anneliesdj schreef:Alle gezelschapshondjes vallen bij voorbaat al af, alles wat kleiner is dan zo'n 40cm, alles wat een sterk jachtinstinct heeft, alles wat te zelfstandig is, alles wat niet voldoende sociaal is met andere honden en mensen ook.
Dan blijft dus alles over wat iets groter is, atletisch genoeg is en zich goed op laat voeden. Maar dat laatste moet je toch echt zelf doen, altijd op commando bij je komen is echt een eis want je weet nooit wat je tegenkomt, daarbij moet hij zich goed laten aanlijnen en vriendelijk zijn tegen alles en iedereen wat je passeert.
Mijn hond loopt op commando naast me, achter me, laat zich aanlijnen en als hij los is gaat hij eigenlijk nooit uit het zicht.
Ik heb een Duitse Dog, hij kan het op zich prima aan, maar als je echt lange tochten wilt maken (2 uur of meer) is een iets atletischer hond wel fijner denk ik.
Edit; ik zie dat je in Zweden woont, dan heb je ws te maken met wat meer koude en ook wat ruiger terrein dus is een echt atletische hond wel een eis.
klopt, wat voor hond zou goed zijn om ook in de koude maanden mee te rennen? is er een ras met geen erg lange haren geen kort haar maar wel goed warm te houden?
?)