Niet op kunnen schieten met moeders hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Haten bestaat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:18

Vind je het gek dat ze liever bij je moeder is? Geen enkele hond vind negatieve energie leuk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:18

Waarom zou een hond negeren niet snappen? Ik denk dat dat gewoon heel duidelijke communicatie en rangordebevestiging is. Een hond denkt niet als een mens. Die zal zich niet meteen buitengesloten/te dik/te klein of wat dan ook voelen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:19

Idd Koia.

Als je ge-ergerd staat te wachten tot "die stomme cavia" eindelijk z'n behoefte doet zal die alleen maar onzeker worden en het wellicht ook ophouden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:19

_San87_ schreef:
Air schreef:
Geen klik is heel wat anders dan wat TS hier beschrijft.

Volgens mij beschrijft TS hier gewoon dat ze niet met het diertje op kan schieten, dus geen klik. TS noemt het haten, maar ik denk dat ze daarin wat overtrokken reageerde.

Als TS echt niet met het diertje door één deur kan, dan zal er toch echt een oplossing moeten worden gezocht, het dier moet wel welkom zijn en geen stress ondervinden omdat het niet klikt met het baasje.

Wat voor oplossing dan? Als mijn dochter van 15 een 'probleem' heeft met mijn hond (of één van de) is dat haar probleem hoor.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:19

Koia schreef:
Ik mag hopen dat je je frustraties niet op dat hondje afreageerd in ieder geval. Dat beestje kan er verder ook niks aan doen dat ze als chihuahua is geboren en zo te horen heeft ze het tot nu toe ook niet makkelijk gehad. Zoals al eerder genoemd is voelt een hond feilloos jouw gemoedstoestand aan dus ik kan me voorstellen dat als jij (onterecht vind ik..) staat te zuchten en te steunen omdat ze iets langer nodig heeft om haar behoefte te doen het er echt niet sneller door gaat. Kijk maar uit dat ze zometeen door stress niet onzindelijk wordt in huis. Ik vind de reactie van 'in huilen uitbarsten' en 'tegen mensen uitvallen' omdat je een hond 'haat' echt bizar.

Maar goed, misschien een goed idee om tegen je moeder te zeggen dat ze hem zelf moet uitlaten, maar meid, ga die hond nou niet straal negeren want dát is past echt triest. Zo'n beestje snapt daar helemaal niks van.

Ik val niet tegen mensen uit omdat ik met die hond zit? Dit komt omdat ik heel weinig slaap en heel veel moet leren vanwege mijn toetsweek. Het enige wat mij dwars zit is dat ik die hond dwars zit, omdat ik er gewoon niet mee om kan gaan, dáár ligt mijn probleem.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:21

TS Is het niet vreemd van een hond te verwachten dat die ineens poes-lief gaat doen wanneer jij er nog steeds met een 'nare' houding tegenover staat?

Als je nou eerst je eigen houding beterd, en het hondje ziet als een lief schattig pupske dat een vriendinnetje van je mams is, en vanuit een positieve manier de hond benadert krijg je vast ook positiviteit terug.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:24

Diablo schreef:
_San87_ schreef:
Volgens mij beschrijft TS hier gewoon dat ze niet met het diertje op kan schieten, dus geen klik. TS noemt het haten, maar ik denk dat ze daarin wat overtrokken reageerde.

Als TS echt niet met het diertje door één deur kan, dan zal er toch echt een oplossing moeten worden gezocht, het dier moet wel welkom zijn en geen stress ondervinden omdat het niet klikt met het baasje.

Wat voor oplossing dan? Als mijn dochter van 15 een 'probleem' heeft met mijn hond (of één van de) is dat haar probleem hoor.

Euh, zorgen dat ze wél met een normale verstandhouding met elkaar om kunnen gaan :')? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.

En ja, TS overdrijft hier wat en kan prima aan haar relatie met de hond werken. Maar er zijn ook gevallen waarin het niet zo makkelijk gaat.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:28

Ik vind dat je een beetje raar doet tegenover... een hond.

Je doet nu net alsof de hond expres op jouw zenuwen aan het werken is en de hond snode plannen heeft met jou.

Ik vind het daarom ook niet gek dat dit hondje niet zo blij is met jouw gezelschap, het zijn al zo'n bibberige zenuwpeesjes en dit lijkt me helemaal erg als er dan ook nog een puber met een lading negativiteit bij komt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:29

Ik vind dit een beetje raar.. WAT haat je dan precies aan dat hondje? Ga eens bij jezelf na waar het vandaan komt, want het komt zeker niet van de hond.. Kom op, het is een hondje.. daar kan je best mee door één deur. Het dier praat niet, zeurt niet en waarschijnlijk komt ie niet eens vrijwillig in je buurt.. Werk eraan :)

Bijpassende ava trouwens :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:31

_San87_ schreef:
Euh, zorgen dat ze wél met een normale verstandhouding met elkaar om kunnen gaan :')? Jij zal er wel anders over denken, maar ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen. Wanneer dat niet het geval is, moet er gekeken worden of dat alsnog mogelijk is door middel van cursussen en als er echt echt echt helemaal geen klik is, dan zou ik naar een ander baasje gaan zoeken.

En ja, TS overdrijft hier wat en kan prima aan haar relatie met de hond werken. Maar er zijn ook gevallen waarin het niet zo makkelijk gaat.

Op die manier. Tja, wij (man en ik) bepalen of en welke hond(en) hier in huis komen, mijn kinderen mogen zich dan aanpassen. Gaat prima overigens hoor, dat wel.

Het zijn dan ook ónze honden en ik zorg er zelf voor. Uitlaten hoeven ze niet, voeren hoeven ze niet, de verzorging komt op mij neer.

Maar herplaatsen omdat dochterlief mijn hond niet moet? Echt niet.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:31

Vanwege de verwarringen even de topic titel aangepast..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:32

Diablo schreef:
_San87_ schreef:

Op die manier. Tja, wij (man en ik) bepalen of en welke hond(en) hier in huis komen, mijn kinderen mogen zich dan aanpassen. Gaat prima overigens hoor, dat wel.

Het zijn dan ook ónze honden en ik zorg er zelf voor. Uitlaten hoeven ze niet, voeren hoeven ze niet, de verzorging komt op mij neer.

Dat is jouw keuze. Ik vind dat een hond bij het hele gezin moet passen, niet slechts bij een persoon.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:34

Ik geloof nooit zo in ''de klik''. Het is zelden dat je direct een klik hebt met iemand, of met een dier, een band moet groeien, en daarbij ontstaat er dan, als je je zelf er voor open stelt, een klik.

Een hond wat kwa energielevel niet bij het gezin past is een heel ander verhaal, en heeft hier geen bal mee te maken.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:36

Diablo schreef:
_San87_ schreef:

Hier is het zo, we leven samen in een huis dus we zorgen samen voor alles wat er in het huis moet gebeuren. Honden uitlaten, papegaaien kooi schoonmaken, afwassen, stofzuigen, vuil wegzetten, koken, ga zo maar door, dat doen we samen door het te verdelen. Er is hier niets in het huis wat word gedaan door 1 persoon, dus daar hoort ook 'de chihuahua van mijn moeder' uitlaten bij.
Als mijn moeder zelf alles zou moeten doen, kan ik de gehele dag uit mijn neus lopen eten. :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:38

Desteney_ schreef:
Hier is het zo, we leven samen in een huis dus we zorgen samen voor alles wat er in het huis moet gebeuren. Honden uitlaten, papegaaien kooi schoonmaken, afwassen, stofzuigen, vuil wegzetten, koken, ga zo maar door, dat doen we samen door het te verdelen. Er is hier niets in het huis wat word gedaan door 1 persoon, dus daar hoort ook 'de chihuahua van mijn moeder' uitlaten bij.
Als mijn moeder zelf alles zou moeten doen, kan ik de gehele dag uit mijn neus lopen eten.

Dat is prijzenswaardig, dat je zo goed meehelpt in huis. Ik verwacht ook wel enige hulp van mijn kinderen, maar dieren die ik aanschaf, verzorg ik zelf. Het is mijn keus, niet die van de kinderen, dus dat verwacht ik niet van ze. Zo komen er ook geen problemen met evt. dieren die ze niet leuk vinden.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:41

Ik denk dat TS meer last heeft van de hormonen in haar puberlichaam dan van het hondje...

Zolang jij negatieve energie blijft uitstralen zal de hond niet bij jou willen zijn en dood onzeker van je worden, waardoor ze dus idd niet lekker achter je aan loopt en poepen op commando kan je helemaal wel vergeten. Dus óf opschieten met volwassen worden, óf lekker op je kamer gaan zitten kniezen. Met deze instelling gaat het zeker niet werken. Krijg ook niet echt de indruk dat je er iets aan wíl veranderen?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:41

Diablo schreef:
Desteney_ schreef:
Als mijn moeder zelf alles zou moeten doen, kan ik de gehele dag uit mijn neus lopen eten.

Dat is prijzenswaardig, dat je zo goed meehelpt in huis. Ik verwacht ook wel enige hulp van mijn kinderen, maar dieren die ik aanschaf, verzorg ik zelf. Het is mijn keus, niet die van de kinderen, dus dat verwacht ik niet van ze. Zo komen er ook geen problemen met evt. dieren die ze niet leuk vinden.

Ik vind het ook meer dan normaal. M'n moeder is ook 56, dus die is ook niet meer topfit. Vind het dan ook niet erg om dingen te doen, maar vind het wel sneu voor haar dat ik niet met die hond op kan schieten.

Raponsje

Re: Niet op kunnen schieten met moeders hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:42

Maar om een hond uit te laten hoef je de hond toch ook niet leuk te vinden?
Ik vond wiskunde ook niet leuk, maar deed toch gewoon mijn wiskunde huiswerk.

Daarna laat je de hond gewoon met rust als je er echt zo'n hekel aan hebt.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:44

Als je in een toetsweek zit,... Had je de tijd waarover je frustraties uitspreekt op bokt wel beter kunnen besteden. Denk dat bokt meer tijd in beslag neemt dan de hond op dit moment....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:46

Wat je ook kan doen na je examen is de confrontatie aangaan en dus met haar op cursus te gaan ,dan leer je haar begrijpen want dit is voor de hond verre van leuk.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:48

franka75 schreef:
Wat je ook kan doen na je examen is de confrontatie aangaan en dus met haar op cursus te gaan ,dan leer je haar begrijpen want dit is voor de hond verre van leuk.
Helemaal mee eens! En aan die cursus heb je zelf ook heel veel :j

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:51

Wil er heus wel over na gaan denken. In ieder geval bedankt voor sommige handige reacties waar ik wat aan heb.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:04

Ik kan het wel begrijpen hoor. Als je niks met zo'n beest hebt dan is het ook moeilijk om er mee over weg te kunnen. Niet dat die hond er iets aan kan doen maar het ene ras past nou eenmaal beter bij je dan het andere.
Het enige wat je kunt doen is jezelf er voor open stellen. Maarja, dit is in zo'n geval lastiger dan het lijkt.
Zo heb ik niks met katten. Vind ze wel leuk, maar hoef ze niet constant op schoot. Ik vind ze vervelend en ik snap hun gedrag niet (omdat ik me er nooit in verdiept heb en hier nooit behoefte aan heb gehad). Ik heb veel meer met (hoe kan het ook) paarden.
Mijn vriend daarentegen is echt een kattenmens en vind katten echt geweldig. Hij kan dan ook met alle katten overweg maar hij vindt paarden echt helemaal niks.
Toch zal ik nooit een kat wat aandoen en hij zal nooit een paard wat aan doen. Die beesten kunnen er niets aan doen. Het is puur ons eigen gevoel en onze eigen onwetendheid. En zolang we het dier er niet mee lastig vallen zal deze er ook geen last van ondervinden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:29

Raponsje schreef:
Maar om een hond uit te laten hoef je de hond toch ook niet leuk te vinden?
Ik vond wiskunde ook niet leuk, maar deed toch gewoon mijn wiskunde huiswerk.

Daarna laat je de hond gewoon met rust als je er echt zo'n hekel aan hebt.

Heel herkenbaar, mijn ouders hadden een yorkshire terrier waar ik echt niks mee had maar als mijn ouders aan het werk waren moest ik 's middag met de hond eruit.
Wat een ramp, maar ik liep stug door en ze had maar met me mee te lopen wat ze uiteindelijk ook ging doen.
Mijn moeder was eerder van snuffeltje hier, snuffeltje daar, plasje hier, snuffeltje daar en dat zeker een kwartier lang.
Nou bij mij echt niet plassen prima maar we gaan niet aan elk grassprietje of boom ruiken.

@TS misschien helpt het als je in huis met je moeder in dezelfde ruimte oefeningen met haar gaat doen, waarbij je moeder verder niks of zegt doet maar wel toekijkt en in energie aanwezig is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:35

graag gedaan.