Heb 2 Border Collie's. En verder genieten ze heel erg van zwemmen, apporteren, speuren en de gewone wandelingen op de hei.
Dus ja, actief met honden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyHu schreef:Esther schreef:Uh, dat hoort ook bij clickertraining, click is snoepje. Wil je minder snoep geven dan moet je dus interval clicken..
Ligt eraan hoe jij de clicker gebruikt![]()
Ik lees trouwens mee
annepaardoes schreef:Esther schreef:Maarre, wat voor andere manieren zijn er dan om de clicker te gebruiken?
Ik de praktijk blijkt er op verschillende manieren met de clicker gewerkt te worden.
Hier is ook de voorwaarde click=koekje en op ten duur ga je met de clicker afbouwen en interval clickeren.
leuk om te horen wat jullie allemaal doen met jullie hond.

meikemarieke schreef:Ik heb een kruising border collie x australian shepherd waarmee ik elke week ga schapen drijven.
Het is geen talent, maar hij vindt het geweldig om te doen
Daarnaast helpt hij elke dag met de koeien overdrijven (van de ene stal naar de andere), hij vangt ratten en hij jaagt de vogels weg bij kuil. En in de zomer als de koeien buiten lopen, helpt hij mee ze weer naar binnen te krijgen.
Ja de hond moet hier hard werken voor z'n voer
Esther schreef:EskeGirl schreef:Bobbie vind het geweldig om uit te vogelen wat ik met een commando bedoel, hij is zo slim. Als hij de klik hoort verwacht ie wel het snoepje.
Uh, dat hoort ook bij clickertraining, click is snoepje. Wil je minder snoep geven dan moet je dus interval clicken..
.

kohtje schreef:Die van mij doet meer voor een aai als voor voer.
) verder heb ik met schapendrijven ook de stop aangeleerd natuurlijk, gewoon tijdens het lopen volg stop volg stop volg stop, dus als ik loop lopen ze mee stop ik stoppen mijn honden ook.. simpel zat
weet niet over het algemeen hoe het met pupjes gaat maar ik loop al shows in de baby klasse en leer ook jonge pupjes het gewoon zo aan (ok die hoeven dan niet te volgen natuurlijk
) maar dan loop ik en stop ik en zeg ik stop of sta en natuurlijk staan die nog niet zo goed en mooi als de wat oudere hond maar zo leren ze het wel al een beetje