje snapt daar helemaal niks van.
Diablo schreef:_San87_ schreef:Volgens mij beschrijft TS hier gewoon dat ze niet met het diertje op kan schieten, dus geen klik. TS noemt het haten, maar ik denk dat ze daarin wat overtrokken reageerde.
Als TS echt niet met het diertje door één deur kan, dan zal er toch echt een oplossing moeten worden gezocht, het dier moet wel welkom zijn en geen stress ondervinden omdat het niet klikt met het baasje.
Wat voor oplossing dan? Als mijn dochter van 15 een 'probleem' heeft met mijn hond (of één van de) is dat haar probleem hoor.
? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.
_San87_ schreef:Euh, zorgen dat ze wél met een normale verstandhouding met elkaar om kunnen gaan? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.
En ja, TS overdrijft hier wat en kan prima aan haar relatie met de hond werken. Maar er zijn ook gevallen waarin het niet zo makkelijk gaat.
Diablo schreef:_San87_ schreef:Euh, zorgen dat ze wél met een normale verstandhouding met elkaar om kunnen gaan? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.
En ja, TS overdrijft hier wat en kan prima aan haar relatie met de hond werken. Maar er zijn ook gevallen waarin het niet zo makkelijk gaat.
Op die manier. Tja, wij (man en ik) bepalen of en welke hond(en) hier in huis komen, mijn kinderen mogen zich dan aanpassen. Gaat prima overigens hoor, dat wel.
Het zijn dan ook ónze honden en ik zorg er zelf voor. Uitlaten hoeven ze niet, voeren hoeven ze niet, de verzorging komt op mij neer.
Maar herplaatsen omdat dochterlief mijn hond niet moet? Echt niet.
Diablo schreef:_San87_ schreef:Euh, zorgen dat ze wél met een normale verstandhouding met elkaar om kunnen gaan? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.
Op die manier. Tja, wij (man en ik) bepalen of en welke hond(en) hier in huis komen, mijn kinderen mogen zich dan aanpassen. Gaat prima overigens hoor, dat wel.
Het zijn dan ook ónze honden en ik zorg er zelf voor. Uitlaten hoeven ze niet, voeren hoeven ze niet, de verzorging komt op mij neer.
Maar herplaatsen omdat dochterlief mijn hond niet moet? Echt niet.
Desteney_ schreef:Hier is het zo, we leven samen in een huis dus we zorgen samen voor alles wat er in het huis moet gebeuren. Honden uitlaten, papegaaien kooi schoonmaken, afwassen, stofzuigen, vuil wegzetten, koken, ga zo maar door, dat doen we samen door het te verdelen. Er is hier niets in het huis wat word gedaan door 1 persoon, dus daar hoort ook 'de chihuahua van mijn moeder' uitlaten bij.
Als mijn moeder zelf alles zou moeten doen, kan ik de gehele dag uit mijn neus lopen eten.
Diablo schreef:Desteney_ schreef:Hier is het zo, we leven samen in een huis dus we zorgen samen voor alles wat er in het huis moet gebeuren. Honden uitlaten, papegaaien kooi schoonmaken, afwassen, stofzuigen, vuil wegzetten, koken, ga zo maar door, dat doen we samen door het te verdelen. Er is hier niets in het huis wat word gedaan door 1 persoon, dus daar hoort ook 'de chihuahua van mijn moeder' uitlaten bij.
Als mijn moeder zelf alles zou moeten doen, kan ik de gehele dag uit mijn neus lopen eten.
Dat is prijzenswaardig, dat je zo goed meehelpt in huis. Ik verwacht ook wel enige hulp van mijn kinderen, maar dieren die ik aanschaf, verzorg ik zelf. Het is mijn keus, niet die van de kinderen, dus dat verwacht ik niet van ze. Zo komen er ook geen problemen met evt. dieren die ze niet leuk vinden.
Raponsje schreef:Maar om een hond uit te laten hoef je de hond toch ook niet leuk te vinden?
Ik vond wiskunde ook niet leuk, maar deed toch gewoon mijn wiskunde huiswerk.
Daarna laat je de hond gewoon met rust als je er echt zo'n hekel aan hebt.