Wagenzieke hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Wagenzieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:49

Is het een optie om er een goede trainer eens naar te laten kijken? De ene hond kan zó verschillend zijn van de andere/ enorm afwijken van het gemiddelde...
Dikke kans dat het 'm toch in zijn fysiek (evenwichtsorgaan) zit, maar Ik acht het ook niet onmogelijk dat dit nét zo'n hondje is die net even ietsje anders geholpen moet worden dan 99 op de 100 andere.
Wat natuurlijk ook nog kan is dat het een combi is van beide, of inwendige spanning als gevolg van misselijkheid door verstoring van het evenwichtsorgaan.
Lastig probleem hoor, ben beniewd hoe het uiteindelijk zal worden opgelost. Sowieso heel extreem, hoe deze hond het heeft.
Misschien heeft je collega nog iets aan het boekje 'kalmerende signalen' van Turid Rugaas, een heel interessant en leerzaam boekje waarin wordt uitgelegd hoe je je hond kunt kalmeren/ helpen ontspannen in moeilijke situaties.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:15

Vandaag collega gesproken en die heeft zo'n rubber ding aan de auto bevestigd en een korte rit gemaakt naar de hondenschool. Normaal gaat het beestje compleet over zijn nek, maar nu bleef hij alleen maar kwijlen. Op de terugweg naar huis heeft hij zelfs niet eens gekwijld. Het zegt nog niets, dus mijn collega kijkt het nog even aan, maar dit leek al dag en nacht verschil te zijn.

@ Merrieveulen: Ontzettend bedankt voor het meedenken. Ik zal je tip over het boekje ook doorgeven!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:22

Misschien een domme vraag, maar is wagenziek niet gwn onoplosbaar?
Zoals mensen autoziek zijn en zeeziek? Ik heb dat al mn hele leven, kan wel medicijnen nemen dan word t wat minder maar blijf tog altijd wel autoziek...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:47

@ Sammy: Geen idee. Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee. Hoewel... mijn zoon heeft een aantal jaren geleden last gehad van zeeziekte, maar toen ging de boot waar we op zaten ook wel heel erg tekeer op de golven en kreeg hij door het bootpersoneel ook een pilletje (wat wonderlijk genoeg direct aansloeg). De keren daarna had hij er weer geen last van. Dus nee, ik weet niet zo goed hoe of wat.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 07:29

Bij honden is het voor zover ik weet bijna altijd op te lossen, iig drastisch te verminderen. Het komt vooral bij jonge honden en pups voor, en meestal groeien ze eroverheen, of komen er overheen met de juiste begeleiding.
Wat ik bijvoorbeeld bij mijn hond gemerkt heb is dat als ik fake dat ik ga slapen, hij dit ook doet. Ik laat daarmee zien dat ik me goed op mijn gemak voel, en hij doet daar iets mee. Natuurlijk heb je het dan over een geval van spanning, bij mijn hond is het fysieke stukje niet zo groot, het emotionele wel. Toch is hij erg geholpen bij het gebruik van Cerenia tot nu toe.

Bij mijn hond heb ik het idee dat hij het niet goed snapt, hij wil altijd dingen begrijpen maar autorijden is maar raar.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu verder gaat, met dat rubbertje erbij aan. Misschien is dat voor ons ook wel wat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 10:38

Ik hou je op de hoogte! ;)